Leje campingvogn
Fra : Jebir

Dato : 31-07-11 16:48

Hejsa

Vi går og overvejer at leje en campingvogn i slutningen af september,
hvor vi skal en tur til Holland.

Kan nogen anbefale nogle gode udlejere, samt hvad vi skal være
opmærksomme på?

Vi har ikke camperet med campingvogn før, og det vi søger er noget der
er så småt (og let) som muligt - vi er 2 personer der skal bruge vognen
til at overnatte i, og det er stort set det... Vi har kigget lidt i
retning af Tab eller lignende størrelse - lejeprisen har også en
betydning...

Vi har også snakket om muligheden for at leje i enten Tyskland eller
Holland, hvilket vil gøre det en del lette mht. kørslen derned, jo -
kender nogen til det?

Bilen der skal trække må max trække 1100kg totalt (m. bremser).

Til slut har vi overvejet mobilhome/autocamper, men er gået lidt fra
dette igen, da vi skal temmelig meget omkring dernede, fra den samme
campingplads - så at skulle til at pakke det hele væk hver morgen for at
køre fra pladsen bliver nok for meget bøvl

- Jebir

Fra : Carsten Stage

Dato : 31-07-11 16:57

"Jebir" <jebir@jebir.dk> skrev i meddelelsen

> ...men er gået lidt fra dette igen, da vi skal temmelig meget omkring
> dernede, fra den samme campingplads - så at skulle til at pakke det hele
> væk hver morgen for at køre fra pladsen bliver nok for meget bøvl

Hvis det var mig, så ville jeg netop derfor fravælge campingvogn/autocamper,
og vælge Bed&Breakfast i stedet for.

Hvis I cirka ved hvornår I er i/ved hvilke byer, så søg via stedets
turistinformations hjemmeside efter muligheder og bestil evt. plads
hjemmefra. Vi brugte flere gange den mulighed i forbindelse med ture til
hundeudstilinger i Holland/Tyskland.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Mogens Jensen

Dato : 01-08-11 22:29

"Jebir" <jebir@jebir.dk> skrev i meddelelsen
> Hejsa

Mange campingpladser udlejer hytter og/eller fast opsatte store telte med
møbler og køleskab.
Det skiltes der selvfølgeligt også med.
på nettet. Husk at til campingvogn skal der B kørekort.
--
Mvh. Mogens Jensen

Fra : Jebir

Dato : 02-08-11 19:54

Den 01-08-2011 23:28, Mogens Jensen skrev:

> Mange campingpladser udlejer hytter og/eller fast opsatte store telte med
> møbler og køleskab.
> Det skiltes der selvfølgeligt også med.
> på nettet. Husk at til campingvogn skal der B kørekort.

Hej begge to

Mange tak for svarene. Sagen er dog den, at vi meget gerne vil besøge en
campingplads vi har været på tidligere, og på denne plads er der ikke
nogen ledige hytter/vogne (det er der heller ikke i nærområdet - heller
ikke hoteller eller B&B, da det er et meget stort arrangement i en
temmelig lille by).

Vi har tidligere været afsted i telt, men da vejret i slutningen af
september gør det noget omstændigt at skulle pakke til at campere i telt
snakkede vi om muligheden for campingvogn, da det ville gøre det lidt
lettere - og lunere

- Jebir

Fra : Kell Petersen

Dato : 03-08-11 15:18

Til alt er minumum vel B- Kørekort.. ....??
Og så er der den lille krølle at hvis den er kæmpestor ,, og bilen også er
det
så hedder det B/E kørekort.

> [...]
> september gør det noget omstændigt at skulle pakke til at campere i telt
> snakkede vi om muligheden for campingvogn, da det ville gøre det lidt

Syntes også at det med Campingvogn , lyder som en god ide.
Herhjemme ligger prisen på 600- 2500 pr uge.
I tyskland ligger det lidt billigere , men man spare en del brændstof ved at
leje så tæt på feriestedet som muligt
Kan ikke lige se jeres alder. eller om i har børn , men ellers vælg en med
toilet-rum ,, så er der ikke så meget renderi om aften eller natten.
Og det er mere ledigt , end fælles toiletterne på pladsen.

Fra : Jebir

Dato : 03-08-11 23:19

> Til alt er minumum vel B- Kørekort.. ....??
> Og så er der den lille krølle at hvis den er kæmpestor ,, og bilen også er
> det
> så hedder det B/E kørekort.

Det skulle gerne holdes på et B-kørekort, men det er heller ikke
nødvendigt med en særlig stor vogn

> [...]
> toilet-rum ,, så er der ikke så meget renderi om aften eller natten.
> Og det er mere ledigt , end fælles toiletterne på pladsen.

Kan du anbefale nogle steder i Tyskland - synes det er temmelig
uoverskueligt at finde rundt i?
Vi er 2 voksne, sidst i 20'erne, ingen børn. Toilet i vognen er ikke
voldsomt vigtigt - det er rart hvis det er der, men er det ikke - så
klarer vi også det

- Jebir