Pc der går i dvale
Fra : Nyheder

Dato : 26-07-11 04:32

Hej NG

Jeg har en pc stående som står tændt næste hele døgnet. Jeg bruger den
bl.a. som central filserver, FTP og Gigatrib.

Der ligger Windows 7 på den.

Det jeg godt kunne tænke mig er at den kunne gå i dvale (bruge lidt
strøm) og samtidig skal den være synlig på nettet.

En anden ting jeg godt kunne tænke mig er at den evt. kunne slukke
selv ig tænde igen på bestemte tider. F.eks. slukke 01:00 og tænde
igen 07:00.

Er der noge der har nogen ide til hvordan jeg evt. kal løse disse
ønsker?

Hilsen

Sten

Fra : Ole C

Dato : 26-07-11 13:13

Nyheder skrev blandt andet:

> [...]
>
> Det jeg godt kunne tænke mig er at den kunne gå i dvale (bruge lidt
> strøm) og samtidig skal den være synlig på nettet.

Det er næppe muligt, men du kan bruge Wake On LAN.
Læs evt. her:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/What-are-Wake-on-LAN-capabilities

> [...]
> igen 07:00.
>
> Er der noge der har nogen ide til hvordan jeg evt. kal løse disse

Ja, det er utroligt hvad nogle få sekunders søgning på Google kan udrette.
For eksempel denne:
http://www.softpedia.com/get/System/Launchers-Shutdown-Tools/Clock-Restart-Shut-down.shtml

--
vh