EU-plader efter EW
Fra : perhag

Dato : 25-07-11 11:30

Nye personbiler, hvor køberen ikke har valgt de neutrale plader, er nu
nået til bogstavskombinationen EW.

Et meget vanskeligt spørgsmål er hvilken kombination som efterfølger
EW. Man må gerne afgive gæt, og jeg foretrækker svar afgivet på
stående fod, da jeg er nysgerrig efter om nogen i en gruppe som denne
kan gætte eller måske kender det rigtige svar.

Ved at søge på nettet er det måske muligt at finde svaret, men først
kunne det være spændende med forskellige forslag og diskussioner om
systematikken i nummerpladesystemet.

Fra : KT

Dato : 25-07-11 19:04

Jeg fik ny bil for 4 uger siden - den har nummeret FB 30.xxx

og der står en anden på P-pladsen herudenfor med FA xx.xxx

Så mon ikke man er kommet længere end som så!

Knud

Fra : Leo Jensen

Dato : 25-07-11 12:24

On 25 Jul., 20:04, "KT" <kn...@privat.dk> wrote:
> Jeg fik ny bil for 4 uger siden - den har nummeret FB 30.xxx
>
> og der står en anden på P-pladsen herudenfor med FA xx.xxx
>
> Så mon ikke man er kommet længere end som så!
>
> Knud

Næ, for hverken FA eller FB er EU-plader. Du har fravalgt det lille
blå felt til venstre i modsætning til dem med EW-plader

MVH Leo

Fra : Ivan Madsen

Dato : 25-07-11 20:15

On Mon, 25 Jul 2011 10:29:41 -0700 (PDT), perhag
> [...]

>Ved at søge på nettet er det måske muligt at finde svaret, men først
>kunne det være spændende med forskellige forslag og diskussioner om

Jeg vil gætte på HF. Hvis ikke man snupper en del af F? og G?

Fra : perhag

Dato : 25-07-11 13:35

On 25 Jul., 20:04, "KT" <kn...@privat.dk> wrote:
> Jeg fik ny bil for 4 uger siden - den har nummeret FB 30.xxx
>
> og der står en anden på P-pladsen herudenfor med FA xx.xxx

Det er den type plader, som jeg benævner som neutrale. Der er man nået
til FB.

Nu har jeg selv prøvet med Google at finde svaret på efterfølgeren til
EW på pladerne med EU-mærke. Svaret skulle ligge derude, men er svært
at finde, så hvis nogen vil prøve at søge sig til et svar, kan de godt
gøre det nu efter de første gæt, som er forkerte.

Fra : Ivar

Dato : 25-07-11 22:02

perhag skrev:

> Ved at søge på nettet er det måske muligt at finde svaret, men først
> kunne det være spændende med forskellige forslag og diskussioner om
> systematikken i nummerpladesystemet.

Systemet for tiden er, at man bruger nogle nummerserier, der ikke
tidligere har været brugt. Egentlig skulle man have være startet
fra AA, og så bruge alle numre med undtagelse af dem, der er i brug.
Det er åbenbart for svært, så man bruger for tiden denne midlertidige
løsning.

Ivar Magnusson

Fra : Leo Jensen

Dato : 26-07-11 02:00

On 25 Jul., 23:01, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:

> Systemet for tiden er, at man bruger nogle nummerserier, der ikke
> tidligere har v ret brugt. Egentlig skulle man have v re startet
> fra AA, og s bruge alle numre med undtagelse af dem, der er i brug.
> Det er benbart for sv rt, s man bruger for tiden denne midlertidige
> l sning.
>
> Ivar Magnusson

Så gætter jeg på GA. Resten af F-pladerne kan de så bruge til neutrale
plader.

MVH Leo

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-11 19:55

Den 25/07/11 19.29, perhag skrev:
> [...]
>
> Ved at søge på nettet er det måske muligt at finde svaret, men først
> kunne det være spændende med forskellige forslag og diskussioner om

EX eller måske EY

--
Mvh. Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.

Fra : Peter LJ

Dato : 26-07-11 20:10

>EX eller måske EY

Ikke "EX". Så er det "EY". hvilket ogå er mit gæt.

PLJ

Fra : perhag

Dato : 27-07-11 06:08

On 25 Jul., 21:15, Ivan Madsen <karinogi...@gmail.com> wrote:

> Jeg vil gætte på HF. Hvis ikke man snupper en del af F? og G?

Det midterste svar er faktisk rigtigt, men det bliver ikke FF som man
skulle tro efter rækkefølgen AF, AG, AW, BF, BG, BW, CF, CG, CW, DF,
DG, DW, EF, EG, EW.

Det eneste sted på nettet svaret findes, ser ud til at være på Thomas
Thorsens hjemmeside www.nrpl.dk .

Det digitale register indføres snart, og på det tidspunkt begynder man
nok at genbruge AA, men kombinationerne FG, FW og GF kan måske nå at
komme i brug på EU-plader for personbiler og måske også påhængsvogne.