alle byens klokker bimled
Fra : Palle

Dato : 03-07-11 13:27

Hvilken sang er det nu med linjen 'alle byens klokker bimled'?

Palle

Fra : Henning Jensen

Dato : 03-07-11 13:57

On 03-07-2011 14:26, Palle wrote:
> Hvilken sang er det nu med linjen 'alle byens klokker bimled'?

Det er muligvis en del af teksten til Piaf's "Les Trois Cloches", som på
dansk kom til at hedde "De tre Klokker", du søger?

Alle kirkens klokker bimled i den lille glade by
Alle lo og sang og stimled sammen om den lille ny
Alle bad på hver sin måde alle bad de hver sin bøn
Bad om svar på livets gåde om barmhjertighed og nåde

Den har på dansk været sunget af mange, senest havde Kirsten Siggaard
stor succes med den i musicalen "Piaf".
Jeg kan ikke finde den på tuben på dansk, men en norsk version med
Pernille Heckmann er der.

Men her er den med Piaf:
http://www.youtube.com/watch?v=gm3JigL9_ZY

Henning

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-07-11 16:44

Henning Jensen wrote:

> [...]
> stor succes med den i musicalen "Piaf".
> Jeg kan ikke finde den på tuben på dansk, men en norsk version med

Ja, det er den. På dansk hedder den 'De tre klokker'. Den blev i sin tid
gjort kendt af Peter Sørensen og senere blev det en Gustav Winckler
klassiker. 'Banjodrengene' Jan & Kjeld fik en hitlistetræffer i Tyskland
med den i 1958/59. Både Freddy 'Heimweh' Quinn og Heino har også sunget
den. På en af Heinos indspilninger står der "Deutsches Volkslied,
ungefähr 1830". mvh. Erik Richard

Her er hele teksten:

De tre klokker
I den lille gamle landsby i dalen
som skjultes helt af grønne træer,
der fødtes Jimmy Brown en morgen,
hilst af solens første skær.
Ref:Alle bad på hver sin måde,
alle bad de hver en bøn,
bad om svar på livets gåde,
om barmhjertlighed og nåde,
menn´skers ufortjente løn.

I den lille gamle landsby i dalen,
hvor ingen mærker tiden går,
der bandt vor Jimmy sig til pigen,
som han havde ventet på.
Alle kirkens klokker bimled´
Klangen hørtes viden om,
alle lo og sang og stimled´
for at se på brud og gom.
Ref: Alle bad på hver sin måde...

I den lille gamle landsby i dalen,
i huset bag den gamle lind
var Jimmy pluds´lig ikke mere,
stille var han sovet ind.
Kun en enlig klokkes bimlen
førtes bort af vindens sus,
Mørke skyer dækked´ himlen
over kirkens hvide hus.
Ref: Alle bad på hver sin måde...

Fra : Palle

Dato : 03-07-11 19:44

"Erik Richard Sørensen" <tulle@tulle.dk> skrev i en meddelelse

Henning Jensen wrote:

> [...]

med den i 1958/59. Både Freddy 'Heimweh' Quinn og Heino har også sunget
den. På en af Heinos indspilninger står der "Deutsches Volkslied,

Tak! - Helt korrekt. - Jeg er glad for hjælpen,
Palle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-07-11 20:56

"Palle" <pilgrim.cyclemotors@mail.dk> skrev i meddelelsen
> Hvilken sang er det nu med linjen 'alle byens klokker bimled'?

Det er sangen DE TRE KLOKKER, indsunget af Flemming Antony.

Den blev aldrig den store succes., Den lå 3 gange på Dansktoppen, ved
juletid 1971

Her kan du høre den i en udgave med LIS OG PER, fra 1990 (Klik på sang nr.
10):
http://yousee.musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/34/jspforward?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=viewtrack&tid=29847049

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-07-11 20:59

"Palle" <pilgrim.cyclemotors@mail.dk> skrev i meddelelsen
> Hvilken sang er det nu med linjen 'alle byens klokker bimled'?

Ingen

Det er alle kirkens klokker der bimler, ikke byens

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 03-07-11 21:12

On 03-07-2011 21:58, Åge Halldorsson wrote:

> Det er alle kirkens klokker der bimler, ikke byens

Du er 7 timer bagud.

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-07-11 21:17

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Du er 7 timer bagud.
>
> Henning

Up sa dasse

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-07-11 07:40

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Du er 7 timer bagud.
>
> Henning

Jamen Åge blev 7 timer forsinket ved fødslen...
Og dem har han ikke indhentet endnu )

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-07-11 08:04

On 04-07-2011 08:40, Benny Mortensen wrote:

> Jamen Åge blev 7 timer forsinket ved fødslen...
> Og dem har han ikke indhentet endnu )

Er det ikke snarere 70 år?

Henning

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-07-11 08:10

> Er det ikke snarere 70 år?
>
> Henning

Nej da, han er da rimeligt moderne, og har en EU Scooter...

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-07-11 08:13

On 04-07-2011 09:10, Benny Mortensen wrote:

> Nej da, han er da rimeligt moderne, og har en EU Scooter...

Er det ikke en der bliver tildelt gamle pensionister?

Henning

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-07-11 10:32

> Er det ikke en der bliver tildelt gamle pensionister?
>
> Henning

How How... Pas nu på.... Husk jeg er også en gammel pensionist
Du risikerer at få nummeren i smækhøjde.... )

Men er det nogle de tildeler os, VIL JEG OGSÅ HAVE MIN....!!!!

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-07-11 12:20

On 04-07-2011 11:31, Benny Mortensen wrote:

> Du risikerer at få nummeren i smækhøjde.... )

How-how selv...
Du nærmer dig Åges patologiske interesse for dette nedre område. :-|

Henning:)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-07-11 14:28

> How-how selv...
> Du nærmer dig Åges patologiske interesse for dette nedre område. :-|
>
> Henning:)

Jamen for pokker, med gammelmandssyn o.s.v... Er det jo den, der er lettest
at ramme

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-07-11 14:32

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jamen for pokker, med gammelmandssyn o.s.v... Er det jo den, der er
> lettest at ramme
>
> M.V.H....Benny..

Jeg tror han er vild med at få smæk. Han er en værre en, ja han er.
Kan det være derfor han er så interesseret i at være med blandt et
teenagepige-ungt publikum. HIHI HI - Mon de her to giver ham et smæk i
måsen.

Billede gå væk - billede gå væk

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-07-11 14:36

meddelelsen news:4e11c0eb$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Kan det være derfor han er så interesseret i at være med blandt et
> teenagepige-ungt publikum. HIHI HI - Mon de her to giver ham et smæk i
> måsen.
>
> Billede gå væk - billede gå væk

Her er Henning til Ballermann-teenage-slagerparty. Han er lidt uden for
billedet, lidt til venstre til højre
http://www.sn.dk/modules/xphoto/cache/75/12075_590_450_0_0_0_0.jpg

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-07-11 07:37

meddelelse news:4e11c1b5$0$36580$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> meddelelsen news:4e11c0eb$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Her er Henning til Ballermann-teenage-slagerparty. Han er lidt uden for

Jamen Åge, du ved da godt, at udseendet ændres med tiden, det gør også måden
man opfatter det på... Du kan jo godt huske hvad John Mogensen sang, ikke
sandt... Den aller hæsligste gamle kælling, en mand kan se for sit indre
syn... Hun er mit kvindfolk, og hendes øjne, de er det kønneste her i
byen... Så det der, kaldes " At samle appetit ude, men spis hjemme

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-07-11 21:07

> [...]
> indre syn... Hun er mit kvindfolk, og hendes øjne, de er det kønneste her
> i byen... Så det der, kaldes " At samle appetit ude, men spis hjemme

Mener du at Henning Jensen samler appetit når han helst vil til koncert med
et ungt teenage-publikum

Hmmmm??

Henning Jensen altså.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-07-11 07:30

meddelelse news:4e11c0eb$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> Kan det være derfor han er så interesseret i at være med blandt et
> teenagepige-ungt publikum. HIHI HI - Mon de her to giver ham et smæk i

Det kan godt være han har en lille svaghed for " Spanking "

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-07-11 21:11

> Det kan godt være han har en lille svaghed for " Spanking "
>
> M.V.H....Benny..

Kan det her mon være Henning Jensen, som får smæk til en koncert og så får
han at vide at han skal opføre sig ordentligt når han er til de der
koncerter med et Henning Jensen-ungt publikum.

hæhæ

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-07-11 21:12

meddelelsen news:4e14c151$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> han at vide at han skal opføre sig ordentligt når han er til de der
> koncerter med et Henning Jensen-ungt publikum.

Ups! - Her er det afslørende link:
http://www.timemastermd.com/wp-content/uploads/2009/09/Brand_spanking_news.jpg

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-07-11 22:55

On 06-07-2011 22:11, Åge Halldorsson wrote:

> Ups! - Her er det afslørende link:
> http://www.timemastermd.com/wp-content/uploads/2009/09/Brand_spanking_news.jpg

Har du været i Grillen?

Lyt til et nummer der passer godt til din 'humletåge', en ægte tysk
schlager, her med dansk/norsk oversættelse.
En genial tekst ligesom "Na na na na o.s.v.".
En nummer med meget høj godaw-faktor:
http://www.youtube.com/watch?v=GPKfzeJxgko

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-07-11 06:34

> Har du været i Grillen?

Nej, jeg er ikke fisker.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-07-11 06:38

> [...]
> schlager, her med dansk/norsk oversættelse.
> En genial tekst ligesom "Na na na na o.s.v.".

Struts struts dada da.
Johhh.. det har man da ikke hørt nogen synge før. Dejligt nummer som
skaber fest og glæde i det Henningske hjem. Den får 8 håndgranater, ud af
10.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-07-11 11:55

meddelelse news:4e14c185$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
> [...]

Uha ja... Du ville ønske det var dig HWA' ... ? ))

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-07-11 12:09

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Uha ja... Du ville ønske det var dig HWA' ... ? ))

Ingen kommentarer.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-07-11 12:15

meddelelse news:4e1593e6$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ingen kommentarer.
>
> Hilsen Åge

Nå der var nok en der blev kigget over skulderen... HWA'....?

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-07-11 12:18

> [...]
> meddelelse news:4e1593e6$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nå der var nok en der blev kigget over skulderen... HWA'....?

Jeg har ikke yderligere kommentarer at tilføje.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-07-11 12:52

meddelelse news:4e1595e5$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Jeg har ikke yderligere kommentarer at tilføje.
>
> Hilsen Åge

TØFFELHELT )))))

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 07-07-11 12:20

On 07-07-2011 13:15, Benny Mortensen wrote:
> "Åge Halldorsson"<aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4e1593e6$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nå der var nok en der blev kigget over skulderen... HWA'....?

Tror du at det er et af Åges egne spejlbilleder han har linket til?

Henning

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-07-11 12:53

> Tror du at det er et af Åges egne spejlbilleder han har linket til?
>
> Henning

Nej det ville han ønske... Det er længe siden han har fået en endefuld, af
en i den aldersklasse )

M.V.H....Benny...

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-07-11 13:43

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Nej det ville han ønske... Det er længe siden han har fået en endefuld, af
> en i den aldersklasse )
>
> M.V.H....Benny...

Sku vi ikke lige spørge Henningen hvordan det foregår.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-07-11 11:54

meddelelse news:4e14c151$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> han at vide at han skal opføre sig ordentligt når han er til de der
> koncerter med et Henning Jensen-ungt publikum.

Ja, sikkert. Men hvad er at opføre sig ordentligt... Det er jo meget
forskelligt. Jeg har i et debatforum, hvert år en der brokker sig vildt og
inderligt over det forbandende svineri efter Roskilde Festivallen... Mest
fordi han er bange for, at et par af hans skattekroner, skulle gå til
oprydningen efter den...
Men jeg kan ikke forklare ham, at oprydningen er RF Kommitte'ens opgave, og
udføres for det meste af frivillig ulønnet arbejdskraft, samt at Festival og
Camping arealer skal afleveres i samme stand, som de blev modtaget... Og
dermed ikke ligger ham til last... Men sådan noget preller af på ham, han er
med garanti, en af dem, der helst så RF hen hvor pebberet gror... Og Altså
mest fordi, han er bange for, at det skulle koste ham et par kroner, at 75 -
100.000 mennesker, har nogle fede dage.... Og det skulle altså ikke forundre
mig, at hvis han får sig forvildet ud i naturen, sviner han sikkert selv,
endnu mere end en festival deltager i snit...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-07-11 14:26

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Du risikerer at få nummeren i smækhøjde.... )

> M.V.H....Benny..

"Smækhøjde"? - Få ham nu ikke til at juble. Det kan jo have noget at gøre
med, at han som bekendt er så interesseret i, at være med blandt et
teenagepige-ungt publikum.
http://gogirlblog.de/anna-maria-zimmermann/anna-maria-zimmermann-hat-%E2%80%9E100-000-leuchtende-sterne%E2%80%9C/

Henning er en værre en, ja han er.

HIHI

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-07-11 14:20

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Nej da, han er da rimeligt moderne, og har en EU Scooter...
>
> M.V.H....Benny..

To stk., tak

Hilsen Åge