Sådan får man verdens ringeste bil (link)
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 01-08-11 14:29

Sådan får man verdens ringeste bil:

http://fpn.dk/motor/bil/article2502320.ece

"Britisk forsikringsselskab har valgt de dårligste komponenter fra
kendte bilmodeller.

Mange bilmodeller har en bestemt svaghed, som ejerne kan få et noget
anstrengt og i nogle tilfælde ret kostbart forhold til. Men hvad nu
hvis man tog de ringeste komponenter på markedet og satte dem i den
samme bil?

Det er forsikringsselskabet Warranty Direct der har tænkt tanken til
ende og valgt bildelene. Og for mange bilejere vil donor-bilmodellerne
nok komme som en overraskelse.
17.000 kr. om måneden

Motoren er fra MG TF, der ifølge Welt skal være specielt
fejlbehæftet.
Kraftoverførslen sker via teknik fra Land Rover Freelander.
Bremserne er fra Audi A8
De overbelastede hjulophæng kommer fra BMW M3,
Tændingsanlægget fra Mercedes V-klassen.
Styretøjet er fra Volvo V70.
Elektronikken fra Renault Mègane.
Klimaanlægget er fra Seat Alhambra.
- og endelig er køleren fra Seat Toledo.

Hvis forsikringsselskabets tænkte mareridtsbil blev sat i produktion,
ville den koste ejeren 17.000 kr,. om måneden i værkstedsomkostninger.
Og det er tyske priser, vel at mærke."

Én blir skoda helt glad for Yoda'en...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ralph K.

Dato : 01-08-11 15:04

De mangler da el-systemet fra den første generation af C5

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 01-08-11 17:16

Ralph K. formulerede spørgsmålet:
> De mangler da el-systemet fra den første generation af C5

Den skal jo lige kunne komme ud over kantstenen fra forhandleren,
ikke!?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 01-08-11 20:35

> Den skal jo lige kunne komme ud over kantstenen fra forhandleren, ikke!?

Kan nemt komme på flere PSA komponenter der kunne puttes i den bil ....

/A

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-11 21:09

Audis turboer ?
Avensis knirkende styretøj
mv.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-08-11 04:28

On 1 Aug., 22:08, ">> Eque <<" <n/a> wrote:
> Audis turboer ?
> Avensis knirkende styretøj
> mv.

Alfa Romeos karosseri med tanke på rustbeskyttelse
Måske også Alfa Romeo gearkasse

--
Christian

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-11 19:51

"Christian B. Andresen" <christian@012.dk> skrev i en meddelelse
On 1 Aug., 22:08, ">> Eque <<" <n/a> wrote:
> [...]
> Avensis knirkende styretøj
> mv.

Alfa Romeos karosseri med tanke på rustbeskyttelse

Præcis !
OG deres knastforstillere på 1,6TS som lyder som en VW TDI 1.5 sekundt efter
varmstart

Fra : Armand

Dato : 02-08-11 21:55

Den 01-08-2011 16:04, Ralph K. skrev:

> De mangler da el-systemet fra den første generation af C5

.. . . Eller hvad som helst fra enhver 1.generations Citron :-|

--
Armand.

Fra : KASO

Dato : 03-08-11 09:36

> . . . Eller hvad som helst fra enhver 1.generations Citron :-|

Bob-bob....

Jeg havde engang en BX, der havde kørt 210.000km, da jeg solgte den. Al
elektronik fungerede upåklageligt, og motoren brugte ikke en dråbe olie - i
modsætning til min søsters nuværende bil - en Polo er næstnyeste generation
med 1/4 af ovenstående km-tal - og et højt olieforbrug.....

Den hydropneumatiske affjedring var en helt anden historie....... :-|

Fra : Anders Majland

Dato : 03-08-11 11:05

> Jeg havde engang en BX, der havde kørt 210.000km, da jeg solgte den. Al
> elektronik fungerede upåklageligt

Der var vel heller ikke meget elektronik i den ?
Det meste har vel været simpel el med afbrydere

Men smarten havde også fejl i selve ledningsnettet - så der behæver ikke
engang være elektronik for at franskmændene kan forkludre det ...

/A

Fra : KASO

Dato : 03-08-11 14:51

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> Der var vel heller ikke meget elektronik i den ?

Efter 1987-normen havde den meget el: Centrallås, 4 x el-ruder, el-soltag,
visning af oliestand i instrumentbord, oversigt over åbne døre etc.

> Det meste har vel været simpel el med afbrydere

Det kan skam også svigte

> Men smarten havde også fejl i selve ledningsnettet - så der behæver ikke
> engang være elektronik for at franskmændene kan forkludre det ...
>
> /A

Hvad har Smarten med franskmænd at gøre?
Det er et MB-produkt.....

Fra : Armand

Dato : 03-08-11 13:09

Den 03-08-2011 10:36, KASO skrev:

> [...]
>
> Jeg havde engang en BX, der havde kørt 210.000km, da jeg solgte den. Al
> elektronik fungerede upåklageligt, og motoren brugte ikke en dråbe olie

Men dén var vel ikke af første generation hhv. de første par årgange!?

> Den hydropneumatiske affjedring var en helt anden historie....... :-|

Jeg har engang viderebragt de kloge ord, at man burde skifte støddæmpere
ved 100.000km derved at man allerede da vil kunne mærke en forskel og
efterfølgende vil have velfungerende støddæmpning resten af bilens levetid.
På det tidspunkt de fleste registreret at støddæmpningen er færdig er
bilen så gammel at man ignorerer det p.g.a. udgiften!

Hvor Citroens hydro-affjedring engang nærmest var woodoo for den jævne
mekaniker, og tillige dyre original-dele, er det idag blevet langt mere
økonomisk overskueligt p.g.a. at der nu også er uoriginale stumper af
dén slags og fire gascylindre er i praksis ikke dyrere end fire støddæmpere.
Derved kan man idag udvide ovenstående vise ord til også Citroner, og
burde således kunne bide ærgrelserne i sig hvis bilen er mere end
100.000km gammel :-/

--
Armand.
(flerfoldig tilfreds Peugeot-ejer, uden eget C-ejerskab at referere til.

--
Armand.

Fra : KASO

Dato : 03-08-11 14:55

> Men dén var vel ikke af første generation hhv. de første par årgange!?

Nope - den var fra 1987 - dvs. efter faceliftet. Motoren var nu den samme.

> [...]
> Derved kan man idag udvide ovenstående vise ord til også Citroner, og
> burde således kunne bide ærgrelserne i sig hvis bilen er mere end

Den havde skam nye rør og nye kugler (nogle modeller har nu 5 eller 6
kugler), men systemet består af en del andet, der også kan gå istykker:
Slanger, rør, "fjederben" (nej - det er det selvfølgelig ikke, men jeg kan
ikke huske deres korrekte betegnelse ), højdekorrektør etc.

Fra : Allan F

Dato : 01-08-11 15:30

Meget nemmere: http://kortlink.dk/99rn

Fra : Hans Paulin (6310)