Stafetten: Legemsdele
Fra : Michel Husted

Dato : 25-05-11 18:21

Hej,

Tak til Max for stafetten, selv om det var en hadegave

Det har været svært at finde et emne, der ikke har været brugt. Dette
håber jeg er nyt.

Men legemsdele kan være øjne, ører, næse, hovedet, arme, ben, mave
osv. Og gerne på andre sprog end dansk og engelsk.

Jeg lægger lige for med Boystown Gang og "Can't take my eyes off of
you":
http://www.youtube.com/watch?v=OTqEVgaq-GY

Resten er op til jer...

Mange hilsner
Michel

Fra : Henning Jensen

Dato : 26-05-11 08:27

On 26-05-2011 02:20, Michel Husted wrote:

> Men legemsdele kan være øjne, ører, næse, hovedet, arme, ben, mave
> osv. Og gerne på andre sprog end dansk og engelsk.

Lacrimosa med "Stolzes Herz":
http://www.youtube.com/watch?v=WXFcVTy-n1k&feature=related

Rita Pavone med "Cuore":
http://www.youtube.com/watch?v=l6brhcxdKKo&feature=related

Petula Clark med "Coeur Blesse":
http://www.youtube.com/watch?v=Gb-v21Z8dQ8

Henning

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 26-05-11 10:00

Pet shop boys: Heart
http://www.youtube.com/watch?v=Niwrx19lUQg

Denne er oprindeligt skrevet af John Lennon, men jeg kunne ikke umiddelbart
finde den udgave
Nick Berry - Heartbeat
http://www.youtube.com/watch?v=CwVyixMJZ1o

Trio - Herz Ist Trumpf
http://www.youtube.com/watch?v=oSqdiyg4iAU

Lis Sørensen- Mine Øjne De Skal Se
http://www.youtube.com/watch?v=8KfeIBaWue4

VH Pernille

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 26-05-11 11:17

Lidt flere:
(Monty Python: I've Got Two Legs
http://www.youtube.com/watch?v=4x5x8t0p1HM

Monty Python: Sit on my face
http://www.youtube.com/watch?v=FKeQpeDkoGc&NR=1

VH Pernille

Fra : Max

Dato : 26-05-11 11:20

Hej Michel

> Men legemsdele kan være øjne, ører, næse, hovedet, arme, ben, mave
> osv. Og gerne på andre sprog end dansk og engelsk.

Fint valg. Jeg kan ikke lige finde noget andet end på engelsk,
men her er nok den mest omtalte mandlige legemsdel i
rock musikken.

Chuck Berry - My Ding-A-Ling
http://www.youtube.com/watch?v=UaEC-lWSlmI&feature=related

Max

Fra : Max

Dato : 26-05-11 11:49

Hej Michel

Så fandt jeg noget om kvindelige legemsdele
på tysk :)

Heino - Bier Bier Bier
http://www.youtube.com/watch?v=0rpT81DRc60

Max

Fra : Kert Rats

Dato : 26-05-11 11:36

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

*************

Lena Savaroni blev kendt for sin version af "Mama". Lyt med på:
http://www.youtube.com/watch?v=sOtBKFjoFcw&feature=related
Personligt har jeg aldrig kunnet forlige mig med den version, rædselsfuld
som den er.

Monrad og Rislund har en sketch med dr. Leo Lummerkrog, som gi'r en
stikpille. I sketchen forekommer flere legemsdele
Lyt med på http://www.youtube.com/watch?v=6tQ_f5qX7gg. Den tilhørende,
hjemmelavede video er faktisk ikke så skeløjet endda.

Venligst

Kert Rats

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-05-11 12:30

[...]

Så lad os kvittere med noget, der ender med at gå af Rø... til

Slåbrock band - Lissom'

http://www.youtube.com/watch?v=l64EynJvILA&feature=related

Og sæføli' samme gruppe, og en meget øm kropsdel... Min ligtorn

http://www.youtube.com/watch?v=eCZfqL4eux4&feature=related

Så er der lige den sidste, det er godt nok lidt langt ude, at kalde
mandlig dovenskab for en legemsdel, men igen kan man jo så
hentyde til den, der helst ikke flytter sig ).. Samme gruppe, med Olga.

http://www.youtube.com/watch?v=wtBxsFvKWlY&feature=related

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 26-05-11 13:44

[...]

Rolling Stones-Little T & A (tits and as)
http://www.youtube.com/watch?v=4d2FMGMO9Ag

Fra : P.Petersen

Dato : 26-05-11 13:54

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Hej Michel.

Lægger ud med et gammelt Eagles-nummer. Lyin' Eyes.
http://www.youtube.com/watch?v=uN1iYFxF0O8

Frank Zappa. Titties and beer.
http://www.youtube.com/watch?v=yMyyFFVzD8Q

Led Zeppelin. Heartbreaker.
http://www.youtube.com/watch?v=npoYQMPCOvU

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Michel Husted

Dato : 26-05-11 08:43

Skønt at lytte til en masse gode bud. Også hvad angår "visse"
legemsdeler. Og hvordan kunne jeg i mine eksempler overse hjertet!

Jeg tror også, at denne handler om en legemsdel, men er ikke sikker på
hvilken...

Phil & Company: "Tra-la-la" - http://www.youtube.com/watch?v=mvJYYZ0eSyo

Stafetten får lige lov at køre et par timer mere, hvorefter den ryger
videre. Men jeg har allerede favoritten...

Mange hilsner
Michel

Fra : Jan Kronsell

Dato : 26-05-11 16:30

Her er et par legemsdele:

Runrig med Rhytm of my Heart
http://www.youtube.com/watch?v=frCt63-v-9Y

ZZ Top med Legs
http://www.youtube.com/watch?v=6EXXZVdUJ98

Og Maria Rita med hele kroppen
http://www.youtube.com/watch?v=o32X_DAknMM

Jan

Fra : Eva Schmidt

Dato : 26-05-11 16:36

Så må vi have lidt country på banen:

"If I said you have a beautiful body" m. Bellamy Brothers
http://www.youtube.com/watch?v=mLaVCYpeWh4&feature=related

"Mamas hungry eyes" m. Merle Haggard
http://www.youtube.com/watch?v=w6iZTTc5YuI&feature=related

"Daddys hands" m. Holly Dunne
http://www.youtube.com/watch?v=nOAjAWToYMI

mvh Eva

Fra : Ole Damgaard

Dato : 26-05-11 10:08

On 26 Maj, 16:43, Michel Husted <michelsan...@gmail.com> wrote:
> [...]
> legemsdeler. Og hvordan kunne jeg i mine eksempler overse hjertet!
>
> Jeg tror også, at denne handler om en legemsdel, men er ikke sikker på

Ja - hvorfor bruge så mange omskrivninger såsom Ding-A-Ling og
Tralala.
Monthe Python var mere direkte.

http://www.youtube.com/watch?v=nGRPFUYUUdQ

Ole

Fra : Michel Husted

Dato : 26-05-11 11:21

Jeg skriver det samme hver gang jeg har haft stafetten, men jeg mener
det! Der har været mange gode genhør, musik jeg aldrig har hørt, men
måske gerne vil høre mere til og også nogle sjove indslag, som jeg har
rullet rundt på gulvet af pga. stor latter. Tak til alle for jeres
gode bud, som alle er blevet gennemlyttet. Det tog sin tid, men har
bestemt været det værd.

Og jeg har været i tvivl, men stafetten går videre til Henning Jensen
for denne perle om et knust hjerte:

> Rita Pavone med "Cuore":http://www.youtube.com/watch?v=l6brhcxdKKo&feature=related

Fantastisk stemme, utroligt køn sang og hendes sceneoptræden er et
kapitel for sig selv. Men den virker oprigtig og ikke skabagtig, selv
om der bliver hvirvlet med armene og meget andet til publikums
begejstring. Jeg kendte hende ikke, men jeg vil høre mere til hendes
musik. Og i øvrigt skønt med en sang på italiensk. Smukt sprog selv om
det er begrænset hvad jeg forstår efter blot fire år på HF i dette
sprog.

Tanti saluti
Michel

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-11 18:22

>Og i øvrigt skønt med en sang på italiensk. Smukt sprog selv om
>det er begrænset hvad jeg forstår efter blot fire år på HF i dette
>sprog.

Tager HF ikke kun 2 år? ;)

Fra : Henning Jensen

Dato : 26-05-11 19:08

On 26-05-2011 19:20, Michel Husted wrote:

> Og jeg har været i tvivl, men stafetten går videre til Henning Jensen
> for denne perle om et knust hjerte:

Jeg er overrasket, men takker.
Jeg finder et nyt emne og vender tilbage senere i aften.

Henning.

Fra : Michel Husted

Dato : 26-05-11 11:41

On 26 Maj, 19:21, "Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote:

> Tager HF ikke kun 2 år? ;)

Jo, men jeg er ikke den hurtigste knallert på molen

Spøg til side og dette er off-topic, men du får lige forklaringen.

Jeg er vild med fremmedsprog og har taget dem som aftenkurser på HF,
og det er blevet til en del. 3 års tysk (med tysk i folkeskolen som
forudsætning) og fik f..... 11 i mundtligt og 10 i skriftligt på
højniveau. Derudover har jeg haft spansk i 6 år, fransk i 3 og
italiensk i 4. Mit italienske kan snige sig op på "Vorrei una birra,
per favore", for jeg har ikke kunnet praktisere sprogene
efterfølgende. Det aktive (talte) ordforråd er dermed forduftet, men
det passive (at forstå) er forholdsvis intakt. Derudover forstår jeg
svensk og taler det lidt, da vi fik svensk fjernsyn, da jeg var barn.
Og med NRK1 forstår jeg også norsk. Men et sproggeni er jeg absolut
ikke.

Många hälsningar
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-05-11 19:36

[...]

Av min arm, den her er godt nok på dansk:
http://www.youtube.com/watch?v=cEWqqraJhdI

Av min arm

Hilsen Åge