Et latrinært spørgsmål!
Fra : HKN

Dato : 29-07-11 10:52

Jeg undrer mig over at mit toilet i den grad lugter som et pissoir,
uanset at der er skyllet godt igennem.

Er der andre der har det på samme måde? Og hvad skyldes det?

Selvom vi vasker hele toilettet af i klorin, så går der ikke mange 10
min. førend at der lugter igen.

Gode råd modtages- min egen mistanke går på pumpen...

Dbh
Henrik

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 29-07-11 21:58

"HKN" <henrikndk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

For sammenligningen skyld ønskes lidt flere oplysninger om dit toilet.
Har du holdingtank - eller er dit toilet et "campingtoilet" etc.

Jeg har et toilet i båden med holdingtank, men oplever ikke
"pissoir-lugten" - og dog har jeg af og til et tilbageløb af "lugt", men det
skyldes som regel, at jeg ikke har foretaget skylning og pumpning samt
låsning tilbageløbet - RM69 hedder toilettet.

Mvh
Torben

Fra : Ole Jeppesen

Dato : 02-08-11 08:35

On 29 Jul., 18:52, HKN <henrik...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> min. førend at der lugter igen.
>
> Gode råd modtages- min egen mistanke går på pumpen...

Kig på slangerne. Det er næsten altid derfra lugten kommer. De skal
være af en bestemt type.
Der var en læser i Bådnyt, som fik et svar på samme spørgsmål for
noget tid siden. Prøv at søge der.

Hilsen
Ole Jeppesen
Larsen 28 "Søfie"
Hejlsminde

P.S.
Jeg har af samme grund skrottet alt som lugter af faste
toiletinstallationer om bord på min båd. Vi klarer os med en blå
spand, som kan tømmes umiddelbart efter brug. Den lugter aldrig

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-11 20:52

"HKN" skrev i meddelelsen

[...]

*****************************

Hej Henrik.

Dit problem med lokummet er skam ikke ukendt.
Ejheller løsningen.
Hvis du tager en lommelygte en mørk nat, og stiller dig op og pisser, medens
du lyser i nabolaget af strålen med lampen, vil du forbløffes over antallet
af dråber, der farer rundt omkring i landskabet.

Det er her, du har løsningen.

"Rigtige mænd", der står op og pisser, spreder duftstoffer vidt omkring.

I fravær af hustruer, der opretholder hygiejnen på lokummet, kan det stærkt
anbefales at sidde ned, når man pisser.
Det har en garanteret god indvirkning på lugten i omegnen af potten.

MVH

Egon

(forøvrigt er det skide svært at ramme rigtigt, også på klapperaturet, når
det er4 mørtkt

Fra : HKN

Dato : 06-08-11 10:26

Hej Egon,

Jeg må desværre bedrøve dig med at min kone forlængst har indført et dekret
der befaler ALLE mandlige besætningsmedlemmer, at indtage siddende stilling,
såfremt de ønsker at benytte toilettet til at lade vandet i! Dette
efterkommes, idet ingen tør udfordre hende på lige netop dette punkt!

Dbh
Henrik