Skiltevogn, afstandsundertavle
Fra : Leif Neland

Dato : 27-07-11 14:15

På Storebæltsbroen så jeg i dag, som ofte for, en skiltevogn med tavle for
vejarbejde, ved siden af et skilt for 90km/h begrænsning.
Derunder en undertavle med 1000m.

Træder den begrænsning i kraft med det samme?
Undertavlen betyder vel at den først gør det om 1000m.

Undertavlen sidder i midten; det ville være mere logisk, hvis den sad under
venstre tavle med vejarbejde, og lade de 90km/h gælde med det samme.
Ved selve vejarbejdet var der 50km/h begrænsning.

Leif

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 27-07-11 14:30

Den 27-07-2011, skrev Leif Neland:
> [...]
> Derunder en undertavle med 1000m.
>
> Træder den begrænsning i kraft med det samme?
> Undertavlen betyder vel at den først gør det om 1000m.

Betyder vel at der de NÆSTE 1000 meter er vejarbejde...

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard - 2620 Albertslund

Fra : Leif Neland

Dato : 28-07-11 06:28

Den 27-07-2011 15:29, Brian Vestergaard skrev:

> Betyder vel at der de NÆSTE 1000 meter er vejarbejde...

Og det er der så ikke.
Først om 1000 meter (ca)

Leif