Rygskjold forslag
Fra : Steffen

Dato : 29-07-11 07:27

Hej - Kan I hjælpe med forslag til gaveindkøb af et rygskjold af god og
anerkendt kvalitet gerne fra en netbutik. Han er ca 185 cm og vejer omkring
90.
På forhånd tak.

Fra : Sir1

Dato : 30-07-11 03:43

On 29 Jul., 08:27, "Steffen" <steffe...@gmail.com> wrote:
> [...]
> anerkendt kvalitet gerne fra en netbutik. Han er ca 185 cm og vejer omkring

Jeg har selv en Dainese Wave. Jeg tror ikke du finder noget der er ret
meget bedre. Du skal sandsynligvis have en str. 12/M el. 12/L - men
det bedste er selvfølgelig hvis manden kan prøve det først.
God netbutik - hmm, google er din ven.
Vh
Søren

Fra : Anders Houmark

Dato : 30-07-11 18:59

"Sir1" <Sir1@morinist.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> meget bedre. Du skal sandsynligvis have en str. 12/M el. 12/L - men
> det bedste er selvfølgelig hvis manden kan prøve det først.

Jeg har også et Dainese Wave. Det er kun level 1, og får ikke særlig gode
karakterer i test, hvad angår absorbering af slag.
Velcroen går også meget hurtigt i stykker. Jeg har selv siddet og syet ny
velcro på mit :-/

Når jeg skal ud og have et nyt igen, så vælger jeg Forcefield / Halvarsson,
som stort set er det samme. Det er det mest absorberende rygskjold der er
lavet, så vidt jeg ved.

http://www.webbikeworld.com/r3/back-protector/forcefield-pro-sub-4/

Mvh Anders

Fra : Simon

Dato : 01-08-11 22:18

> Det er kun level 1,

Baggrundsinfo: Rygskjold kan testes efter to niveauer af EN-1621 -
standard; dem der godkendes og derfor er mærket efter level 2 absorberer
mere af energien fra slag end level 1.

Test af skjold; et Lidl til 349,- fik andenplads. Det er en parti-vare, så
du finder den sikkert ikke i butikkerne nu.
http://www.svmc.se/upload/MC-Folket/produkttest/ryggskyddstest%20_%2006.pdf

(Som Anders nævner, dumper Dainese Wave faktisk til level 1 i den test...)

--
Simon

Fra : TWL

Dato : 06-08-11 07:53

Den 30-07-2011 11:42, Sir1 skrev:

> [...]
> meget bedre. Du skal sandsynligvis have en str. 12/M el. 12/L - men
> det bedste er selvfølgelig hvis manden kan prøve det først.
Jeg har nogenlunde samme mål så hvis du går efter Dainese skal du nok
vælge G2 - L (G2 er for mænd hvor G1 er for kvinder)

Mvh Thomas

Fra : Knudsen

Dato : 02-08-11 00:09
Fra : Knudsen

Dato : 03-08-11 08:18
Fra : Knudsen

Dato : 04-08-11 07:41

> [...]
> anerkendt kvalitet gerne fra en netbutik. Han er ca 185 cm og vejer omkring

Testresultater fra google:

http://www.motorcyclenews.com/upload/Ride%20Magazine/Product%20test%20pdfs/6%20JUN08%20Back%20protector%20test.pdf

Fra : Ole Hansen

Dato : 04-08-11 20:37

On 7/29/11 8:27 AM, Steffen wrote:
> Hej - Kan I hjælpe med forslag til gaveindkøb af et rygskjold af god og
> anerkendt kvalitet gerne fra en netbutik. Han er ca 185 cm og vejer
> omkring 90.
> På forhånd tak.

Jeg er rigtig godt tilfreds med mit Davies Odell Forcefield. Bøjeligt
materiale, så det er enormt komfortabelt og behageligt at have på. Det
har også fået gode anmeldelser i diverse blade.

Jeg har aldrig testet det "live" dog

--
Ole Hansen

Fra : Steffen

Dato : 06-08-11 08:41

Tak for alle indlæggene.
Det bliver en pengegave - så kan han selv købe den der passer ham bedst.