Kan man få en god rudeantenne ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-07-11 09:01

Nu har jeg haft min "nye" bil i ca. 3 uger og var lige ude og vaske den her
til morgen.
Og igen glemte jeg at slå antennen ned (nåede lige at stoppe maskinen inden
den rev hele taget af bilen ).
Antennen er defekt (modtager ikke ret godt samt er svær at slå op/ned da den
tidligere ejer har haft bøjet den) i forvejen og jeg har derfor planlagt en
udskiftning.
Det er en original monteret antenne af typen der går ned i a-stolpen og den
er ca. 17 meter lang (sådan ca ) og virker kun når den er slået helt ud.
Jeg er jo vant til, fra mine tidligere biler, at der var original monteret
rudeantenne, som virkede fortrinligt og man glemte ikke at slå den ned ved
vask.

Kan man købe en rudeantenne, til f.eks. at klistre på indersiden af
for/bag-rude, som virker tilfredstillende?
Eller er der andre smarte triks man kan udføre?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henning

Dato : 28-07-11 09:32

>Eller er der andre smarte triks man kan udføre?

Køb en motorantenne i stedet, som automatisk ruller ind når radioen er
slukket.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-07-11 09:40

>"Henning" skrev i meddelelsen
>
>Køb en motorantenne i stedet, som automatisk ruller ind når radioen er
>slukket.

Ikke en option, da jeg ikke gider lave yderligere huller i bilen.
Det må da også være muligt at få en u-original/eftermonteret rudeantenne,
som virker godt, da dem der har siddet i mine tidligere biler var ganske
gode.

Nogen der ved om disse er OK:

http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=9499&pk=715&produkt=Universal_aktiv_rudeantenne_Type_1_AM%2FFM
eller:
http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=9500&pk=715&produkt=Universal_aktiv_bagrudeantenne_m._Forst%E6rker

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-07-11 10:39

Per Beer Hansen formulerede torsdag:

> Ikke en option, da jeg ikke gider lave yderligere huller i bilen.

Ville jeg osse ha foreslået; fra -97 og frem sidder der en motorantenne
i højre bagskærm :)

Men forstår godt at du ikke ka li at lave huller i en ny bil ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-07-11 13:36

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>Ville jeg osse ha foreslået; fra -97 og frem sidder der en motorantenne i
>højre bagskærm :)

Jeg forstår ikke hvorfor man ikke for længst er gået over til rudeantenner
på alle biler, ligesom mange Forder f.eks. har kørt med de sidste næsten 30
år.
Det er meget nemmere at have med at gøre og de virker udemærket.

>Men forstår godt at du ikke ka li at lave huller i en ny bil ;)

Jeps, den er jo helt ny (for mig)
Bortset fra det, så er der temmeligt meget komfort i sådan en, selvom det er
den gamle model, man hører stort set ikke andet end lidt dækstøj, afhængigt
af vejbelægningen.
Men en racerbil er det jo ikke (selvom der er en power* knap til
gearskiftet), er allerede blevet kaldt "morfar" flere gange, når jeg sidder
bag rattet
Hende der bestemmer, er også glad for den, så det er jo en win-win situation

* Har ikke rigtigt prøvet den endnu, det skulle være noget med et andet
skiftemønster, hvor den kører den længere ud i gearene, hvis man skal køre
race.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-07-11 18:18

Per Beer Hansen tastede følgende:
> en racerbil er det jo ikke (selvom der er en power* knap til gearskiftet), er
> allerede blevet kaldt "morfar" flere gange, når jeg sidder bag rattet

Nu tar pløreturbinen jo noget, men de 0-100-tider jeg husker på min med
manuelt gear er ikke så slemme; dét at bilen er så lydløs gør osse at
den føles langsom :)

Ellers må du ha 3-liters-udgaven næste gang ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Preben

Dato : 28-07-11 12:52

> [...]
> som virker godt, da dem der har siddet i mine tidligere biler var ganske

Hej Per
Der er ikke andet at gøre end forsøge...
Vælg den universale, den ser ud som om den nemt kan monteres og evt. fjernes
igen, hvis den ikke duer tilfedsstillende... og 149,- er heller ikke så
meget at bruge på forsøget..
Vær opmærksom på at få antenne lidt fri af metal i bilen...
Den originale antenne skaber sandsynligvis kun forbindelse, når den er hevet
helt ud, det har jeg oplevet flere gange, at der skal komme et lille klik
før der er forbindelse, når man trækker antennen ud.....
Alternativt kan man lave noget med elbagruden, men det er mere
kompliceret...
mvh
Preben

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-07-11 13:27

> [...]
>klik før der er forbindelse, når man trækker antennen ud.....
>Alternativt kan man lave noget med elbagruden, men det er mere

Jeg har også gjort forsøget nu, med denne her:
http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=914&pk=715&produkt=Universal-vinduesantenne_med_forst%E6rker
Det var den eneste han havde hjemme.
Så må vi se om den virker, når jeg skal ud og køre næste gang, når bilen
bare holder stille virker den fint nok.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-08-11 20:45

> [...]
>Det var den eneste han havde hjemme.
>Så må vi se om den virker, når jeg skal ud og køre næste gang, når bilen

Og den kan så ikke anbefales, desværre
Kan slet ikke holde/finde stationerne.

Nå, jeg må ud og lede igen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : jan.froerup@gmail.co~

Dato : 02-08-11 21:56

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Nå, jeg må ud og lede igen.

Kan du ikke lave "system Scorpio" med bagruden ?
--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-08-11 14:58

>skrev i meddelelsen

>Kan du ikke lave "system Scorpio" med bagruden ?

Jo jeg skal bare lige finde en (god) antenne først.
Den i Scorpio er jo integreret i ruden.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : jan.froerup@gmail.co~

Dato : 03-08-11 16:51

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Jo jeg skal bare lige finde en (god) antenne først.
>Den i Scorpio er jo integreret i ruden.

Nejda, den bruger varmetrådene som antenne :)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-08-11 11:57

>skrev i meddelelsen
>
>Nejda, den bruger varmetrådene som antenne :)

OK, men det kan man vel ikke bare fikse selv, på den nuværende rude?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 04-08-11 12:17

Per Beer Hansen sendte dette med sin computer:

> OK, men det kan man vel ikke bare fikse selv, på den nuværende rude?

Er den du selv linker til, ikke sådan en man kobler på
elbagruden ?

http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=9500&pk=715&produkt=Universal_aktiv_bagrudeantenne_m._Forst%E6rker

....ellers har bilexperten på Roskildevej en sådan (havde i
hvertfald for ca. 3mdr. siden)

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard - 2620 Albertslund

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-08-11 14:37

>"Brian Vestergaard" skrev i meddelelsen
>Er den du selv linker til, ikke sådan en man kobler på elbagruden ?
>
>http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=9500&pk=715&produkt=Universal_aktiv_bagrudeantenne_m._Forst%E6rker

Det ku' det godt ligne.

>...ellers har bilexperten på Roskildevej en sådan (havde i hvertfald for
>ca. 3mdr. siden)

OK.
Men er der nogen der ved, om de er noget værd?
Enten den fra carsound eller bilexperten.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 05-08-11 15:48

Per Beer Hansen:

> Det ku' det godt ligne.

> OK.
> Men er der nogen der ved, om de er noget værd?
> Enten den fra carsound eller bilexperten.

Jeg prøvede den til elbagruden, det fik jeg ikke noget
radiosignal af

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 04-08-11 12:11

Per Beer Hansen spurgte på usenet:
> Kan man købe en rudeantenne, til f.eks. at klistre på indersiden af
> for/bag-rude, som virker tilfredstillende?

Hejsa...

Efter at have fjerne min antenne fra bagskærmen, og lukket
hullet... har jeg købt en sådan en her
http://avantix.dk/catalog/product_info.php?cPath=199_24_25_114&products_id=2774
den sider i mit bagage rum, oppe under hattehylde (sedan)
dette virker helt perfekt, det er kun de svageste
lokalradioer det kniber med, men P1, P2, P3, P4, Voice,
Radio100, Energy, Nova FM og Bilbio Lynge (når man er der)
mfl. spiller som de skal