Tragisk og klassisk.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 30-07-11 13:03

Den her situation troj at jeg kender.

http://ekstrabladet.dk/112/article1593827.ece

Dernede ved Kassel er der jo noget ujævnt i terrænet, hvilket gør at
de tunge drenge på vejen ikke kører så hurtigt, især ikke når det går
opad, men heller ikke altid når det går nedad.

Når man så kommer i privatautoen henne fra f.eks. Gardasøen, så er det
jo nogen timer siden man begyndte at køre, og så bliver man hurtigt
fartblind.

Hvis så ikke hele bevidstheden er samlet om opgaven, så registrerer
den kun at én lastbil overhaler en anden lastbil. Altså 89 og 90 km/t.

Så kan man jo godt vente lidt med at trække ud, men hvis de nu kun
kører 40 og 35 km/t. så er man ude i noget grimt snavs- lige
pludseligt.

At der har været en forholdsvis stor forskel på farten af de to
køretøjer, hersker der ikke tvivl om, og det kan lige så godt være fra
40 - 130 som fra 90 - 170.

Jeg mindes stadigvæk da Lauritzen Rejser med en turistbus bragede op
bagi en tømmertransport, netop på grund af denne fartblindhed. Det var
også noget værre griseri dengang.

Pas på derude.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-07-11 15:23

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Jeg mindes stadigvæk da Lauritzen Rejser med en turistbus bragede op
> bagi en tømmertransport, netop på grund af denne fartblindhed. Det var

Man ser jo racerkørerne næsten dagligt. Men trafikken er en dårlig
læremester. Man kan slippe afsted med de mærligste ting igennem flere år -
eller man kan ligge 3 fod under første gang man laver en lille fejl.

Jeg har aldrig lavet en fejl :)

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 30-07-11 19:37

Den 30.07.2011 kl. 16:23 skrev Per Henneberg Kristensen
<phkfjern@klikpost.dk>:

> - eller man kan ligge 3 fod under første gang man laver en lille fejl.
>
> Jeg har aldrig lavet en fejl :)

Ehrm. 3 fod er ca 91,4 centimeter.

mvh
Henning

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 30-07-11 20:01

Den 30/07/11 20.37, Henning Præstegaard skrev:

> Ehrm. 3 fod er ca 91,4 centimeter.

Den jyske begravelssskik - man begraver folk med røven i overfladen, så
har man samtidig et cykelstativ...

Andreas M. Hansen

Fra : Leif

Dato : 31-07-11 07:44

<phkfjern@klikpost.dk>:

> - eller man kan ligge 3 fod under første gang man laver en lille fejl.
>
> Jeg har aldrig lavet en fejl :)

Ehrm. 3 fod er ca 91,4 centimeter.

mvh
Henning

Det er da vist 6 fod eller 1? alen under......

/Leif

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-07-11 10:00

"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> mvh
> Henning
>
> Det er da vist 6 fod eller 1? alen under......

Vi har store fødder i Jylland fordi vi skal kunne holde balancen når
tegnebogen i baglommen er fyldt :)

Fra : jan.froerup@gmail.co~

Dato : 31-07-11 10:32

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev :

>Vi har store fødder i Jylland fordi vi skal kunne holde balancen når
>tegnebogen i baglommen er fyldt :)

Det er sagt før - Jyske træpenge er tung valuta, for tung :)

--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-07-11 12:03

Den 31-07-2011 11:00, Per Henneberg Kristensen skrev:
> "Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i meddelelsen

> Vi har store fødder i Jylland fordi vi skal kunne holde balancen når
> tegnebogen i baglommen er fyldt :)

Den er da MEGET dybt begravet og desuden er den bevogtet af mange
muldvarpe, som skriger meget højt når den ser dagens lys.

--
Uffe Bærentsen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 31-07-11 14:41

Den 31-07-2011 11:00, Per Henneberg Kristensen skrev:

> Vi har store fødder i Jylland fordi vi skal kunne holde balancen når
> tegnebogen i baglommen er fyldt :)

Hvis bare i fordelte det lidt. Penge i baglommen. Og kvitteringer i
forlommen. Så må del vel give balance?.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-07-11 14:51

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis bare i fordelte det lidt. Penge i baglommen. Og kvitteringer i
> forlommen. Så må del vel give balance?.

Det er Jylland, det her.

Hvad er kvitteringer?

:)

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 31-07-11 14:57

Den 31-07-2011 15:50, Per Henneberg Kristensen skrev:

> Det er Jylland, det her.
>
> Hvad er kvitteringer?

Vel nærmest en form for balanceklodser.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Ivan Madsen

Dato : 31-07-11 15:46

On Sun, 31 Jul 2011 15:57:23 +0200, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

>Vel nærmest en form for balanceklodser.

Balancen kommer ved at have de sorte i baglommen og de dobbelt-sorte i
forlommen.
De sorte skulle skat helst ikke kende til - de dobbelt-sorte har også
undgået konens skarpe blik

Fra : Leif

Dato : 01-08-11 14:59

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Balancen kommer ved at have de sorte i baglommen og de dobbelt-sorte i
> forlommen.
> De sorte skulle skat helst ikke kende til - de dobbelt-sorte har også
> undgået konens skarpe blik

Men husk også nogle knap så sorte -grå? til at have liggende
under hovedpuden - og de skal opgives hvert år som formue!

Så kan systemet ikke komme efter en, når man og det sker jo,
fyrer de kulsorte af til forbrugsgoder. Så er formunen bare lidt mindre
et lille stykke tid deerefter.

Et godt råd oplyst af en ansat hos etaten.

/Leif

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 31-07-11 16:39

Per Henneberg Kristensen formulerede søndag:
> Hvad er kvitteringer?

Et fremmedord på 12 bogstaver

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mikael L

Dato : 02-08-11 07:05

Ja tragisk og man kan kun igen og igen opfordre folk til at kigge langt frem i trafikken.

Mikael