Italo Disco?
Fra : Michel Husted

Dato : 29-06-11 10:37

Hej,

Jeg er vild med Italo Disco og vil høre, om I har nogle gode forslag.
Her er et par af mine:

Creative Connection: "Scratch my name" - http://www.youtube.com/watch?v=sYc-CvsNrkE
Roger Meno: "What my heart wanna say" - http://www.youtube.com/watch?v=U75nApPzLOM
Chip Chip: "Never say goodbye" - http://www.youtube.com/watch?v=Fk5j_9aveCg
Radiorama: "Yeti" - http://www.youtube.com/watch?v=VzsBNdQx1f4
Laserdance: "You and me" - http://www.youtube.com/watch?v=FqKnRHLCcdA
(de er faktisk hollandske)

Mange hilsner
Michel

Fra : Hauge

Dato : 29-06-11 17:52

Hejsa
Den 29-06-2011 18:36, Michel Husted skrev:
> Jeg er vild med Italo Disco

Uh, fedt, samme her :)

> og vil høre, om I har nogle gode forslag.

Vender tilbage senere, der er masser af godt.

> Her er et par af mine:

Du har da en god musiksmag :)

Mvh Hauge

Fra : Hauge

Dato : 29-06-11 17:54

Den 29-06-2011 18:52, Hauge skrev:
> Vender tilbage senere, der er masser af godt.

Hvis du ikke kender dem, så fang noget Syntech, det er
LaserDance/Koto/.. (vistnok Eric Van Vliet) der lavede det.

Mvh Hauge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 29-06-11 20:42

> Du har da en god musiksmag :)
>
> Mvh Hauge

Nå, jeg savlede nu mere over sangeren i det øverste link

Fra : Henning Jensen

Dato : 29-06-11 19:43

On 29-06-2011 18:36, Michel Husted wrote:
> Hej,
> Jeg er vild med Italo Disco og vil høre, om I har nogle gode forslag.
> Her er et par af mine:

forfriskende med lidt nyt.

Francesco Napoli var engang berømt med denne, som jo egentlig 'kun' er
et portepouri over populære italienske pop-sange.
Der er udgaver af nummeret som varer op mod en halv time, "Balla Balla":

http://www.youtube.com/watch?v=sl2At5A9SJ4&feature=related

Henning

Fra : Michel Husted

Dato : 02-07-11 04:36

On 29 Jun., 20:43, Henning Jensen <h_...@yahoo.com> wrote:
> forfriskende med lidt nyt.

Ja. Og jeg håber, det er ok, at jeg af og til spørger om forslag til
en musikgenre eller fx musik med meget få akkorder for nogle dage
siden. Jeg vil ikke gå stafetten i bedene og spørge om et bestemt
emne.

> Francesco Napoli var engang berømt med denne, som jo egentlig 'kun' er
> et portepouri over populære italienske pop-sange.

Jeg råspillede "Balla Balla" på lokalradioen i 1988, da jeg på det
tidspunkt var nyuddannet og i mangel af arbejde havde morgenradioen
tre dage om ugen, så jeg skulle tidligt op. Og var den ikke på
mindst to gange om dagen, var der lyttere i røret, der ville høre den.
Jeg troede egentligt ikke, den var særligt kendt, men den var åbenbart
også kendt uden for Ballarup ... jeg mener Ballerup.

> Der er udgaver af nummeret som varer op mod en halv time, "Balla Balla":

Man kunne skrive en bog om diverse udgaver af dette medley. Jeg har
tre cd'er med ham som blandt andet tæller "Balla vol. 1", "Balla vol
2", "Balla vol. 3", "Balla 2000", "Balla 1 2002" og "Balla 2 2002".
Dem fra 2002 lyder dog mest som live-versioner. Jeg opdagede lige, at
han har lavet en spansk version af det første "Balla" - naturligvis
kaldet "Baila Baila" og på én af cd'erne et spansk medley kaldet
"Arriba" i helt samme stil. Men det er super musik!

Mange hilsner
Michel

Fra : Michel Husted

Dato : 02-07-11 05:18

On 29 Jun., 21:41, "Allan Krautwald" <al...@kanelbolle.dk> wrote:

> Nå , jeg savlede nu mere over sangeren i det øverste link

Ja, hun er jo ikke just en øjenbæ. Og da sangen er 25 år gammel, håber
jeg hun er ældet med ynde.

Jeg elsker af og til en lille anekdote, som man kan læse eller springe
over. Henning er jo kendt for dem, og jeg elsker at læse dem.

Jeg omtaler kunstneren som "Creative Connection", som de hed, men
forsangeren er så Lian Ross. Jeg havde sangen på et kasettebånd, som
jeg havde optaget fra DR, og jeg søgte desperat efter at finde den.
For vist 7 år siden hvor bredbånd ikke var nået til min ghetto, fandt
jeg den på et eller andet site. Den kunne ikke findes som lovlig
download, så jeg satte mig kl. 23 til at downloade den, hvilket nok
med telefonmodem ville tage en halv times tid, så jeg lagde mig på
sengen og slappede af. Og knaldede brikker! Så kl. 4 vågnede jeg op og
fløj ind og fik lukket telefonforbindelsen. Det blev nok et ret dyrt
download.

Jeg har siden købt to cd'er med Lian Ross, men jeg må nok trække lidt
i land. Det er nok nærmere euro disco (Modern Talking, C.C. Catch, Bad
Boys Blue, Sandra...) og faktisk ikke Italo Disco.

Mange hilsner
Michel