Canon BJ-200ex BUBBLE JET kan ikke kobles ~
Fra : Toke Nørby

Dato : 03-08-11 08:09

En bekendt har sendt mig en mail om at hun ikke kan koble sin gamle
Canon BJ-200ex BUBBLE JET PRINTER til sin PC (ASUS Notebook
UL50VT/UL50Vg Series), da stikkene ikke passer.

Det er lidt svært at råde hende, når man ikke har set, hvilke stik,
der er tale om og jeg tør ikke sige noget, men kan det ikke lade sig
gøre? Er der ikke en stump kabel, der har de rigtige stik, der passer?

På forhånd tak for hjælp.
--
Mvh Toke

Toke.Norby@Norbyhus.dk
Læs om Ejnar Olsen og Søllestedmærkerne
samt om trusselsbrevet til kong Fr. 8!
http://www.norbyhus.dk/

Fra : Preben

Dato : 03-08-11 08:22

Den 03.08.2011 kl. 09:09 skrev Toke Nørby <Toke.Norby@norbyhus.dk>:

> [...]
> der er tale om og jeg tør ikke sige noget, men kan det ikke lade sig
> gøre? Er der ikke en stump kabel, der har de rigtige stik, der passer?

Så vidt jeg ved, har Canon printeren ikke USB-stik, men derimod
parallelstik, som Notebooken ikke har.
Hvis det er rigtigt, skal du bruge et USB til Parallel stik, som du evt.
kan finde her:
http://www.hardware-store.dk/usb-til-parallel/cat_345.html

NB: Din signatur bør kun være 4 linier, din er 6

--
mvh/Preben

Fra : emjeppesen

Dato : 03-08-11 08:26

Toke Nørby skrev:

>En bekendt har sendt mig en mail om at hun ikke kan koble sin gamle
>Canon BJ-200ex BUBBLE JET PRINTER til sin PC (ASUS Notebook
>UL50VT/UL50Vg Series), da stikkene ikke passer.

Jeg tvivler stærkt på at hun kan finde driver til sådan en gammel
svend til et nyere styresystem, så måske hun skulle overveje at købe
en ny printer. De koster ikke meget i anskaffelse. Måske hendes Netto
stadig har en af de fornemme printere til 3-400 kr stående, som de har
haft på tilbud for nylig.

Hilsen emj

Fra : Thore

Dato : 03-08-11 08:32

On Wed, 03 Aug 2011 09:09:27 +0200, Toke Nørby <Toke.Norby@Norbyhus.dk>
wrote:

> [...]
>der er tale om og jeg tør ikke sige noget, men kan det ikke lade sig
>gøre? Er der ikke en stump kabel, der har de rigtige stik, der passer?

Canon Bj200 har parallel interface. Asus'en har "kun" USB... derfor...
En af delene skal udskiftes...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Max

Dato : 03-08-11 08:58

Hej Toke

> En bekendt har sendt mig en mail om at hun ikke kan koble sin gamle
> Canon BJ-200ex BUBBLE JET PRINTER til sin PC (ASUS Notebook
> UL50VT/UL50Vg Series), da stikkene ikke passer.

Smid den gamle printer ud og køb en ny med USB.

--
Mvh Max

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 03-08-11 13:10

Toke Nørby wrote:
> [...]
> der er tale om og jeg tør ikke sige noget, men kan det ikke lade sig
> gøre? Er der ikke en stump kabel, der har de rigtige stik, der passer?

Hvis der er netværk eller internet i huset og dermed formentlig også en
switch kan din bekendte sætte en printerserver på printeren. (Derved kan
andre computere på netwærket også bruge printeren)

Om det kan betale sig i forhold til at anskaffe en anden printer som Max
nævner det er noget ganske andet, men jeg har en Pricom C-5100 specielt
til Canon Bubble Jet printere liggende hvis du vil prøve.

/Lars

Fra : Toke Nørby

Dato : 03-08-11 14:35

Hej alle,

Mange tak for jeres gode svar.

Preben: printeren har ganske rigtigt parallelstik, som notebooken ikke
har og selv om din henvisning var lige i øjet, vil jeg råde hende til
at købe en ny printer, som emj, Max m.fl. foreslår. Hun er ikke
teknisk anlagt og da jeg bor i Aarhus og hun i Kbhvn., kan jeg ikke
hjælpe hende.

(Signatur: Undskyld, Preben. Jeg havde, faktisk med overlæg,
inkluderet "Mvh Toke" + en tom linie, men det overholder jo ikke
reglerne, så nu skulle den gerne være i orden

Lars: Jeg tør slet ikke nævne noget om netværk og printerserver for
hende. Hun er helt sikkert bedst tjent med en ny printer - kan jeg se
ud fra jeres svar, så jeg siger også pænt "nej, tak" til dit venlige
tilbud om en Pricom!

Tak for hjælpen!!

Mvh
Toke

Fra : Preben

Dato : 03-08-11 15:24

Den 03.08.2011 kl. 15:34 skrev Toke Nørby <Toke.Norby@norbyhus.dk>:

> Hej alle,
> (Signatur: Undskyld, Preben. Jeg havde, faktisk med overlæg,
> inkluderet "Mvh Toke" + en tom linie, men det overholder jo ikke
> reglerne, så nu skulle den gerne være i orden

Du skal såmænd ikke undskylde overfor mig

Din "signatur" er i øvrigt ikke en rigtig signatur. Det kan jeg se, fordi
min Opera ikke skærer den væk ved svar.
Du laver en rigtig signatur ved at taste
streg streg mellemrum
Se nærmere her:
http://www.usenet.dk/?side=signaturer

--
mvh/Preben

Fra : Toke Nørby

Dato : 03-08-11 16:15

Preben <pranSLETDETTE@privat.dk> wrote:

> [...]
>min Opera ikke skærer den væk ved svar.
>Du laver en rigtig signatur ved at taste

Tak! Lidt pinligt, da jeg ved, at jeg har læst reglerne, men nu er den
rettet - igen

Mvh
Toke