Det dersens kø-kørsel...
Fra : Klaus G.

Dato : 26-07-11 15:12

Hej.

Jeg har været en tur på fyn for et par dage siden og i den omgang måtte jeg
sidde 30min i kø. Men hvorfor er det lige at folk ikke kan tage den med ro i
sådan en kø? Folk skifter vognbane hele tiden. Andre skal spære for
motorcyklerne der med 10kmt kommer op mellem bilerne. For slet ikke at tale
om dem der sidder og sover, som så køre op i ham foran, DOH!

Når jeg holder i kø, så køre jeg ikke hver eneste gang bilen foran flytter
sig en billængde, det har jeg sq min kobling for kær til. Der er jo
alligevel biler lige så langt øjet rækker. Men så snart der er en 3-4
billængder op til bilen foran mig, så begynder ham bagved sq at dytte af mig
*suk*

Da der kom lidt skub i det, så vi kunne køre 1km eller noget for så at holde
stille igen. Der holdt jeg en afstand af 50-60m op til ham foran, fordi jeg
bare havde den i 2. gear og så stille og roligt i tomgang fremad. Så var det
pludselig begge biler bag mig der fik en blødning, båt båt og køre zigzag
osv.. De skulle virklig vise deres utilfredshed jo!

Kan folk virklig ikke se længere frem end to biler foran dem? Bilen foran
mig lugtede til sidst af brændt kobling, fordi han hele tiden skulle holde
sig til. Det gider jeg sq ikke...

--
Klaus G.

Fra : alexbo

Dato : 26-07-11 15:58

"Klaus G." skrev

> Kan folk virklig ikke se længere frem end to biler foran dem? Bilen foran
> mig lugtede til sidst af brændt kobling, fordi han hele tiden skulle holde
> sig til. Det gider jeg sq ikke...

Jeg synes ikke det er så enkelt, det er klart at det virker meningsløst hele
tiden at koble ind og ud for at rykke 5-6 meter frem og det tager på
koblingen, men det er lige så klart at hvis 400 biler holder ekstra 50
meters afstand så forlænges køen med 20 kilometer.

Jeg forsøger at holde bilen i første gear og så følge med hele tiden med
skiftende afstand der ikke bliver for stor.

Det er en blanding af at gøre hvad der "gavner" en selv og hvad der gavner
trafikafviklingen.
Jeg tror man kan diskutere køkørsel, overhaling, sammenfletning,
vognbaneskift i en uendelighed, der er ingen klar løsning bla.a fordi der er
så mange forskellige situationer.

Man kunne forestille sig klumper, 5-10-15 biler med en "fører" der kører som
dig, prøver at holde sin egen rytme indenfor rammerne af hele køen, og de
andre kører bare tæt på ham, så vil hans opgave være at sikre en rolig
kørsel uden dette med fuld gas og bremsen i.

Det kræver jo så at man vælger at blive bag ved sådan en lille kø, eller man
vælger at lave den selv.
Du har prøvet det sidste, det virker ikke, for andre vil noget andet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Fætter Fnug

Dato : 28-07-11 13:27

Længe leve automatgearet i den gamle scorpio

Fra : MVJ

Dato : 03-08-11 08:54

Danskere kan heller stå i kø, hvordan skulle de så kunne finde ud af det i
en bil ?