printer
Fra : reno

Dato : 01-08-11 20:06

Hvad skal man vælge canon eller hp printer eller en helt anden fabrikat, det
skal være en alt i en printer man kan udskrive foto på altså en inkjet.
Mvh. reno

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-11 20:57

Den 01-08-2011 21:06, reno skrev:
> Hvad skal man vælge canon eller hp printer eller en helt anden fabrikat,
> det skal være en alt i en printer man kan udskrive foto på altså en inkjet.
> Mvh. reno

Vi har rigtigt gode erfaringer med Canon til lige præcis det formål på
mit arbejde..

/Steinbjørn

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 01-08-11 21:17

Den 01.08.2011 kl. 21:06 skrev reno <mastek@turbopost1.dk>:

> Hvad skal man vælge canon eller hp printer eller en helt anden fabrikat,
> det skal være en alt i en printer man kan udskrive foto på altså en
> inkjet.

Kvaliteten på udskrifterne og mekanikken er næsten ens mellem de
forskellige
mærker idag, så se på hvad forbrugsstofferne koster. Til min canon, kan jeg
købe en helt ny printer for de samme penge, som hvis jeg skifter de 5
farve-
patroner til orginale nye. Det er ikke bare Canon, der har det problem.

mvh
Henning

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-08-11 21:29

Henning Præstegaard skrev:

>Til min canon, kan jeg
>købe en helt ny printer for de samme penge, som hvis jeg skifter de 5
>farve-
>patroner til orginale nye.

Til min canon kan jeg købe 3- 4 sæt originale patroner til det samme som
printeren koster, så det må være noget billigt skrammel du har

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-08-11 21:51

Ivan V. Klattrup skrev:

> Til min canon kan jeg købe 3- 4 sæt originale
> patroner til det samme som printeren koster

Jeg skiftede til en farve-laser-printer for flere
år siden - jeg gider bare ikke blækprintere i
dag, de er alt for dyre i drift.

Udskriften fra laser-printeren koster en fjerdedel
af hvad blæk-printeren kostede, så merprisen er
hurtigt tjent hjem.

I tilgift har jeg også netværk, duplex og 3 bakker.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg

Fra : emjeppesen

Dato : 01-08-11 22:00

Allan Vebel skrev:

>Jeg skiftede til en farve-laser-printer for flere
>år siden

Hvordan er den til fotos?

Hilsen emj

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-08-11 23:28

emjeppesen skrev:

> Hvordan er den til fotos?

Ganske glimrende, jeg udskriver brochurer ud
til min virksomhed i en ganske fin kvalitet, og
kan ikke se forskel på kvaliteten.

Det jeg trykker for andre, har de også været
tilfreds med, kvaliteten er i orden og vandfast.

Jeg husker en episode for nogle år siden, hvor
nogle opslag skulle uddelses i vores landsby,
de var trykt på en blækprinter, men det var
regnvejr den dag, så det hele var udtværet, og
ingen kunne læse hvad der stod.

Sådan noget sker ikke på en laserprinter

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg

Fra : emjeppesen

Dato : 02-08-11 08:11

Allan Vebel skrev:

>Ganske glimrende, jeg udskriver brochurer ud
>til min virksomhed i en ganske fin kvalitet, og
>kan ikke se forskel på kvaliteten.

Hvad med farverne? Hvordan sikrer du dig, at de bliver, som de skal
være?

>Det jeg trykker for andre, har de også været
>tilfreds med, kvaliteten er i orden og vandfast.

Det kan man også få ink til i dag.

>Jeg husker en episode for nogle år siden, hvor
>nogle opslag skulle uddelses i vores landsby,
>de var trykt på en blækprinter, men det var
>regnvejr den dag, så det hele var udtværet, og
>ingen kunne læse hvad der stod.

Ja, men du skriver også - for nogle år siden. Der er sket meget på få
år.

>Sådan noget sker ikke på en laserprinter

Det er jeg nu heller ikke udsat for

Hvor højt skal man op i pris for at få en laserfarverinter, som kan
levere fotos i mindst samme kvalitet, som en inkjetprinter?

Hilsen emj

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-08-11 00:10

emjeppesen skrev:

> Hvor højt skal man op i pris for at få en
> laserfarverinter, som kan levere fotos i
> mindst samme kvalitet, som en inkjetprinter?

Det er svært at sammenligne den slags. Mit
kriterie var duplex, 3 bakker og netværk, og
jeg har måske bare været heldig at få en god
kvalitet ud af det.

Det er en HP 2605dtn, jeg husker ikke hvad
den kostede for 3 år siden, jeg ved bare at
prisen på udskrift er reduceret til en fjeredel,
og har samme kvalitet, men med mange flere
muligheder.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg

Fra : emjeppesen

Dato : 03-08-11 08:22

Allan Vebel skrev:

>Det er svært at sammenligne den slags. Mit
>kriterie var duplex, 3 bakker og netværk, og
>jeg har måske bare været heldig at få en god
>kvalitet ud af det.

OK. Det kan jo tænkes

>Det er en HP 2605dtn, jeg husker ikke hvad
>den kostede for 3 år siden, jeg ved bare at
>prisen på udskrift er reduceret til en fjeredel,
>og har samme kvalitet, men med mange flere
>muligheder.

Hvis den koster 4-5000 kr, så får man jo mange patroner til en inkjet
for forskellen i anskaffelsespris.
Netværk har de fleste inkjetprintere vist i dag.
Udskrivning på begge sider er også meget almindeligt på inkprintere.
jeg tror, der skal et rimeligt stort printbehov til, før farvelaser
betaler sig.

Hilsen emj

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-08-11 22:08

reno skrev:

>hp printer

Vil lige skrive at Netto har
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF05a/18972-18972-238444-410635-410635-4022328.html
til 399 kr pt

Både min mor og søster har hver sådan en, og den gør faktisk arbejdet godt

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk