Lidt mere sommergætteri ;-)
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-07-11 12:48

Fra : Peter LJ

Dato : 26-07-11 14:31

>Her er lige 5 små udsnit af forksllige biler.
>Hvem kan se hvad det er for nogle?

Mine gæt er:
1: Renault 4 tror jeg den hedder.
2. En Fiat...128 måske?
3. ?
4. ?
5. Mercedes CLS (nyeste model)

PLJ

Fra : Peter LJ

Dato : 26-07-11 14:39

>Her er lige 5 små udsnit af forksllige biler.
> [...]

5. Mercedes SLS (rettet...)
PLJ

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-07-11 18:14

>"Peter LJ" skrev i meddelelsen
>Mine gæt er:
>1: Renault 4 tror jeg den hedder.

Nope

>2. En Fiat...128 måske?

Nope

>3. ?
>4. ?
>5. Mercedes SLS (rettet...)

Yes, den er rigtig.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Bak

Dato : 26-07-11 19:01

> Nope

Ikke mange biler har en grill bagtil. Der er dog en her:
http://kortlink.dk/99d7

Lygten ligner en universel påskruningsting. Den bruges også til andet:
http://floridasidecarproducts.com/sidecar_accessories/sidecar_tail_lights

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-07-11 00:46

>"Martin Bak" skrev i meddelelsen
>Ikke mange biler har en grill bagtil. Der er dog en her:
>http://kortlink.dk/99d7

Den bil jeg har fotograferet er helt original ab fabrik (det er de iøvrigt
alle 5).

>Lygten ligner en universel påskruningsting. Den bruges også til andet:
>http://floridasidecarproducts.com/sidecar_accessories/sidecar_tail_lights

Den lygte du linker til, er ganske rigtigt en meget anvendt universal lygte,
den bruges/brugtes også meget til f.eks. lastvogne/trailere, den er dog ikke
magen til den på mit billede.
Der er f.eks. 4 skruer til at holde glasset på plads på mit billede.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Armand

Dato : 02-08-11 20:59

Den 26-07-2011 15:30, Peter LJ skrev:

> [...]
Her, meget senere, bliver jeg nødt til at blande mig i debatten i
kalenderfølge:

> Mine gæt er:
> 1: Renault 4 tror jeg den hedder.

Nej da. Det må da være en pickup af en slags!

>2. En Fiat...128 måske?

Det tænkte jeg også på som det første, men med en kølergrill på bagenden
:-/ Det må da skulle være én med en hæk eller center -monteret motor :-/

> 3. ?

Det MÅ da være et primitivt photoshop - drejet 90° mod uret :-/
Men ellers kan jeg heller ikke komme med noget værdigt bud
> 4. ?

Dén er jeg sq spændt på at høre: Jeg kan ikke finde hoved eller hale i
konstruktionen med de 8 rør

> 5. Mercedes CLS (nyeste model)

Det må da være en amerikansk, eftersom at der ikke er noget orange
blinklysglas at se :-/

--
Armand.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-07-11 18:46

Den 26-07-2011 13:47, Per Beer Hansen skrev:
> Her er lige 5 små udsnit af forksllige biler.
> Hvem kan se hvad det er for nogle?
>
> http://www.perbeer.dk/gaet01.jpg
> http://www.perbeer.dk/gaet02.jpg
> http://www.perbeer.dk/gaet03.jpg
> http://www.perbeer.dk/gaet04.jpg
> http://www.perbeer.dk/gaet05.jpg
>
> God fornøjelse

4 er en Mercedes, der kan ses en stjerne på blokken.

--
Uffe Bærentsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-07-11 00:48

>"Uffe Bærentsen" skrev i meddelelsen
>4 er en Mercedes, der kan ses en stjerne på blokken.

Ja det er en Mercedes, men hvilken en er det?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-07-11 13:05

>"Per Beer Hansen" skrev i meddelelsen
>Her er lige 5 små udsnit af forksllige biler.
>Hvem kan se hvad det er for nogle?

Her kommer så lige lidt ledetråde/hjælp:

Alle bilerne er originale fra fabrikkerne og de er alle meget meget meget
sjældne (undtagen SLS'en, som nok er en standard vare sammenlignet med de
andre), men dog nok alligevel kendt af de fleste, med bare en anelse benzin
i blodet
Nedenstående oplysninger/data er alle fabrikanternes opgivelser.

>http://www.perbeer.dk/gaet01.jpg

192 HK - 170 km/t

>http://www.perbeer.dk/gaet02.jpg

350 HK - 300 km/t

>http://www.perbeer.dk/gaet03.jpg

302 HK - 290 km/t

>http://www.perbeer.dk/gaet04.jpg

290 HK - 275 km/t

>http://www.perbeer.dk/gaet05.jpg

Er gættet - Mercedes Benz SLS AMG
http://www.perbeer.dk/sls_01.jpg
http://www.perbeer.dk/sls_02.jpg

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-07-11 09:50

>"Per Beer Hansen" skrev i meddelelsen
>Her kommer så lige lidt ledetråde/hjælp:

Enten gider i ikke lege, eller alle er på ferie, eller det er for svært
Her kommer så lige lidt mere hjælp.

> [...]
>i blodet
>Nedenstående oplysninger/data er alle fabrikanternes opgivelser.

Årgang 1955 (oprindelig bil kun lavet i ét eksemplar, den blev destrueret i
1967, så den på billedet er en "replica" bygget af fabrikken selv, efter de
originale tegninger/planer), kun lavet i blå.
Temmeligt usædvanlig/anderledes bil.

>350 HK - 300 km/t

Årgang 1970, lidt usædvanligt (for bil-mærket) valg af motortype.

>302 HK - 290 km/t

Årgang 1955, vel nok den fedeste firmabil (til gadekørsel) der nogensinde er
leveret.

>290 HK - 275 km/t

En rigtig ægte racerbil, fra dengang (1955) hvor kørerne havde hår på
brystet (og mellem tænderne )
Meget berømt bil, som har skrevet sig ind i historiebøgerne.

Nu må det da være lige til højrebenet

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Poul

Dato : 28-07-11 22:42

Den 28-07-2011 10:50, Per Beer Hansen skrev:

> [...]
>
> Årgang 1970, lidt usædvanligt (for bil-mærket) valg af motortype.

> Årgang 1955, vel nok den fedeste firmabil (til gadekørsel) der

Mercedes Benz-300 SLR 1955

Fra : Poul

Dato : 28-07-11 23:34

Den 28-07-2011 23:41, Poul skrev:
> [...]
Tror det er denne:
http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/1970-c_111-ii_concept/800x600/wallpaper_04.htm

> Mercedes Benz-300 SLR 1955

> Mercedes Benz-300 SLR 1955

mvh
Poul

Fra : Poul

Dato : 28-07-11 23:38

> [...]
> destrueret i 1967, så den på billedet er en "replica" bygget af
> fabrikken selv, efter de originale tegninger/planer), kun lavet i blå.

Det må være denne:
http://www.cartype.com/pages/4120/mercedes-benz_rennwagen_schnelltransporter__1955

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-07-11 09:36

>"Poul" skrev i meddelelsen news:4e31e4e5$0$302$14726298@news.sunsite.dk...
>Det må være denne:

Du har ramt næsten rigtigt med dem alle.
Der er tale om følgende biler:

1955 Mercedes Benz High Speed Racing Car Transporter.
6 cylindre, 2996 ccm, 192 HK/5500 omdr/min, 170 km/t.
Bygget som en reklame gimmick og for at "skræmme" de andre Formel 1 teams
dengang, når de så at MB's transporter var så hurtig, hvor hurtig var deres
racerbiler så ikke lige
(den oprindelige bil blev destrueret i 1967 så denne er en replika)

www.perbeer.dk/mb/transporter01.jpg
www.perbeer.dk/mb/transporter02.jpg
www.perbeer.dk/mb/transporter03.jpg

1955 Mercedes Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe.
8 cylindre, 2982 ccm, 302 HK/7500 omdr/min, 290 km/t.
Bygget/konstrueret af overingeniør Rudolf Uhlenhaut og brugt af ham selv som
firmabil.

www.perbeer.dk/mb/uhlenhaut_slr01.jpg
www.perbeer.dk/mb/uhlenhaut_slr02.jpg
www.perbeer.dk/mb/uhlenhaut_slr03.jpg

1955 Mercedes Benz W196R 2,5 liter Racing Car (Formel 1).
8 cylindre, 2497 ccm, 290 HK/8500 omdr/min, 275 km/t.

www.perbeer.dk/mb/w196r_01.jpg
www.perbeer.dk/mb/w196r_02.jpg
www.perbeer.dk/mb/w196r_03.jpg
www.perbeer.dk/mb/w196r_04.jpg
www.perbeer.dk/mb/w196r_05.jpg
www.perbeer.dk/mb/w196r_06.jpg
www.perbeer.dk/mb/w196r_07.jpg
www.perbeer.dk/mb/w196r_08.jpg
www.perbeer.dk/mb/w196r_09.jpg

1970 Mercedes Benz C111.
4 Rotors Wankel, 2400 ccm, 350 HK/7000 omdr/min, 300 km/t.

www.perbeer.dk/mb/c111_01.jpg
www.perbeer.dk/mb/c111_02.jpg
www.perbeer.dk/mb/c111_03.jpg

Og her kan i se hvor jeg har taget alle billederen:

www.perbeer.dk/mb/museum.jpg

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-07-11 18:36

Den 29-07-2011 10:36, Per Beer Hansen skrev:

> Og her kan i se hvor jeg har taget alle billederen:
>
> www.perbeer.dk/mb/museum.jpg

Det ligner den Mågevinge jeg ser hver dag

--
Uffe Bærentsen

Fra : Armand

Dato : 02-08-11 21:22

> Du har ramt næsten rigtigt med dem alle.
> Der er tale om følgende biler:
>
> 1955 Mercedes Benz High Speed Racing Car Transporter.
> www.perbeer.dk/mb/transporter01.jpg

Jup!
Sagde jeg det ikke nok: En pick-up!

> 1955 Mercedes Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe.
>
> 1955 Mercedes Benz W196R 2,5 liter Racing Car (Formel 1).
> 8 cylindre, 2497 ccm, 290 HK/8500 omdr/min, 275 km/t.
> www.perbeer.dk/mb/w196r_04.jpg

På række!? No shit

> 1970 Mercedes Benz C111.
> 4 Rotors Wankel, 2400 ccm, 350 HK/7000 omdr/min, 300 km/t.
> www.perbeer.dk/mb/c111_01.jpg

Den kan jeg faktisk godt huske - på udseendet, men den med wankel er der
kun et par enkelte hjerneceller der ringer med på.
Men hvad pokker, jeg var jo også kun 11 år dengang!

> Og her kan i se hvor jeg har taget alle billederen:...

Dét tror jeg de fleste havde anet få linier tidligere
Det havde dog været fedt om man selv var kommet på fællesnævneren og
kunne surfe & byde derudfra

--
Armand.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-08-11 14:57

>"Armand" skrev i meddelelsen

>På række!? No shit

Jeps.
Det var nu en temmeligt avanceret maskine, med blandt andet desmodromiske
ventiler og andre finurligheder.
Nok noget dyrt stads at rode med.
Iøvrigt næsten samme maskine der blev brugt i Uhlenhaut Coupén, der var der
bare tale om en 3 liters version.

>Dét tror jeg de fleste havde anet få linier tidligere
>Det havde dog været fedt om man selv var kommet på fællesnævneren og kunne
>surfe & byde derudfra

Ja jeg syntes jo at jeg havde gjort det alt for nemt, med 5 biler fra samme
producent

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 28-07-11 23:39

On Thu, 28 Jul 2011 10:50:26 +0200, Per Beer Hansen wrote:

> [...]
> destrueret i 1967, så den på billedet er en "replica" bygget af
> fabrikken selv, efter de originale tegninger/planer), kun lavet i blå.

Efter at have fodret google med 192 HK 170 km/t 1955 dukker denne op:
http://www.beatly.dk/shop/mercedes-benz-racingtransporter-296p.html
http://forums.project118.com/viewtopic.php?f=1&t=6857&start=0

> Årgang 1970, lidt usædvanligt (for bil-mærket) valg af motortype.

Samme metode giver som ovenover 350 HK 300 km/t 1970 giver denn:
http://autozonews.wordpress.com/2011/06/22/mercedes-benz-c-111-part-1/

Wankelmotor

--
sayonara