Dansktopmusik på vej ud - tysk ind?
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-07-11 11:18

Jeg har lagt mærke til at der i de sidste år ikke har været mange indlæg om
dansktop. Tidligere var indlæg om denne genre meget mere fremherskende. Der
blev tit startet tråde
med dansktop-emne. Det gør der næsten ikke mere.

I stedet er der de sidste år blevet startet en syndflod indenfor emne tysk
slager, af forskellige personer. Sidst så jeg en tråd om et nyt slagershow,
som ARD-Hessen vil starte. Der
kommer flere og flere tyske slagershow i tv.
Tysk og Østrigsk tv er gået over grænsen og laver kæmpemæssige tyske
slagershow her i landet og Helene Fischer brager frem med koncerter. Idag
kaldes Horsens for Danmarks slagerby.

Er tysk slager ved at overtage den rolle dansktop havde tideligere ?

eller hwa?

Jeg hører f.eks. aldrig Dansktoppen længere, men ser i stedet alle store
tyske slagershow. På jobbet støder man også tit på folk som ser disse tyske
show.

Er dette den tidligere danske folkelige musik, som den almindelige
befolkning lyttede til?: http://www.youtube.com/watch?v=sN5xkxwEJPc

Skriger vi efterhånden i stedet efter det her tyske, så der slet ikke er
plads til dansktop længere?
www.youtube.com/watch?v=s6cSu158lWc&feature=related

Er det fordi vi vil have højere kvalitet at vi higer så meget efter tysk
musik? - Det hollandske står jo også på spring her i landet. Hvem kender
ikke Andre Rieu? - Nej vel.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 03-07-11 12:35

meddelelse news:4e1041c6$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> eller hwa?

Hvad?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-07-11 13:24

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4e1041c6$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hvad?

Hwa hvad?

Hilsen Åge

Fra : DK

Dato : 03-07-11 17:08

On Sun, 3 Jul 2011 12:17:42 +0200, Åge Halldorsson
<aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote:

>Jeg har lagt mærke til at der i de sidste år ikke har været mange indlæg om
>dansktop.

Ej, er det rigtigt? - Har du virkelig lagt mærke til det?

>Tidligere var indlæg om denne genre meget mere fremherskende. Der
>blev tit startet tråde
>med dansktop-emne. Det gør der næsten ikke mere.

Eftersom du selv står for størstedelen af gruppens indlæg gi'r det vel
mere eller mindre sig selv.

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-07-11 06:34

On 03-07-2011 12:17, Åge Halldorsson wrote:

> Er tysk slager ved at overtage den rolle dansktop havde tideligere ?

Nej.

> Jeg hører f.eks. aldrig Dansktoppen længere, men ser i stedet alle store
> tyske slagershow. På jobbet støder man også tit på folk som ser disse
> tyske show.

Det er bemærket, og bortset fra dig og John og min salig mor, har jeg
aldrig mødt eller kendt andre der lytter til, eller ser umpa-umpa.

> Er det fordi vi vil have højere kvalitet at vi higer så meget efter tysk
> musik? - Det hollandske står jo også på spring her i landet. Hvem kender
> ikke Andre Rieu? - Nej vel.

Nej tværtimod. Det er fordi vil elsker den langt højere kvalitet som
dansk-pop har, specielt i forhold til den tyske umpa.

Hvad har Rieu med tysk umpa eller dansk pop at gøre?
I øvrigt hører vi der holder af den slags musik absolut ikke Rieu, og
betragter ham og hans pastelfarvede kvindelige musikere som en gang fims.

Henning

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-07-11 07:36

> [...]
> Der blev tit startet tråde
> med dansktop-emne. Det gør der næsten ikke mere.

Vel egentligt ikke så mærkeligt, det plejer jo at være dig, der starter
trådene om Dansk top, og for den sags skyld, også om Tysk schlager... Så
siden du har svigtet Dansk top musikken, er der jo ingen der skriver om
den... Men bare rolig, den er ikke død.... For som du måske ikke har
bemærket, så sælger både Dansk top & Tysk schlager lige nu... Bedre end
rock... Ikke fordi, hverken Dansk top, eller Tysk schlager, sælger ret meget
bedre end det plejer... Men salget af rock musik, har bare ramt bunden, og
er på vej til at sætte ny bundrekord.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-07-11 14:18

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> [...]
> meddelelse news:4e1041c6$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>

> For som du måske ikke har bemærket, så sælger både Dansk top & Tysk

Der skal heller ikke meget til. Rockmusikken kan man vél nærmest betegne
som død. Rolling Oldefar ser også u-almindeligt døde ud,
når man ser dem.
Jeg mener nu at tysk slager har overhalet dansktop hvad angår
pladesalg. Er det ikke rigtigt?

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-07-11 14:31

meddelelse news:4e11bd8b$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> når man ser dem.
> Jeg mener nu at tysk slager har overhalet dansktop hvad angår

Nej det tror jeg nu ikke... Der er jo kommet rigtigt mange, gode
genudgivelser og bokse på det sidste.... Og de har faktisk solgt ganske
godt.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-07-11 14:34

> [...]

> Nej det tror jeg nu ikke... Der er jo kommet rigtigt mange, gode
> genudgivelser og bokse på det sidste.... Og de har faktisk solgt ganske

Men det medvirker ikke til genrens overlevelse. Det tyske er ikke
genudgivelser.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-07-11 07:29

meddelelse news:4e11c134$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Men det medvirker ikke til genrens overlevelse. Det tyske er ikke
> genudgivelser.
>
> Hilsen Åge

Hej Åge

Det Tyske har nok et lidt anstrengt forhold til mange ting, og der er nok
også mange steder, hvor det endnu ikke har fundet ud af, hvilken fod det
skal stå på... Førhen var det virkeligt som folk kalder det UMPA UMPA... Men
det gjorde ikke noget... For det der sagde UMPA, var en god gedigen gammel
TUBA...
Indrømmet, selv jeg har lidt svært ved at fordøje den, når den pludseligt er
blevet livløst elektronisk... Slade indførte begrebet, Wall of Sound... Hvad
man vel også næppe kan tvivle på... Og det er stadig usædvanligt flittigt
brugt... Selvom det nok har ændret lidt karakter, og blevet til mere lyd,
fremfor Wall of Sound... Hvilket vel er både godt og skidt... Om det Tyske
er genudgivelser... Tja, det kan man vel somme tider godt diskutere... En
stor del af det, er vel som at høre Dorte Kollo synge " En sti imellem
grønne træer " En smuk melodi, det eneste men, er at det er 40 år siden,
Dorte sang den... Så om det er genudgivelse, sikkert ikke, men fornyelse,
kan det vist heller ikke kaldes

M.V.H....Benny..