Stafetten: Narko
Fra : Kurt Lund

Dato : 02-06-11 13:25

Tak for stafetten, Carl. Puha, det har været hårdt at komme i tanke om et
emne, men her er det så:
Sange, der handler om narko og/eller narkomaner.

Jeg lægger ud med den kendte The Pusher med Steppenwolf:
http://www.youtube.com/watch?v=3XqyGoE2Q4Y

Og den skal have følgeskab af den fjollede sang med Country Joe and the
Fish: Marijuana:
http://www.youtube.com/watch?v=47c6AeJW2ic

Og til slut Rolling Stones med Brown Sugar:
http://www.youtube.com/watch?v=FWMNj0Co7VI&feature=related

- og ja, jeg er barn af de glade tressere ...

--
Kurt Lund

Fra : Brian Kals

Dato : 02-06-11 14:15

Den 02-06-2011 14:25, Kurt Lund skrev:
> Tak for stafetten, Carl. Puha, det har været hårdt at komme i tanke om et
> emne, men her er det så:
> Sange, der handler om narko og/eller narkomaner.
> - og ja, jeg er barn af de glade tressere ...

Så kan du nok også huske den her:

The Jimi Hendrix Experience - Purple Haze
http://www.youtube.com/watch?v=z0dmPKYJiB8

Og så kan vi springe frem i tiden til

The Verve - The drugs don´t work
http://www.youtube.com/watch?v=ToQ0n3itoII

Mvh
Brian

Kigger ikke så tit med på news, det var bare lige et input.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 02-06-11 14:26

Kurt Lund skrev:

> Sange, der handler om narko og/eller narkomaner.

Mere om psykedeliske stoffer fra 60'erne:

Country Joe og fisken har et nummer, hvor de tre
bogstaver LSD hviskes til sidst:
Bass Strings:
http://www.youtube.com/watch?v=XjoSM4uDcGM

Jefferson Airplane synger om syre, sjove svampe
og hvide kaniner: White Rabbit:
http://www.youtube.com/watch?v=WANNqr-vcx0&feature=fvwrel

Frank Zappa advarede gerne om stoffer. Her i
Don't Eat That Yellow Snow:
http://www.youtube.com/watch?v=CmVvgo1wxh4

--
Herluf :·)

Fra : Henning Jensen

Dato : 02-06-11 15:28

On 02-06-2011 14:25, Kurt Lund wrote:

> Sange, der handler om narko og/eller narkomaner.

"The Needle And The Damage Done" er en Neil Young sang og sunget af
mange, men her er den med 'The Pretenders':
http://www.youtube.com/watch?v=wmvrXHLAtmI&feature=related

Et af mine forslag i en tidligere stafet, blev mødt med 'kritik', fordi
et Ray Charles nummer manglede sang!!!
Ray Charles var en stor heroin-misbruger, hvilket betød, at han måtte
tage nogle 'meget lange pauser'. Her Ray Charles, og med sang, med "Take
These Chains From My Heart":
http://www.youtube.com/watch?v=np8eyL23TWg

På Tuben ligger denne, førhen meget sjældne "Morphium", med Frieder
Weißmann og hans Wiener Boheme Orkester.
Komponisten til musikken er Mischa Spoliansky, som er mest berømt for
sin film-musik.
Den helt præcise begrundelse for melodiens titel kender jeg desværre
ikke. Men før WW2 havde Spoliansky, i sine yngre dage, været
musiker/sanger/komponist i datiden dekadente Berlin-miljø, endda i
selveste Max Reinhardt's kabaret-kælder, i Grand-Teater i Berlin.
Melodien stammer fra den periode, og var i øvrigt populær og også
spillet af andre orkestre.
Som der står under videoen så er dirigenten Frieder Weißmann.
Han var dirigent på Berlin Stats Opera, og senere på operaerne i
Dresden, Amsterdam, m.f.
Efter Hitler kom til i 1933, forlod han Tyskland og blev derefter
operadirigent i Sydamerika og siden i USA.
http://www.youtube.com/watch?v=5sSCCEWyplE

Henning

Fra : Carl Drud

Dato : 02-06-11 15:40

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> writes:

> Tak for stafetten, Carl. Puha, det har været hårdt at komme i tanke om et
> emne, men her er det så:
> Sange, der handler om narko og/eller narkomaner.

Muddy Waters - Champagne and Reefer
http://www.youtube.com/watch?v=_96cCukoklc

--
Carl

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-06-11 15:47

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for stafetten, Carl. Puha, det har været hårdt at komme i tanke om et
> emne, men her er det så:
> Sange, der handler om narko og/eller narkomaner.

Så kommer vi ikke uden om:
Marianne Faithfull-Sister Morphine
http://www.youtube.com/watch?v=rdtM2YGaJ4k

John Lennon-Cold Turkey
http://www.youtube.com/watch?v=IEnNEIVR9EM

Fra : P.Petersen

Dato : 02-06-11 15:47

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i meddelelsen
> Tak for stafetten, Carl. Puha, det har været hårdt at komme i tanke om et
> emne, men her er det så:
> Sange, der handler om narko og/eller narkomaner.

..

> - og ja, jeg er barn af de glade tressere ...
>
> --
> Kurt Lund

Hej Kurt.
Her lidt fra 70'rne.
Roxy Music. Love Is The Drug.
http://www.youtube.com/watch?v=0n3OepDn5GU

Og fra 60'rne. (Igen) Steppenwolf. Magic Carpet Ride.
http://www.youtube.com/watch?v=EEEzbFxEbB8

Og 70'rne igen.
Ramones. Now I Wanna Sniff Some Glue.
http://www.youtube.com/watch?v=FwJnnf1Ogcw

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Kert Rats

Dato : 02-06-11 17:59

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for stafetten, Carl. Puha, det har været hårdt at komme i tanke om et
> emne, men her er det så:
> Sange, der handler om narko og/eller narkomaner.

En sang, som vist nok handler om LSD. Det er Beatles' Lucy in the Sky of
Diamonds:
http://www.youtube.com/watch?v=A7F2X3rSSCU
En fin video med fede vibrationer.

Vi må lige have Cocaine med spadeekvlibristen, mr. Slowhand - hedder han
vist nok:
http://www.youtube.com/watch?v=fdDhV45lYHU

Venligst

Kert Rats

Fra : Jan Kronsell

Dato : 02-06-11 22:55

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=FWMNj0Co7VI&feature=related
>
> - og ja, jeg er barn af de glade tressere ...

Johnny Cash: Cocaine Blues
http://www.youtube.com/watch?v=Aq344ks1ieg

Dr. Hook med Shel Silverstein nummeret "I got stoned"
http://www.youtube.com/watch?v=l9zcLAUp5E0&feature=related

og til sidst Rolling Stones med "Mother's Little Helper"
http://www.youtube.com/watch?v=tfGYSHy1jQs

Jan

Fra : Max

Dato : 02-06-11 23:37

Hej Kurt

> Sange, der handler om narko og/eller narkomaner.

Så skal vi have en anti-narko sang fra en af mine
ynglings Live-Lp'er, nemlig Songs in the Attic.

Billy Joel - Captain Jack
http://www.youtube.com/watch?v=3qwhbNrkDXM

og så en af de virkelig følsomme

Neil Young - Needle and the Damage Done
http://www.youtube.com/watch?v=k0t0EW6z8a0

og den holder endnu

The Needle and the Damage Done (Live) - Neil Young (Glastonbury 2009)
http://www.youtube.com/watch?v=WXvXO1Ygg0Y&feature=related

Max

Fra : Max

Dato : 02-06-11 23:46

Hej Kurt

> Sange, der handler om narko og/eller narkomaner.

Skal vi ikke også have en sang med en narkoman

Billy Holliday - Lady sings the Blues
http://www.youtube.com/watch?v=LdCIsMeA8eY&feature=related

Max

Fra : Bjarne K.

Dato : 03-06-11 20:42

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i meddelelsen
> Tak for stafetten, Carl. Puha, det har været hårdt at komme i tanke om et
> emne, men her er det så:
> Sange, der handler om narko og/eller narkomaner.

Den har godt nok været der, men her med en lidt alternativ video:
White Rabbit - "Star Trek"
http://www.youtube.com/watch?v=Ve2hKRkMjtM

Afroman - I got high
http://www.youtube.com/watch?v=WeYsTmIzjkw

Peter, Paul og Mary - Puff puff
http://www.youtube.com/watch?v=Wik2uc69WbU

Bjarne K.

Fra : Kert Rats

Dato : 06-06-11 20:16

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=FWMNj0Co7VI&feature=related
>
> - og ja, jeg er barn af de glade tressere ...

Får vi snart at vide, hvem der skal videreføre stafetten?

Venligst

Kert Rats