Helene Fischer - så er den der på dansk
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-07-11 21:26

Så er den danske udgave af Helene Fischer´s "Mitten in Paradis" udkommet.

Den er med Blue Heaven og hedder "I midten af paradis"

Den ligger meget langt nede i kvalitet, i forhold til den tyske udgave, både
hvad angår sangstemme og show. Showet er faktisk ikke-eksisterende.

Herfra får den ½ point ud af 10

http://multimedia.jp.dk/archive/00093/hyletone_hovedpine_93819e.jpg

Ikke noget at råbe "HUR RAHHH" for

Hvad mener i?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-07-11 21:28

meddelelsen news:4e0f7ec5$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hvad mener i?

Halli hallo. Her er den: http://www.youtube.com/watch?v=aCxIriPQ2fY

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-07-11 09:36

meddelelse news:4e0f7f35$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
> [...]

Jeg ved det sgu ikke, det forekommer mig, at hendes stemme egentligt er god
nok, men et eller andet i deres gear, går ind og begrænser den, hvilket i
rigtigt mange tilfælder, giver den et ganske ubehagelig, og meget unaturlig
klang, for slet ikke at tale om, hvor klemt det får den til at lyde.... En
ting er helt sikkert, et eller andet, skal skiftes ud eller repareres, for
godt lyder det langtfra.... Hvilket er lidt synd... Så hvis folk ikke bryder
sig om dem, ud fra det man hører der, vil jeg sige... Jeg er fuld af
forståelse for det... Og det burde uden besvær også kunne lyde " Meget bedre
"

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-07-11 11:01

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> [...]
> Så hvis folk ikke bryder sig om dem, ud fra det man hører der, vil jeg
> sige... Jeg er fuld af forståelse for det... Og det burde uden besvær også

Det er æigesom jeg ville have skrevet det. Man lægger især mærke til det,
når hun synger "paradis". her går hendes stemme
unaturligt ned i gear. Den fornødne "power" i stemmen udebliver. Altså hvis
den skal synges som Helene-pigens udgave.
Og hvis den skal det, så synger hun falsk når hun synger orden
"paradis". Der er tryk det forkerte sted i ordet. Det er
faktisk det der gør den omtalte nedgearing i sangen. Sidst i ordet skal der
skrues op for sangstyrken. Der skal lægges
noget tryk på sidste del af ordet.
Hun gør det lige omvendt. Og Gud hvor ser show-fremføringen amatøragtigt
ud , i forhold til det tyske. Ingen dansende
juhuu-piger, ingen tyr der brager ind, ingen konfetti, ingen dekorationen.
Ingen helene-flothed i show-udføringen.
Ingenting.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-07-11 07:28

meddelelse news:4e103de1$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> ud , i forhold til det tyske. Ingen dansende
> juhuu-piger, ingen tyr der brager ind, ingen konfetti, ingen dekorationen.

Skulle jeg udtrykke det, kommer det til at lyde nogenlunde således...

Det lyder som om sangen køres igennem keyboardet.... Og hver gang hun skulle
lægge rigtigt power i stemmen, trækker keyboardet den ned, og tilpasser den
til den tone keyboardet spiller... Tja, egentligt ville jeg sige, det lyder
som synger hun ind gennem en noget kikset modulationsbegrænser. Det er lidt
synd, for jeg tror egentligt, hun har en ganske udmærket stemme, som vi bare
ikke får lov til at høre.

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 03-07-11 06:48

On 02-07-2011 22:25, Åge Halldorsson wrote:
> [...]
>
> Den ligger meget langt nede i kvalitet, i forhold til den tyske udgave,
> både hvad angår sangstemme og show. Showet er faktisk ikke-eksisterende.

Fantastisk, hvilken entusiasme og hvilken stemme. Jeg kan godt forstå at
de røg direkte til tops.

Og en sang der er perfekt til kernepublikummet.
Som 'Blue Heaven' selv skriver på deres webside, så kan de levere: "et
repertoire tilpasset det ældre publikum. Hvis det ønskes kan
arrangementet udvides med et par timers dans".
Det sidste kan vi gamle godt undvære, det kan være svært komme op af
stolen, og et par timer er en umulighed.

Også orkesterlederen imponerer. Men hvorfor et fuldt klaviatur? Er det
bare pral? Et par BR-oktaver er vel nok?

Jeg synes at du er uretfærdig i bedømmelsen, er det på grund af cyklen?
Ville du hellere ha' haft en ko eller to på scenen?
Herfra 4 ud af fem måger. Men helst ingen lår.

På Tuben er der nogle glimt af Jean Frankfurter og et medley med nogle
flere af hans sange.
Men dette sceneshow er alt for meget, så hellere den rå kvali-vare som
'Blue Heaven' leverer.

http://www.youtube.com/watch?v=SGHbQq3be3M&feature=related

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-07-11 07:49

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Men dette sceneshow er alt for meget, så hellere den rå kvali-vare som
> 'Blue Heaven' leverer.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=SGHbQq3be3M&feature=related
>
> Henning

Det var da ellers et nice link. Der var mange af de såkaldte Henning
Jensen-lår, må jeg nok sige.

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 03-07-11 14:38

> Så er den danske udgave af Helene Fischer´s "Mitten in Paradis" udkommet.
>
> Den er med Blue Heaven og hedder "I midten af paradis"

Ganske forfærdeligt!

Hvis sådan noget er folks generelle opfattelse at dansktop, så forstår jeg
sgu godt folks modvilje!

Det er i hvert fald én af grundene til at jeg hører tysk slager. Det nye der
kommer på dansktop-fronten er simpelthen under lavmålet!

Men jeg kunne forestille mig at Kandis kunne få nogle pæne hits, hvis de tog
nogen af Helene's numre op! Det de laver er da i hvert fald kvalitetsmæssigt
i orden!

Her er de med "Hotel Himmel", som opr. er D.J. Ötzi's "Hotel Engel":
http://www.youtube.com/watch?v=QnaSXTIgLfo. En ganske anden velproduceret
lyd, i modsætning til "Blue Heaven"!

Var tidl. stor fan af Kandis, men som kom en vis Helene sydfra Men
Kandis er da stadig rigtig gode, og sans for at lave hits!

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-07-11 15:38

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Ganske forfærdeligt!

Faktisk "grusomt"

> Hvis sådan noget er folks generelle opfattelse at dansktop, så forstår jeg
> sgu godt folks modvilje!

Det grusomme er at der faktisk laves så meget ringe dansktop. Det er svært
at øjne kvaliteten. Meget at nutidens dansktop
lyder faktisk lige så forfærdeligt som pop og rock. I hvert fald næsten.

> Det er i hvert fald én af grundene til at jeg hører tysk slager. Det nye
> der kommer på dansktop-fronten er simpelthen under lavmålet!

Jeg tror faktisk rigtigt mange har afvskrevet dansktop, til fordel for den
højkvalitets-betonede tyske slager og tyske volksmusik. Ikke fordi
de ikke kan lide dansktop, men fordi kvaliteten er sunken. Men der er jo
stadig dansktopmusikken fra før 1980. Det er jo hyper-kvali.

> Men jeg kunne forestille mig at Kandis kunne få nogle pæne hits, hvis de
> tog nogen af Helene's numre op!

Det er rigtigt. Men jeg tror slet ikke der nopget som helt samarbejde
slagermusikere i mellem. Jeg fornemmer at de slet ikke aner hvad hinanden
laver.

> Det de laver er da i hvert fald kvalitetsmæssigt i orden!

Det ved jeg så ikke lige. jeg har lagt mærke til meget computerpræg over
deres lyd ind imellem. Det er ikke som det har været. Der er et
kvalitets-dyk.

> Var tidl. stor fan af Kandis,

Ogsøå her. jeg købte samtlige deres cd-er fra de startede, men jeg stoppede
for en håndfuld år siden. p.g.a. at de blev mere og mere ligegyldige hvad
angår
hvalitetsudførelse af deres musik. Der var for meget at den letkøbte rytme,
som lyder til at blive udført med at slå taktfast med en blomsterpind i
bordet.
Det er for billigt. Og lyder for billigt. Tror da Fanø, hvis folk ikke vil
kø'be deres cd-er i samme takt som tidligere.

> men som kom en vis Helene sydfra

Jeg er nu mere interesseret i Hansi-musik

> Men Kandis er da stadig rigtig gode, og sans for at lave hits!¨

Arhhhh... jeg kan nu ikke lige få øje på hits som jeg kan huske, på samme
måde som "En lille ring af guld" og "Blue Hawai"
Jeg mener faktisk at Kim-sebassemand og hans halløj-sovs spiller bedre.
Jeg er dog mere ovre i det tyske nu. Jeg mener at man kan sige at Danmarks
nye musik for den almindelige befolkning er Tysk slager/volksmusik. Det
virker til
at være meget mere populært og bredt anerkendt i Danmark.

Hilsen Åge