Der er mindre end fire timer til!
Fra : Michel Husted

Dato : 10-05-11 09:42

Hej med jer,

Håber I nyder sommervejret. Jeg havde i hvert fald for meget tøj på,
da jeg var forbi min Ghetto-Netto

Klokken 21 lyder startskudet til det internationale Melodi Grand Prix
2011. Jeg har i søndags på en lokalradio præsenteret de 43 sange, der
dyster sammen med en medstudievært, og i sidste uge havde jeg den
beskedne rolle som tekniker, da "A Friend in London", der
repræsenterer Danmark med "New Tomorrow", gæstede radioen, men jeg
laver IKKE interviews, da jeg er alt for genert.

Min favorit i første semifinale, hvor Danmark ikke er med, er en sang,
der med usvigelig sikkerhed ikke kommer i finalen. Jeg vågner i givet
fald op i morgen tidlig på gulvet, efter at være besvimet, hvis der
bliver sagt Grækenland, når kuverterne med sangene, der er videre i
finalen, bliver åbnet. Den har ingen chance!

Men det er min vinder! Synd at den ikke kommer i finalen:
http://www.youtube.com/watch?v=2QtZwNx8WVg

Jeg håber, I kigger med i dag kl. 21, på torsdag også kl. 21 og til
finalen igen igen kl. 21. Det passer altså ikke, at Melodi Grand Prix
er dårligt. Der er næsten noget for enhver smag. Fra opera over dance
til hård rock.

Jeg kan berolige jer med, at jeg ikke har tænkt mig at "spamme" mere
om dette emne, men hvis interessen ikke er stor, så lad det køre i
baggrunden i dag og de næste aftener. Blot fordi det er Melodi Grand
Prix, er musikken altså ikke nødvendigvis dårlig! Glem fordommene!

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-05-11 17:00

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen
Hej med jer,

Godaw

Jeg håber, I kigger med i dag kl. 21, på torsdag også kl. 21 og til finalen
igen igen kl. 21.

Jeg ked af at måtte sige det, men det er nok det eneste program jeg er ret
sikker på at jeg IKKE skal se.

Det passer altså ikke, at Melodi Grand Prix er dårligt.

Nej, jeg synes nærmest det er gyseligt

Der er næsten noget for enhver smag.

Det er nok rigtigt. Der var f.eks. en hollandsk slager som jeg var towlig
med sidste år. I år synes jeg det norske indslag, med neger-gruppen er
rimeligt godt.
Men at der er een sang jeg kan lide eller "lide lidt" kan altså ikke få mig
til at spilde 9-10 timer, når jeg synes det øvrige er Gudsjammerligt at høre
på. Det er
altså meget at spille 10 tgimer på at lytte til een plade. Det er livet fopr
kort til. Man skal i hvert fald gerne kunne lide over 80% af musikken. jeg
kan kun lide
et par procent af MGP-musikken

Fra opera over dance til hård rock.

Derfor intet for mig

[...]

Beklager. Det er altså svært at glemme fordommene når man lytter til
MGP.musikken

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-05-11 17:19

On 10-05-2011 17:42, Michel Husted wrote:

> Klokken 21 lyder startskudet til det internationale Melodi Grand Prix
> 2011.

Jeg kan se at Åge netop har givet Grand Prix'et et kvalitetsstempel, så
det helt sikkert værd at se lidt af.

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-05-11 17:55

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Jeg kan se at Åge netop har givet Grand Prix'et et kvalitetsstempel, så
> det helt sikkert værd at se lidt af.
>
> Henning

Helt klart, forstået på den Henningske måde. Der bliver både næsering, kæde
om halsen-musik, nazirrock, heywy punkmetal skralder hyl hvin skrig og hvad
ved jeg.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-05-11 18:13

On 10-05-2011 18:54, Åge Halldorsson wrote:

> Helt klart, forstået på den Henningske måde. Der bliver både næsering,
> kæde om halsen-musik, nazirrock, heywy punkmetal skralder hyl hvin skrig
> og hvad ved jeg.

Var det ikke denne du syntes skulle have vundet sidste år?
Hele Europa havde en anden mening om dette umpa-umpa-nummer, så der er
endnu håb for underholdningsmusikken.

http://www.youtube.com/watch?v=nSmjwEG9enM

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-05-11 19:57

> Var det ikke denne du syntes skulle have vundet sidste år?

Jow det var da.

> Hele Europa havde en anden mening om dette umpa-umpa-nummer, så der er
> endnu håb for underholdningsmusikken.
> http://www.youtube.com/watch?v=nSmjwEG9enM

Øhhhhh. undskyld. kan det tænkes at den folkelige musik har andre hjemsteder
end MGP-show? - Eksempelvis Musikantenstadl og Feste der volksmusik.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-05-11 20:03

On 10-05-2011 20:57, Åge Halldorsson wrote:

> hjemsteder end MGP-show? - Eksempelvis Musikantenstadl og Feste der
> volksmusik.

Ikke nødvendigvis der, men hvad med her: "Wir sind das Volk":

http://www.youtube.com/watch?v=yFYAeEiW4WU

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-05-11 20:05

> Ikke nødvendigvis der, men hvad med her: "Wir sind das Volk":
>
> http://www.youtube.com/watch?v=yFYAeEiW4WU
>
> Henning

JESUS CHRIST! for en larm. Det var da uhyggeligt.

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 10-05-11 20:38

meddelelsen news:4dc98c6e$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> JESUS CHRIST! for en larm. Det var da uhyggeligt.
>
> Hilsen Åge

Så prøv den her Aage.
http://www.youtube.com/watch?v=Ba1kr_Jf_hc&feature=related

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-05-11 20:44

meddelelse news:4dc98c6e$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> JESUS CHRIST!

Ja Krautwald her...hvad vil du?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-05-11 20:44

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Ikke nødvendigvis der, men hvad med her: "Wir sind das Volk":
>
> http://www.youtube.com/watch?v=yFYAeEiW4WU
>
> Henning

Jeg synes det her pop-musik lyder bedre.
http://www.youtube.com/watch?v=NhcLtOiUoDI&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-11 21:18

meddelelse news:4dc98a8b$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Øhhhhh. undskyld. kan det tænkes at den folkelige musik har andre
> hjemsteder end MGP-show? - Eksempelvis Musikantenstadl og Feste der
> volksmusik.

Du gradbøjer bras. Ingen af stederne kan man høre den musik som de fleste
lytter til, heldigvis. Ellers var Europa godt nok fattigt rent musikalsk.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-05-11 21:59

> Du gradbøjer bras. Ingen af stederne kan man høre den musik som de fleste
> lytter til, heldigvis. Ellers var Europa godt nok fattigt rent musikalsk.

Vi venter alle på de næste Lordi

http://www.youtube.com/watch?v=mh3hj9-J76Y&feature=related

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-05-11 06:41

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Vi venter alle på de næste Lordi

......så vi kan løbe i dækning.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 11-05-11 12:10

meddelelsen news:4dca2169$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> .....så vi kan løbe i dækning.
>
> Hilsen Åge

Ja, og jeg kan love jer, at jeg kan løbe stærkt for at undgå den slags
rædsler.

mvh Eva

Fra : Michel Husted

Dato : 10-05-11 10:56

On 10 Maj, 18:00, Ã…ge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-
herpost.tele.dk> wrote:
> Beklager. Det er altså svært at glemme fordommene når man lytter til
> MGP.musikken

Der er skam noget, der minder om schlager med i år.

Portugals bidrag med Homens de Luta: http://www.youtube.com/watch?v=7nsx-M0GkO0

Stakkels Portugal. Jeg gav den faktisk fire ud af fem "stjerner" i
vores radioprogram, men den kommer ikke i finalen. Portugal har trods
mange års deltagelse kun sneget sig op på en sjetteplads. Og denne
charmerende og banale sang kommer ikke i finalen!

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-05-11 18:02

Der er skam noget, der minder om schlager med i år.

Portugals bidrag med Homens de Luta:
http://www.youtube.com/watch?v=7nsx-M0GkO0

Hmmm. Ja, det var da en nogenlunde god sang. Så er der to sange jeg
nogenlunde kan lide. Den norske negersang og den her portugisiske sang.

Men der er stadigvæk lang vej til at jeg vil spilde 10 timer to sange.

Men vi får vel et referat om hvordan det går med sangene.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-05-11 18:14

meddelelse news:4dc96f83$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Men vi får vel et referat om hvordan det går med sangene.
>

> Hilsen Åge

Ja du plejer jo i tide og utide at skrive lange referater af ukendte sange i
næsten ukendte tyske schlagershows, ligesom du plejer at bruge meget tid på
at forklare, hvorfor MGP er så forfærdelig og fremhæve MGP fra før 1960.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-05-11 20:02

> [...]
> i næsten ukendte tyske schlagershows, ligesom du plejer at bruge meget tid
> på at forklare, hvorfor MGP er så forfærdelig og fremhæve MGP fra før

Arhhhh. Den folkelige musik fortsatte nu ind til sca. 1993 Indtil da
styrede, Kirsten og Søren og Tommy Tvebakke. Og en hel masse velsyngende
teenage-pigegrupper, fg.eks. Snapshot.
Herefter gik der altgernativitet i det. Nu synger man ikke på landenes
sprog, den norske er på et eller andet negersprog og det har ikke meget med
Norge at gøre. Og vi synger på engelsk.
Gud Fader i skuret.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-05-11 18:16

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg håber, I kigger med i dag kl. 21, på torsdag også kl. 21 og til
finalen igen igen kl. 21.

Næeh i aften skal jeg se maling tørre. Torsdag skal jeg se nullermænd vokse
og lørdag skal jeg til koncert.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-05-11 20:04

> [...]
> finalen igen igen kl. 21.
>
> Næeh i aften skal jeg se maling tørre. Torsdag skal jeg se nullermænd

Jeg regner med at jkeg skal kigge på bagsiden af mit tv-apparat eller også
skal jeg kigge på vaskemaskinens Skåne-program. Og lørdag er der måske et
tysk slagershow, hvem ved.

Hilsen Åge

Fra : Michel Husted

Dato : 10-05-11 11:34

On 10 Maj, 19:13, Henning Jensen <h_...@yahoo.com> wrote:
> Var det ikke denne du syntes skulle have vundet sidste år?
> Hele Europa havde en anden mening om dette umpa-umpa-nummer, så der er
> endnu håb for underholdningsmusikken.

Tjaeh! Det var faktisk min favorit. Men jeg vidste godt, at den ikke
havde en chance.

Mange hilsner
Michel

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-05-11 18:51

On 10-05-2011 19:34, Michel Husted wrote:

> Tjaeh! Det var faktisk min favorit. Men jeg vidste godt, at den ikke
> havde en chance.

Så kan jeg bedre acceptere den du har satset på i år.

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-05-11 19:59

> [...]
> endnu håb for underholdningsmusikken.

Tjaeh! Det var faktisk min favorit. Men jeg vidste godt, at den ikke

Helt klart. MGP-publikum er et meget u-repræsentativt publikum, for den
almindelige befolkning, som man siger.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-11 21:17

meddelelse news:4dc98ad6$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Helt klart. MGP-publikum er et meget u-repræsentativt publikum, for den
> almindelige befolkning, som man siger.

Hvad er de gennemsnitlige seertal i Danmark egentlig for det internationale
MGP?

Fra : Max

Dato : 10-05-11 21:19

Hej Alex

> Hvad er de gennemsnitlige seertal i Danmark egentlig for det
> internationale MGP?

Mindst n-1

Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-05-11 07:10

> [...]
> meddelelse news:4dc98ad6$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvad er de gennemsnitlige seertal i Danmark egentlig for det

Aner det ikke, og intet kunne bekymre mig mindre....

Det siger mig ikke noget, altså ikke MGP, men seertallet...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-05-11 14:09

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Det siger mig ikke noget, altså ikke MGP, men seertallet...
>
> M.V.H....Benny..

Jeg kan ikke lige sige hvilke af de to ting der siger mig mindst.

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 10-05-11 20:22

Den 10-05-2011 17:42, Michel Husted skrev:
> Klokken 21 lyder startskudet til det internationale Melodi Grand Prix
> 2011.

Synes det er synd, at lyden er så elendig, uanset om man hører det som
5.1 AC3, eller som stereo...

Men utroligt, at DR er begyndt at bruge DR-HD, men undrer mig over at
der slet ikke er nævnt at det også sendes på HD, men kun DR1.

Forøvrigt, så var den norske dælme ringe, ville være røget ud ved
auditions, hvis det var X-factor... Det er første gang jeg hører dem..

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-05-11 20:33

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Forøvrigt, så var den norske dælme ringe, ville være røget ud ved
> auditions, hvis det var X-factor... Det er første gang jeg hører dem..

Det lyder som et kvalitets-stempel.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-05-11 20:42

> Synes det er synd, at lyden er så elendig, uanset om man hører det som 5.1
> AC3, eller som stereo...

Det kan vel være lige meget med lydkvaliteten, hvis musikkvaliteten er noget
bras

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-05-11 20:47

> Det kan vel være lige meget med lydkvaliteten, hvis musikkvaliteten er
> noget bras

Er der tale om "musik" ?

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 10-05-11 21:40

On 10-05-2011 21:46, Åge Halldorsson wrote:

> Er der tale om "musik" ?

Ja, dejligt u-Fursk og godaw-frit.

Men hvorfor stiller Tyskland ikke med en sikker vinder som Hansi???

Henning

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-05-11 22:00

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Men hvorfor stiller Tyskland ikke med en sikker vinder som Hansi???
>
> Henning

Ja det undrer mange

Fra : P.Petersen

Dato : 10-05-11 22:31

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Ja det undrer mange

Ja, også mig.
Jeg er en af de mange. :)
Og mens vi spændt venter kan vi hygge os lidt med en sikker vinder. Hvis han
ellers havde gidet stille op.
http://www.youtube.com/watch?v=EpRZjlQ8UAE

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-05-11 07:15

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Ja det undrer mange

Jamen i kunne jo spørge Hansi...

Det er vel der, som her, grupperne selv der henvender sig med deres
GP melodi, for først at vinde det nationale o.s.v....

Så kunne i måske få stedt alle jeres negativiteter til hvile...

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-05-11 07:34

On 12-05-2011 08:15, Benny Mortensen wrote:

> Jamen i kunne jo spørge Hansi...

Jeg er ikke I, jeg er mig. Og det er en god ide at spørge, så jeg vil
prøve at finde hans mailadresse.

> Det er vel der, som her, grupperne selv der henvender sig med deres
> GP melodi, for først at vinde det nationale o.s.v....

Er det ikke forskelligt? Kriterierne her i landet, har da været
forskellig gennem tiderne?

> Så kunne i måske få stedt alle jeres negativiteter til hvile...

Hvad negativt er der i, at foreslå at lade Hansi Hinterseer stille op?
Mener du, at han ikke er værdig nok? Eller synes du modsat, at han er
overkvalificeret?

Hilsen Henning.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-05-11 13:44

> Hvad negativt er der i, at foreslå at lade Hansi Hinterseer stille op?
> Mener du, at han ikke er værdig nok? Eller synes du modsat, at han er
> overkvalificeret?

Jeg kan heller ikke se det negative. Mon Benny har sniffet traktorbenzin i
dag?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-05-11 08:13

> [...]
>
> Hvad negativt er der i, at foreslå at lade Hansi Hinterseer stille op?
> Mener du, at han ikke er værdig nok? Eller synes du modsat, at han er

Af en stribe indlæg, med negativt, eller latterliggørende indhold, var det
nok lidt tilfældigt, at det lige blev dit indlæg, jeg skrev kommentaren
under...

Sikkert, men tilmeldingerne har vist altid været rimeligt ens, med at man
indsender sin sang, og så udvælger et panel nogle, som så dyster om det...
Og siden Hansi ikke har været mellem, kan det jo skyldes mange ting, lige
fra manglende interesse, til manglende tid.... Og skulle han nu F.eks have
en allerede aftalt koncert på selve dagen, er deltagelsen jo udelukket...

Hvad hans kvalificationer angår, jo han er da helt sikkert kvalificeret. Kan
man være overkvalificeret ????....

Hvad kan man sige til det med kvalifikationer... Hvad med som Lily Broberg
sagde engang... Alle fugle synger med sit næb...

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-05-11 08:30

On 13-05-2011 09:12, Benny Mortensen wrote:
> Af en stribe indlæg, med negativt, eller latterliggørende indhold, var det
> nok lidt tilfældigt, at det lige blev dit indlæg, jeg skrev kommentaren
> under...

Hvad så med, at I som holder meget af schlager, kom med nogle seriøse
indlæg om emnet? John er den eneste der skriver seriøst om det. Ellers
er resten en række ligegyldige links, som da naturligvis resulterer i en
reaktion...

> Sikkert, men tilmeldingerne har vist altid været rimeligt ens, med at man
> indsender sin sang, og så udvælger et panel nogle, som så dyster om det...

Sådan er det ikke altid.
Og så sent som i dette Grand Prix, har et af landene slet ikke haft
nogen lokal konkurrence, men et specifikt nummer ef blevet valgt. (Jeg
husker ikke hvilket land, her må andre byde ind).
Her i landet har det været meget forskelligt. Nogle år har alle kunnet
deltage - andre år har kun udvalgte, kunnet deltage.

> Og siden Hansi ikke har været mellem, kan det jo skyldes mange ting,
> Hvad hans kvalificationer angår, jo han er da helt sikkert kvalificeret. Kan
> man være overkvalificeret ????....

Hvorfor stiller man ham så ikke op? Det ville da være en kæmpegevinst
for tysk schlager, at han vandt Grand Prix'et. Og med udsigt til sådan
en sejr, kunne han sikkert 'klemme' den aften ind i sine planer.

Henning

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-05-11 08:53

> [...]
> tysk schlager, at han vandt Grand Prix'et. Og med udsigt til sådan en
> sejr, kunne han sikkert 'klemme' den aften ind i sine planer.

Hej Henning

Tja Schlager musik er da ikke så tosset... Men da jeg ikke har den fjerneste
føling med markedet, og som jeg vist også har nævt, ikke har en eneste Tysk
TV kanal, og heller ikke DK4 TV, som så bare kunne holde mig en lille smule
ajour med, hvad der sker på Schlager markedet... Og det eneste man næsten
kan finde i butikkerne, er Hansi Hinterseer... Ikke for at det skal lægges
ham til last, men det sætter mig altså ikke i stand til at skrive seriøse
indlæg om emnet...

Se nu er jeg ikke så International, så jeg kan sige noget om, hvad man har
gjort i et enkelt land...

Ja herhjemme, har alle altid kunnet deltage, og der har vel generelt været
lige omkring et par hundrede numre, som diverse udvalg så har kogt ned til
hvad de anså for værende de 10 bedste.... Og det er så dem, vi får lov til
at høre....

Hvorfor man ikke stiller Hansi op... Jamen hvorfor spørger du mig om det
???... Spørg Tyskerne, og spørg Hansi... Men så vidt jeg husker, er Tyskland
vist slet ikke så forskelligt fra Danmark.... Så hvis Hansi ikke har lyst,
så tvinger man ham ikke... Og skulle det så endeligt blive aktuelt, ville
det vel egentligt også blive Østrig, for det er vel reelt der, han kommer
fra.... Og til sidst... Hvem ved, Måske har Hansi indsendt en sang, som bare
ikke kom med i konkurrencen. Der er da faktisk muligheder nok.... Jeg ved
selvfølgelig ikke, hvordan det foregår i andre lande, men sådan er det
her... Dem der ikke kommer med, får vi ikke at høre...
Derfor kunne F.eks Tommy Seebach indsende samme melodi, flere år i træk.

M.V.H...Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-05-11 09:27

On 13-05-2011 09:52, Benny Mortensen wrote:
> [...]
> hvad de anså for værende de 10 bedste.... Og det er så dem, vi får lov til

NÅ....
Du kan læse mere om forskellighederne her:

http://www.esconnet.dk/portal/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=5&Itemid=57

Først fra 1959 kunne alle indsende en sang.
1980 var det halve af sangene 'offentlige' og den anden halvdel udvalgt
af DR.
1984 udvalgte DR selv de komponister der kunne deltage.
1986 var det igen fifty-fifty.
1989, 1990 og 1991 udvalgte DR igen selv komponisterne.
O.s.v....

Hilsen Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-05-11 11:54

> [...]
> 1986 var det igen fifty-fifty.
> 1989, 1990 og 1991 udvalgte DR igen selv komponisterne.

Og i 1993 og frremover gik, skråstreg, er der gået, alternativ næsering i
den.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-05-11 14:20

On 13-05-2011 12:53, Åge Halldorsson wrote:

> Og i 1993 og frremover gik, skråstreg, er der gået, alternativ næsering
> i den.

Jeg synes, at du gang på gang skriver at du ikke ser Grand Prix, så det
må være en påstand 'grebet ud i luften'.

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-05-11 12:29

> [...]
> 1986 var det igen fifty-fifty.
> 1989, 1990 og 1991 udvalgte DR igen selv komponisterne.

Skidt, det er ikke noget der bekymrer mig...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-05-11 11:52

> [...]

> tysk schlager, at han vandt Grand Prix'et. Og med udsigt til sådan en
> sejr, kunne han sikkert 'klemme' den aften ind i sine planer.

Det er jo langt fra slager-publikummet der ser MGP. Og hvorfor skulle de
også det? - man sidder vel ikke
og spilder sin tid på at høre en masse sange som er stik modsat slager, hvis
man kan lide slager.
Derfor ville han jo aldrig få nogen stemmer. Jeg ser jo heller ikke MGP.
Norges neger-gruppe vandt vist heller ikke plads i finalen. Den lå jo tæt på
slager.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-05-11 14:23

On 13-05-2011 12:51, Åge Halldorsson wrote:
> Norges neger-gruppe vandt vist heller ikke plads i finalen. Den lå jo
> tæt på slager.

Ja du har ret. Det er utroligt så populær schlager-genren er i hele Europa.
Og sidste år var det en hollandsk schlager der kæmpede om førstepladsen,
nederst i bunden. Jo det er en meget populær genre.
Som jeg skrev et par indlæg tidligere, sæt Hansi ind. Det vil rette op
på det.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-05-11 16:23

> Ja du har ret. Det er utroligt så populær schlager-genren er i hele
> Europa.

Ja

> Og sidste år var det en hollandsk schlager der kæmpede om førstepladsen,
> nederst i bunden. Jo det er en meget populær genre.'

Ja, men det er svært for slagermusik at vinde i et popshow.
Men det er nok lige så svært for en popsang at vinde i et slagershowø

> Som jeg skrev et par indlæg tidligere, sæt Hansi ind. Det vil rette op på
> det.

Hvordan skal slagermusik have en chance for at vinde blandt et publikum der
er til pop???

Slagermusik-interesserede ser jo andre show

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-05-11 16:57

On 13-05-2011 17:23, Åge Halldorsson wrote:
> Ja, men det er svært for slagermusik at vinde i et popshow.
> Men det er nok lige så svært for en popsang at vinde i et slagershowø

Popshow? Det er da alle genres show.
Det er da vel også derfor, at der har deltaget nogle schlagere.

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-05-11 17:12

> Popshow? Det er da alle genres show.
> Det er da vel også derfor, at der har deltaget nogle schlagere.
>
> Henning

Tror du selv på, at der sidder en hel masse folk der kan lide slager og
kigger på MGP.
Fordi der var en enkelt.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-05-11 17:15

On 13-05-2011 18:12, Åge Halldorsson wrote:
> Tror du selv på, at der sidder en hel masse folk der kan lide slager og
> kigger på MGP.
> Fordi der var en enkelt.

Ja, det tror jeg at der gør.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-05-11 17:29

> Ja, det tror jeg at der gør.
>
> Henning.

Jeg synes det er meget meget svært at forestille sig.

Hvorfor formoder du at mange slagerfolk sidder og ser med. Stort set
samtlige sange ligger uendeligt fjernt fra slagergenren.

Jeg mener, hvis man ikke kan lide ost, spiser man jo heller ikke ostemadder.
Tror jeg da ikke.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-05-11 17:35

On 13-05-2011 18:29, Åge Halldorsson wrote:

> Jeg synes det er meget meget svært at forestille sig.

Hvem tror du da der har valgt det norske bidrag i år, og det hollandske
sidste år?
De har næppe valgt sig selv.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-05-11 17:47

> Hvem tror du da der har valgt det norske bidrag i år, og det hollandske
> sidste år?
> De har næppe valgt sig selv.
>
> Henning.

Tror du det er nok til at slagerfolk gider spilde 10 timer på 3 MGP-show ? -
En sang fylder 3 minutter i et 10 timers show. Det er altså ikke meget.
Hvordan kan du tro at det er nok til at få "os" til at hænge på i alle
de timner. Pyhhhh ha. - 3 minutter i 10 timer. Jeg sveder allerede.
Min tid er i hvert fald for kostbar til det.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-05-11 12:34

meddelelse news:4dcd5c50$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> samtlige sange ligger uendeligt fjernt fra slagergenren.
>
> Jeg mener, hvis man ikke kan lide ost, spiser man jo heller ikke

Det er da tilladt at holde af flere genrer.... Eller hvad ?...
Ellers er jeg da i en slem kattepine

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-05-11 12:45

> Det er da tilladt at holde af flere genrer.... Eller hvad ?...
> Ellers er jeg da i en slem kattepine
>
> M.V.H....Benny..

jeg kan da også lide flere genrer, men.................
Kender du nogen der kan kan lide Richard Ragnvald og Flemming Antony og
samtidig kan lide AcDc. Jeg gør altså ikke.
Det er derfor jeg undrer mig. Jeg kan jo heller ikke få eksempler på nogen
der
kender nogen der spænder så vidt. Men selvfølgelig er der nok ganske enkelte
der gør.
Utroligt at jeg ikke er stødt på nogen. Kan du nævne en bekendt der
spænder så vidt -

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-05-11 07:28

meddelelse news:4dcfbc9d$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> enkelte der gør.
> Utroligt at jeg ikke er stødt på nogen. Kan du nævne en bekendt der

Øh... Åge, Ups....

Øh, Jeg er vel nærmest selv endnu værre, efter som jeg kan mønstre plader,
Både LP'er & CD'er, med Richard Ragnvald... Vist også et par singler med
Solveig & Richard, som altså var noget en slat, før han kaldte sig Richard
Ragnvald... Men det er samme person... Flemming Anthony ligeså... Dog har
han aldrig deltaget i Solveig & Richard ).... Lige med AC / DC kan et
godt være det kommer til at knibe lidt, men Iron Maiden, kan jeg da vist
ikke sige mig fri for, og det er da vist lidt vildere end AC / DC.... Så jeg
vil da sige, at jeg strækker mig faktisk ud over begge dine yderlige
grænser, ved at gå helt tilbage til Holger Gissemand Petersen, og Holger
Fællessanger Hansen... For da slet ikke at nævne Liva Weel, og så som sagt,
frem til Iron Maiden.... Eller det der er værre... Hvilket så må være den
absolutte GRU... Nemlig Deftones... Men selv om jeg ikke på nogen måder er
stolt af det, jeg har en CD med dem, og den er købt og betalt... Men den er
ved grød rædselsfuld.... Det må være noget sådan, de kalder Quantamo Rock,
for det hører hjemme i en torturklasse for sig selv... Siden jeg hørte den,
har jeg været aktiv i Human Rights )... Og altså, at AC / DC ikke er
repræsenteret i nævneværdig grad, beror nok mere på tilfældigheder... End på
deres musik... For de har da vist lavet nogle ganske fede ting.... Så ja,
det kan jeg.... " Mig selv "

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-05-11 12:32

meddelelse news:4dcd5855$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Tror du selv på, at der sidder en hel masse folk der kan lide slager og
> [...]

Jeg ved ikke, om der sad mange... Men jeg så det, fra jeg var klar til det,
og lige til en eller anden huggende mit lys.. Så var der en eller anden
films, som jeg ikke gad se færdig. Men MGP skal jeg nok få set både starten
og slutningen af.. Spørgsmålet er bare lige, hvornår... Men det jeg så, var
da ikke så ringe.

M.V.H....Benny..

Fra : Eva Schmidt

Dato : 13-05-11 18:19

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Popshow? Det er da alle genres show.
> Det er da vel også derfor, at der har deltaget nogle schlagere.
>
> Henning

Selv om jeg er mest til country og schlager skal jeg da se MGP alligevel.

Måske bliver jeg overrasket, så der er et par sange med, som jeg kan lide.
Sidste år var der da Norge og Irland ,som jo desværre ikke vandt.
Den tyske var megadårlig efter min mening.

mvh Eva

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-11 19:27

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Selv om jeg er mest til country og schlager skal jeg da se MGP alligevel.

Sådan har de fleste det vel, hvis de ser MGP.
Åge tror bare fejlagtigt, at der findes andre som ham der ikke kan lide
andet end én genre, og spilder livet med kun at se og høre dette.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-05-11 21:20

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Åge tror bare fejlagtigt, at der findes andre som ham der ikke kan lide
> andet end én genre, og spilder livet med kun at se og høre dette.

Arhhhh............. der er altså noget der hedder sansynlighedsværdi.
- tror jeg nok.

Mange Indre Missionsfolk drikker også øl, men det er alligevel ikke dem der
drikker flest.
Ligeså med slagerfolk. Eva kan jo sagtens se MGP,
meeeeennnnnn det er vel ret usansynligt, at det liiiiige er slagerfolkegt
der er mest interesserede i noget der ligger så fjert fra slager.
Det er jo nok mestr dem gruppe folk som kan lide MGP-musikken bedst, som
er mest trofaste seere. Det ville da lyde retlogiosk, synes jeg.

Det er jo nok heller ikke lige pop-folket som sidder og klistrer sig til
skærmen når MUSIKANTENSTADL drøner derudaf, selv om nogle gør det.
Det må da vel mest være dem der bedst kan lide musikken der ser det.

Ellers så må der da være nogle som har god tid. Og godt kan lide selvpineri

Hilæsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 14-05-11 02:18

meddelelsen news:4dcd9278$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Det må da vel mest være dem der bedst kan lide musikken der ser det.
>
> Ellers så må der da være nogle som har god tid. Og godt kan lide

For pokker Aage, der har da vist været gang i Furbryggen da du skrev det her
indlæg.
:)))
Er det frustrationsdruk?
Ok. Jeg ser ikke den store distance mellem MGP og slager.
MGP indeholder masser af slager.
Begge genrer er skabt som en slags opium for folket.
Bedøve og dulme.
Tom underholdning uden budskab eller værdi.
Højst lidt vædderi hjemme i hjørnesofaen.
Fed underholdning for de fordummede masser.
Sorry, men hvorfor kan du og mange andre ikke lide musik og kunst.
Dog skal nævnes, at du gjorde mig meget glad tidligere på dagen, da du gik i
brechen for rød politik.
Det har givet dig 17000 goodwill point fra mig.
:)
Pas nu godt på dem.
God weekend Aage.
http://www.youtube.com/watch?v=WVF4BXlqBRk
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-05-11 08:39

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> For pokker Aage, der har da vist været gang i Furbryggen da du skrev det
> her indlæg.
> :)))

Jeg har over(hik)-hovedet ikke drukk(hik)et noget som helst.

> Er det frustrationsdruk?
> Ok. Jeg ser ikke den store distance mellem MGP og slager.

Jeg ser overhovedet ikke andet end distancer i hele horrisonten, selv om
natten. Og en forskel sån stor som forskellen på en elefant og en liter
mælk.

> MGP indeholder masser af slager.

Lyder godt, men det har jeg nu aldrig bemærket, bortset fra en hollandsk
sang sidste år.

> Begge genrer er skabt som en slags opium for folket.

Det er så en helt anden sag. Glad ved du skrev "begge" genrer. Var det en
fejl?

> Bedøve og dulme.

........og underholde

> Tom underholdning uden budskab eller værdi.

Næsten nrigtigt. Vi sletter så lige "tom". Det er underholdning uden budskab
og værdi. Sån nogetb er dejlig underholdning. Det er der masser af på tv -
og det skal der også være. Det kan jo ikke være TV-Avisen hele tiden.

> Højst lidt vædderi hjemme i hjørnesofaen.

Vædderi? - Ja, hvis man har høreværn på, men så er det jo slet ikke
musikken der er det centrale.

> Fed underholdning for de fordummede masser.

Jeg kalder det "fed støj", for næseringsfolket og folk med kæde om halsen og
hængerøvsbukser og sån.

> Sorry, men hvorfor kan du og mange andre ikke lide musik og kunst.

Jeg er da wild med musik, både slager, volksmusik, country og rock´n´roll -
og et godt sammenstrikket hit er jo i sig selv et lille stykke kunst. Alt
skal harmonere med hinanden og være i ballance.
Det er det det kniber noget med i samtlige mgp-sange og popsange. Der
hamrer en u-afballanceret dunk-dunk-dunk, som er alt for dominerende. Det er
man ikke dygtige nok til at afstemme i popmusik.
Der har de meget at lære af slagermusikken.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-05-11 12:36

meddelelse news:4dce31ac$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> er man ikke dygtige nok til at afstemme i popmusik.
> Der har de meget at lære af slagermusikken.

Jeg dunne krikke en hel flashe af det skidt, endda uden at bilve flud

M.V.H....Benny

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-05-11 12:48

> Jeg dunne krikke en hel flashe af det skidt, endda uden at bilve flud
>
> M.V.H....Benny

Har du skrukket noget i sda ?

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-05-11 07:35

meddelelse news:4dcfbd7a$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Har du skrukket noget i sda ?
>
> Hilsen Åge

Næh, men jeg fik faktisk en lille fjer på alligevel....
Okay, ikke bare en lille fjer, faktisk hele 10 høns...

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-11 16:30

meddelelse news:4dcd9278$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ligeså med slagerfolk. Eva kan jo sagtens se MGP,
> meeeeennnnnn det er vel ret usansynligt, at det liiiiige er slagerfolkegt
> der er mest interesserede i noget der ligger så fjert fra slager.

Du er den eneste på planeten der definerer dig ud fra en musikgenre, det er
fakta.
"Slagerfolket" findes kun i dit hoved, og ikke ude i den virkelige verden.
De mennesker jeg kender derude der kan lide slager, kunne for det første
aldrig drømme om at kalde sig "slagerfolket"; og de hører en masse andet
sammen med slager.

Til din orientering findes "rockfolket", "popfolket", "jazzfolket"... eller
nogle andre "folk" heller ikke. De normale mennesker på den anden side af
Fursund hører lidt af hvert, med vægt til det ene eller det andet, men de
lever altså ikke i så snævre kasser som de du har gjort dig til talsmand
for. Den kasse har du helt for dig selv

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-05-11 17:01

> De mennesker jeg kender derude der kan lide slager, kunne for det første
> aldrig drømme om at kalde sig "slagerfolket"; og de hører en masse andet
> sammen med slager.

Jeg kan forstå du kender en masse folk der kan lide slager, selv om jeg nu
mest tror det er i din fantasi.

Men o.k., du har et stort kendsakb til folk der kan lide slager, så vil jeg
gerne spørge.

Jeg vil gerne spørge angående de mange folk du åbenbart kender, som synes at
Richard Ragnvald, Flemming Antony, Jimi og Rene er rigtig god musik og nyder
de tyske slagershowMUSIKANTENSTADL og "Feste der volksmusik", Hansi
Hinterseer og er rigtig god musik. kan du nævne en håndfuld grupper/sangere
som disse folk samtidig også kan lide, indenfor nyere MGP-musik.

Jeg kender selvfølgelig en del folk der kan lide sådan noget musik, som
ovennævnte grupper står for. Det almindelige blandt diss er altså ikke at de
kan lide MGP-musik, ejheller at skal se det.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-11 17:11

meddelelse news:4dcea723$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg kan forstå du kender en masse folk der kan lide slager, selv om jeg nu
> mest tror det er i din fantasi.

Jeg kender alle mulige slags mennesker Åge, til forskel fra dig der har
begrænset berøring med det virkelige liv.

> Jeg kender selvfølgelig en del folk der kan lide sådan noget musik, som
> ovennævnte grupper står for. Det almindelige blandt diss er altså ikke at
> de kan lide MGP-musik, ejheller at skal se det.

Hvem snakker du om Åge? Dem i dit fløjspejl og de 4-5 molerarbejdere på øen
du kender?
"Det almindelige" ved du ikke en hujende fis om, hverken blandt folk der kan
lide pop, schlager, eller begge dele.
Lær at leve med at der kun findes én af din slags i verden, og at du ikke er
talmand for andre. Resten af verden ånder lettede op ved den konstatering :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-05-11 17:30

meddelelsen news:4dcea723$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Hinterseer og sån. Kan du nævne en håndfuld grupper/sangere
som disse folk samtidig også kan lide, indenfor nyere MGP-musik.
Altså af dem du kender.

Her er spørgsmålet igen. Kniber det med svaret?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-11 18:21

meddelelse news:4dceae24$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Her er spørgsmålet igen. Kniber det med svaret?

Næh, det kniber med seriøsiteten i spørgsmålet. Som sædvanligt er din verden
så rigid at den kun passer på dig, så jeg lader det bare passere som et
kuriosum.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-05-11 18:34

> Næh, det kniber med seriøsiteten i spørgsmålet. Som sædvanligt er din
> verden så rigid at den kun passer på dig, så jeg lader det bare passere
> som et kuriosum.

Nej nu må du altså styre dig.
Du må da kende en tre stykker der er fan af Richard Ragnvald, Jimmi og
Rene og Hansi Hinterseer. Jeg spør jo bare og du ikke vil fortælle hvilke
grupper de hver især også lytter til blandt nye MGP-musik.
Nej, vi kan vist godt konstatere at hvis man er fan af disse ovenstående
navne, så er man altså ikke blandt MGPs kerne-seere.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-11 18:41

meddelelse news:4dcebcf4$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Rene og Hansi Hinterseer. Jeg spør jo bare og du ikke vil fortælle hvilke
> grupper de hver især også lytter til blandt nye MGP-musik.

Nu bor de jo lissom ikke i min stue, vel? Og jeg kender ingen nyere
MGP-bands. Og jeg gider altså ikke ringe land og rige rundt, bare for at
sætte dig til vægs Åge. Det klarer du ganske godt selv :)

> Nej, vi kan vist godt konstatere at hvis man er fan af disse
> ovenstående navne, så er man altså ikke blandt MGPs kerne-seere.

Det eneste "vi" kan konstatere, er at du stadig er uden for pædagogisk
rækkevidde, og lever i din egen lille schlagerdrømmeverden i håbet om der er
flere som dig. Her ude i virkelighedens verden er det ingen drøm, men et
mareridt, hvis der skulle være en Åge mere, men intet tyder på det :)

Fra : Eva Schmidt

Dato : 14-05-11 18:58

meddelelsen news:4dcebcf4$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Nej, vi kan vist godt konstatere at hvis man er fan af disse
> ovenstående navne, så er man altså ikke blandt MGPs kerne-seere.

Synger Jimi og René overhovedet mere?
Jeg vil nu vove at påstå, at folk godt kan lytte til gamle dansktopnumre,
nye af samme slags og schlager med Hansi og så alligevel se MGP.
Jeg tror såmænd ikke, at de fleste af sangene i aften er lige mig - men se
det skal jeg altså.
Og i den forbindelse - hellere det end en hel del dansktopnumre, der er
direkte kvalmende.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-05-11 19:50

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Synger Jimi og René overhovedet mere?

Ja da. Det har de gjort siden 1986

> Jeg vil nu vove at påstå, at folk godt kan lytte til gamle dansktopnumre,
> nye af samme slags og schlager med Hansi og så alligevel se MGP.

Det er jo fint nok. Dem jeg kender der kan lide slager, siger altå ikke
meget pænt om nutidens MGP.
Jeg er fuldt overbevist om at du er en af de få.

Kender du nogen der kan lide Richard ragnvald, flemming Antony, Bjørn og
Okay og som samtidig er glad med nutidens MGP ?

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 14-05-11 19:56

On 14-05-2011 20:50, Åge Halldorsson wrote:

> flemming Antony,

Joh.. da...
Han havde engang omkring 1970 et værtshus på Frederiksberg Alle, så han
er god nok...

Henning;.)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-05-11 20:02

> Joh.. da...
> Han havde engang omkring 1970 et værtshus på Frederiksberg Alle, så han er
> god nok...
>
> Henning;.)

Ja han synger rigtigt godt.

Han har jo oversat "Zipfelbubens" store hit "Kadeng kadeng". Den handler om
et tog - sådan siger tyske Fut-tog.
I Danmark siger et tog åbenbart ""Godag Goddag":
http://www.youtube.com/watch?v=2jfR86I8B_w

Og en af hans bedste klassikere:
http://www.youtube.com/watch?v=Z3CyfjVbq2c

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-05-11 19:57

meddelelsen news:4dcecee1$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Ja da. Det har de gjort siden 1986

............og vi bringer lige deres hjemmeside:
http://www.jimiogrene.dk/index.php
De spiller f.eks. på Ballumhus Kro den 28. august
http://www.ballumhus.dk/underholdning.asp?monthSel=8&yearSel=2011&Submit=++++Vis++++ Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-11 22:00

meddelelse news:4dcecee1$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det er jo fint nok. Dem jeg kender der kan lide slager, siger altå ikke
> meget pænt om nutidens MGP.
> Jeg er fuldt overbevist om at du er en af de få.

Bla bla... varm luft som altid, tågehorn.
Et lyslevende eksempel lige op under næsen på dig, men du ved jo altid bedre
deroppe på din lille indskrænkede ø. Stik nu bare piben ind, ikke
landsbytosse.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-05-11 22:19

> [...]
> Et lyslevende eksempel lige op under næsen på dig, men du ved jo altid
> bedre deroppe på din lille indskrænkede ø. Stik nu bare piben ind, ikke

Bwadr

Hilsenm Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 14-05-11 22:06

> [...]
>
> Kender du nogen der kan lide Richard ragnvald, flemming Antony, Bjørn og
> Okay og som samtidig er glad med nutidens MGP ?

Jeg tror faktisk ikke jeg kender andre end dig, der er vild med ovennævnte
*GG*

Men jeg er nu helt overbevist om, at mange af de unge til schlagershows også
lytter til det andre unge hører - og til det hører MGP-sange.
Mange af disse er jo den slags der danses til på diskotekerne og der kommer
dit schlagerpublikum sikkert også, hvis de er unge.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-05-11 06:42

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Ja, dejligt u-Fursk og godaw-frit.
>
> Men hvorfor stiller Tyskland ikke med en sikker vinder som Hansi???
>
> Henning

Fordi tysk MGP ikke styres af Musikantenstadl-redaktionen. En gang om året
skal der være noget for dem der kan lide støj.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-05-11 08:12

meddelelse news:4dca21ab$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Fordi tysk MGP ikke styres af Musikantenstadl-redaktionen. En gang om året
> skal der være noget for dem der kan lide støj.

Udenomssnak. Når Hansi, Helmuth Lotti og ham den svenske krage fra
Vikíngarne efter din mening er verdens største sangere med et kæmpepublikum,
så ville det da være totalt dumt ikke at stille op med dem, de kunne jo
vinde på skift

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-05-11 12:52

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Forøvrigt, så var den norske dælme ringe, ville være røget ud ved
> auditions, hvis det var X-factor...

Ja, det er der ingen tvivvl om. Den norske sang er rimelig god.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-05-11 13:07

On 11-05-2011 13:51, Åge Halldorsson wrote:

> Ja, det er der ingen tvivvl om. Den norske sang er rimelig god.

Modsiger I ikke hinanden? Kan du ikke enes med spejlet...???

Så lad os hellere lytte til noget af det gamle, her er 'The Two Leslies'
med "Umpa, Umpa":

http://www.youtube.com/watch?v=FB-oKyA-Snk

Henning.

Fra : Michel Husted

Dato : 10-05-11 14:37

Åh nej!

Efter publikums jubel er det nok min "hadesang", om en dreng, der ikke
blot vil synge "da da dam", men redde planeten, der vinder. Jeg får
kvalme...

Finland - Paradise Oscar: "Da da dam" - http://www.youtube.com/watch?v=aoDsA9PutU4
(den er godt nok slem!)

Suk! Mine favoritter Norge, Portugal og Grækenland har ikke en chance.
Men måske Schweiz og Ungarn i det mindste.

Mange hilsner
Michel

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 10-05-11 21:50

On Tue, 10 May 2011 08:42:00 -0700, Michel Husted wrote:

> Klokken 21 lyder startskudet til det internationale Melodi Grand Prix
> 2011.

Minsandten om ikke han sammenligner en flot blondine med ham kjolefjolset
fra 2007 pga et kjoleskift! :-/

(Kroatiens bidrag)

.... og helt uden at blinke (så vidt jeg kunne høre )

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 10-05-11 22:05

Michel Husted skrev:

> [...]
> bliver sagt Grækenland, når kuverterne med sangene, der er videre i
> finalen, bliver åbnet. Den har ingen chance!

Godmorgen!

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Michel Husted

Dato : 11-05-11 04:06

On 10 Maj, 21:22, Hauge <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote:
> Forøvrigt, så var den norske dælme ringe, ville være røget ud ved
> auditions, hvis det var X-factor... Det er første gang jeg hører dem...

Jeg kan godt lide sangen, men hun havde store problemer med stemmen.
Hun rammer ved siden af igen og igen. Og den kom som forventet ikke
videre.

Mange hilsner
Michel

Fra : Michel Husted

Dato : 11-05-11 04:14

On 10 Maj, 23:04, Peter Brandt Nielsen <peterbrandtniel...@gmail.com>
wrote:

> Godmorgen!

Jeg havde heldigvis lagt et tæppe på gulvet, hvis det skulle ske, at
Grækenland kom i finalen. Chokket er stadig stort, men jeg glæder mig
naturligvis.

Mange hilsner
Michel