Dansktop slut ?
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-06-11 19:50

Jamen HOV! - Jeg havde helt glemt der var noget der hed Dansktoppen. Lyttede
derfor lige online til den sidste udsendelse. Det var ikke noget
kvalitetsmusik jeg fik at høre og det nvar sandelig heller ikke nogen
professionel præsentation - der var ingen gejst og medleven hos
studieværten, Hr. Wivelsted.

Der var slet ingen ting noget som helst.

Tror i Danmark er ved at vænne sig til at den danske slagermusik ikke
længere skal synges på dansk, men på tysk. Man kan jo nok ikke ligefrem sige
at slagermusikken er på tilbagegang i disse år og det er der jo sån set nok
heller ingen som vil påstå.

Vi ser jo at der tyske slagernavne invaderer Danmnark og tysk og østrigsk tv
producerer slagershow her i landet. Det er egentlig ret uhørt, men det er da
dejligt nok for os. Vi ser Florian og Andy samler fulde huse i den by som
tysk tv u-officielt har erklæret som Danmarks nye slager-by, nemlig Horsens.

Mon vi skal vænne os til at vi nu vil have tysk slager, i stedet for dansk
slager (Dansktop). - Jeg lytter jo f.eks. næsten ikke til dansktop længere.
Kvaliteten er jo ved at værer næstenb lige så ringe som blandt dansk pop og
rock. Altså sån generelt. Der er selvfølgelig Kandis og Kim og Hallo, men
selv der er der gewaldige svipsere kvalitetsmæssigt. I ved sån noget hvor
rytmen lyder som når man slår rytmen med en blomsterpind i bordet.

Men hollandsk slager synes jeg er allemst "nice". Der er kvalitet lige fra
den enkelte sangs bund til top. ikke noget med blomsterpinde-slag i bordet
der. nej nej, det er kvalitet dernede. Jannes og Sieneke styrer f.eks.
vildt.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-06-11 19:58

meddelelsen news:4e00e7db$0$36567$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jannes og Sieneke styrer f.eks. vildt.

Jamen skal vi så ikke lige høre SIENEKES helt nye hit. Nu er vi jo holdt op
med at synge "sjalala sjalali", ny synger vi "Vita Bella".
http://www.youtube.com/watch?v=ZRsy_X1sR9E&feature=related

og JANNES spritnye megahit i Holland "Nanana":
http://www.youtube.com/watch?v=sPGydcLQ5WU

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-06-11 09:30

meddelelse news:4e00e7db$0$36567$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> den enkelte sangs bund til top. ikke noget med blomsterpinde-slag i bordet
> der. nej nej, det er kvalitet dernede. Jannes og Sieneke styrer f.eks.

Ah... Åge

Lad nu være med at tillægge din mening større betydning, end den har

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-06-11 13:20

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Lad nu være med at tillægge din mening større betydning, end den har
>
> M.V.H....Benny..

Nej, det er selvfølgelig ikke sikkert det er så galt alligevel.
Måske er folk stadig begejstrede for dansktopmusikkens kvalitet, selv om
det kan være lidt svært at forstå. Men muligvis er jeg bare blevet påvirket
af den extremt høje hollandske og tyske slager-kvalitet og stiller derfor
lige så store krav til den danske slagermusik som til den MellemEuropæiske
slagermusik.

I er altså godt tilfredse med kvaliteten?

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 22-06-11 15:57

> [...]
> MellemEuropæiske slagermusik.

> I er altså godt tilfredse med kvaliteten?

Inden jeg for alvor begyndte at høre tysk schlager for et par år siden,
lyttede jeg en del til dansktop-musik. Det var primært Kandis jeg lyttede
til, og ellers hørte jeg selvfølgelig Dansktoppen i radioen!

I dag er jeg holdt op med at høre Dansktoppen i radioen for flere år siden,
da det simpelthen ikke var værd at lytte til mere!

Jeg synes da stadig der er mange kunstnere i Danmark der er gode. Kan stadig
finde på at lytte til Kandis, men det er slet ikke så meget før.

Der er givetvis en masse mennesker der stadigvæk gerne vil høre
dansktop-musik. Bl.a. har man jo stablet en Dansktop-festival i Hedensted på
benene, og folk strømmer til. Og i år fyldte man jo Parken i København i
"Top Charlie I Parken".

Genrens store problem er at der ikke kommer nogen nye navne OVERHOVEDET til!
De gamle som Keld & Hilda, Birthe Kjær, Richard Ragnwald, Bjørn Tidmand,
Klaus & Servants, Susanne Lana m.fl. kan jo ikke blive ved for evigt!

Hvis genren skal overleve skal der nogle nye navne på banen! Dem der kommer,
laver så amatør-agtig musik så det er ganske forfærdeligt! Men hvis de
landsdækkende radiostationer spillede lidt mere fra genren, ville det se
ganske anderledes ud. Så ville nye navne få mulighed for at få deres musik
ud på denne måde, og kvaliteten ville sikkert blive højere!

Helt anderledes er det jo Tyskland, hvor der popper nye unge navne op hele
tiden! Et eksempel er den unge Laura Wilde, der udgiver sit første CD
29.07.2011. Hendes musik er produceret af den kendte producer og sanger Uwe
Busse. Alene det tyder på meget høj kvalitet. Han har skrevet et hav af hits
gennem tiden, deriblandt de fleste af Flippers' sange! Laura har udgivet en
enkelt single fra det kommende album:
http://www.youtube.com/watch?v=Xwgei1ZgDb0
Prøver på det nye album kan høres her:
http://www.youtube.com/watch?v=gKu3_fwtrA4

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-06-11 16:20

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> I dag er jeg holdt op med at høre Dansktoppen i radioen for flere år
> siden, da det simpelthen ikke var værd at lytte til mere!

Nå, jamen så er det jo åbenbart ikke kun mig. Ja, det er en katastrofe, at
der ikke kommer nye navne til. Egentlig er det jo helt absurd at vi
skawer os towlige til tysk slager og ikke dansk slager i et land hvor vi
slet ikke taler tysk. Det mest logiske ville jo være, at det foregik på ens
eget sprog.
Men vi må nok vænne os til, at slager i Danmark, det foregår på tysk og
delvist på hollandsk. Sørgeligt at det skal være sådan. Men ok,
vi har taget tysk slager til os, her i landet og sådan skal det jo nok være.
Vi har jo egetligt også begge to hjulpet med på den udvikling. Jeg er da sån
set også veltilpas med musikken, det danske er bare en mangel - men ok, vi
nøjes da bare med at lade landet blive oversvømmet af tysk slager.

Jeg kender godt Uwe Busse, men kun fra han egen musik. Det var forøvrigt et
af hans hit i 2004, der åbnede mine øjne for den høje kvalitet i tyskernes
slager.
Det var hans hit om den voldsomt store håndtaske. hehe.
Skal vi lige nupse den, altså ikke håndtasken, men sangen:
http://www.youtube.com/watch?v=TSa9iutPn-o Ulla la la ulla la la - Ulla la
la ulla la la.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-06-11 16:35

> [...]

> af hits gennem tiden, deriblandt de fleste af Flippers' sange! Laura har
> udgivet en enkelt single fra det kommende album:

Ja, det er kvalitet. Angående det første link kunne jeg godt tænke mig, at
proppe kameramandens kamera langt ned i hans hals.
Han gør mig svimmel med hans billedskift.

Det undrer mig dog at ingen focuserer på den hollandske slager, da den jo
efterhånden bruges meget i de folkelige radioer.
Jannes har netop udgivet en ny single, som forløber for et kommende album.
Den har været præsenteret i Hollandsk public-service-tv´s
kæmpe slagershow "Muziekfeest". Det er sangen "na na na":
http://www.youtube.com/watch?v=sPGydcLQ5WU

.............og "Sjala la sjala li-Seineke" er netop nu ude med et spritnyt
hit, som stormer op af den hollandske Top20, på een uge er den nået til Top
10.
Det er sangen "Vita Bella: http://www.youtube.com/watch?v=rcqb_YevJUo

Det er da endnu bedre end tysk slager, hvis jeg skulle vælge.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-06-11 18:16

meddelelse news:4e01de09$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> MellemEuropæiske slagermusik.
>
> I er altså godt tilfredse med kvaliteten?

Jamen igen, hvad er kvalitet, og hvordan skal det gøres op.... ?

Hvad skal en sang have, for at sige dig noget... ?

Bare tag Jodle Birge's Rigtige Venner....

God melodi... Teksten er ikke verdens bedste...
Men indholdet i den, er det vi alle sukker efter...
Nogle flere af den slags der kan kaldes " Rigtige Venner "..

Derfor holder denm hele vejen hjem.

M.V.H....Benny..

Fra : John

Dato : 22-06-11 09:42

> Jeg kender godt Uwe Busse, men kun fra han egen musik. Det var for vrigt et
> af hans hit i 2004, der bnede mine jne for den h je kvalitet i tyskernes
> slager.
> Det var hans hit om den voldsomt store h ndtaske. hehe.
> Skal vi lige nupse den, alts ikke h ndtasken, men sangen:http://www.youtube.com/watch?v=TSa9iutPn-o Ulla la la ulla la la - Ulla la
> la ulla la la.

Ja, den kan da godt gå an! Men så er den heller ikke bedre!

Synes faktisk ikke hans egne sange er ret meget værd. Det er dem han
skriver til andre der dur!

Her er dog én med ham, så jeg godt kan lide: http://www.youtube.com/watch?v=sD80VOGDXRE

Her synger han et medley med bl.a. Flippers-numre:
http://www.youtube.com/watch?v=N3_-u-1ZxJg. Det var sidste sommer jeg
fandt ud at han var hit-mageren bag Flippers. Der var han med til en
afskedskoncert for Klostertaler.

Ved ikke om han har Flippers-numre på sit repertoire, når han
optræder. Mon ikke?

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-06-11 17:11

"John" <john_nissen@stofanet.dk> skrev i meddelelsen

Her er dog én med ham, så jeg godt kan lide:
http://www.youtube.com/watch?v=sD80VOGDXRE

Der synes jeg så godt nok ikke lige der er noget at skrive hjem om - men den
går an.

[...]

Det var noget andet. Der siger det "godaw".

Hilsen Åge