Tv-reklame for ny cd
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-06-11 16:39

REKLAME FOR EN NY CD - HVORDAN - her er ideen

For sjovs skyld og narrestreger prøvede jeg at kigge lidt på hvordan en
dygtigt lavet rekläme for en ny cd skulle laves. Pladebrancens folk er jo
ikke
dygtge nok til at kunne bestride det job, de kværner løs med kæften, så man
aldrig kan høre musikken. Det er amatøragtigt. Derfor har jeg prøvet at
lave drejebogen til en reklame for en ny cd.
Det er en reklame for en ny slager-cd og ide til hvordan man kunne gøre
noeget ukendt hollandsk til at blive en succes i Danmark.
Pladebrancens folk er jo ikke deres løn værd hvad angår hvordan man lancerer
slager. Deres viden er på et meget lavt niveau, hvad det angår. Derfor denne
ide.

Reklamen skal kører sådan her:

Der skal spilles brudstykker fra denne sang - selvfølgelig i en optagelse
hvor Jannes står på scenen og et tusindetals publikum vifter med arme og ben
http://www.youtube.com/watch?v=sPGydcLQ5WU

Her er reklame-drejebogen, hvor man kan se hvad der skal ske på de enkelte
sekundtal i videoen:

0.00-0.05: Ren lyd fra videoen, uden speak
0.05-0.10: Der speakes ind over lyden (Direkte fra Holland, Jannes -
festmusik med hollands populæreste sanger)
0.10.0.27: Ren lyd fra videoen, uden speak

Herefter et spring i videoen, til følgende sekundtal

0.45-0.48: Der speakes ind over lyden (Ny cd med hollandske Jannes - på
gaden nu)
0.48-1.15: Ren lyd fra videoen, uden speak
1.15-1.18: Der speakes ind over lyden (Ny cd med Jannes - købes i Føtex og
Kvickly)
1.18-1.21: der faides langsomt ud

Reklamens varighed er ca. 1 minut

Men nu vil jeg ikke komme mere ind på det. Yderligere hjælp må pladebrancen
betale for, direkte ind på min bankkonto først. Hvorfor skulle andre have
min løn.

Hvad synes i om reklamen?

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 26-06-11 17:31

meddelelsen news:4e075285$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> REKLAME FOR EN NY CD

Find eventuelt en anden CD at reklamere for - jeg er ikke så vild med det
hollandske.
Jeg skal helst forstå bare lidt af, hvad der synges om.
Men selvfølgelig LaLaLa, eller NaNa Na eller LaLiLa kræver jo ikke så meget.

mvh Eva

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-06-11 05:09

meddelelse news:4e075285$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> pladebrancen
> betale for, direkte ind på min bankkonto først. Hvorfor skulle andre have

Det lyder som en af de reklamer for en Absolute Music cd.... Så umiddelbart,
kan jeg ikke finde det nye....

Det ville være nyt, hvis du viser 17 sekunder, hvor man ser en herre, drøne
rundt i en dødlækker sportsvogn, med noget blødt schlager musik, kørende i
baggrunden, i bilens anlæg, medens den udsættes for alverdens
genvordigheder... Og når den er færdig, så... Nå ja forresten, musikken i
baggrunden kan købes xx.

Alles opmærksomhed er rettet mod bilen og dennes fører, så man dårligt
bemærker musikken... Indtil man til sidst, gøres opmærksom på, det var altså
den det drejede sig om...

M.V.H....Benny..