Er denne skrue meget vigtig?
Fra : Robert Eriksen

Dato : 28-07-11 11:19

Hej Gruppe

under lidt ledningstjek af en kineser ATV, kom jeg vist til at
overspænde denne skrue http://www.denlillesol.dk/photo.jpg og den vil nu
ikke spændes fast.

Den får fint fat i gevindet, men når den kommer i bund er det som om den
"klikker over" og kan ikke spændes fast.

Er der nogen der har et kvalificeret bud på om jeg nu er nød til at
pille sideskjoldet af og lede efter knækkede stumper indenfor, eller om
jeg bare kan give den en klat loctite?

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 28-07-11 11:30

Den 28-07-2011 12:18, Robert Eriksen skrev:
> [...]
>
> Er der nogen der har et kvalificeret bud på om jeg nu er nød til at
> pille sideskjoldet af og lede efter knækkede stumper indenfor, eller om

Bolten er med til at holde skjoldet fast. Det bliver holdt fast af flere
andre bolte, så skulle der være en enkelt der er skruet over, betyder
ikke det store.
Lad den sidde i og lad den holde det den kan.

Hilsen Matthias

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 28-07-11 12:02

"Matthias H. Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev
> [...]
> det store.
> Lad den sidde i og lad den holde det den kan.

Så kunne det vel gavne med pakketape?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Anders Majland

Dato : 06-08-11 09:47

> [...]
> det store.
> Lad den sidde i og lad den holde det den kan.

Da der er olie bag skjoldet så kan en enkelt defekt bolt være nok til at det
bliver utæt.

Men jeg vill nok også bare tage den den hurtige med den stærke locktight på
en kold motor og så se om det holder. Skulle den så svede lidt derfra ville
jeg overveje andre løsninger som helicoils etc. (men det har jeg ikke er sæt
af så jeg havde nok bare givet skjoldet en gang flydende pakning og råbet at
det resterende bolte så kunne holde det tæt.

/A

Fra : Armand

Dato : 06-08-11 14:49

Den 06-08-2011 10:47, Anders Majland skrev:

> Da der er olie bag skjoldet så kan en enkelt defekt bolt være nok til at
> det bliver utæt.

Tjaeh :-/
Det er generator-dækslet og generatoren løber oftest tørt, så olietæthed
er nok ikke problemet.

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 08-08-11 12:21

> Det er generator-dækslet og generatoren løber oftest tørt, så olietæthed
> er nok ikke problemet.

Hvis den løb tør hvorfor så lave et extra dæksel til at turne krumtappen
igennem ?
Så var det da nemt nok bare at tage dækslet af istedet.

Men ingen af mine mc'er har haft generatoren helt tørlagt - derfor jeg antog
at der var olie bag dækslet ... Og på XT'en glemte jeg kun en gang at skrue
proppen i dækslet inden opstart efter service - den kunne kaste en olietåge
langt ud ....

/A

Fra : Henrik Jensen

Dato : 28-07-11 12:06

> Er der nogen der har et kvalificeret bud på om jeg nu er nød til at pille
> sideskjoldet af og lede efter knækkede stumper indenfor, eller om jeg bare
> kan give den en klat loctite?

Smid i Helicoil i hullet, det holder mere end det gjorde fra starten

Henrik

Fra : DMCN 721

Dato : 29-07-11 10:37

"Henrik Jensen" <s@s.dk> skrev i meddelelsen

> Smid i Helicoil i hullet, det holder mere end det gjorde fra starten
>

> Henrik
Hej.
Hvis en lille Helicoil ikke kan klare problemet, så ville jeg med en snittap
skære gevindet et nummer større og give den en ny bolt.
Hilsen
Jarl

Fra : Henrik Jensen

Dato : 29-07-11 11:36

> Hej.
> Hvis en lille Helicoil ikke kan klare problemet, så ville jeg med en
> snittap skære gevindet et nummer større og give den en ny bolt.

En Helicoil kan altid klare problemet
En fantastisk opfindelse, jeg servicerer nogle maskiner som bliver brugt i
industrien og her er der brugt helicoil i alle gevindhuller fra starten.
Her har producenten åbenbart også konstateret at det er en bedre løsning.

Henrik