Mazda 6, l/100km til km/l?
Fra : Ole Sørensen

Dato : 25-07-11 16:19

Hejsa

Cruiser rundt i en Mazda 6 Combi Sport 2.3 (tror jeg nok den hedder) fra
omkring 2006 for tiden. Ikke noget ubehageligt bekendtskab.

Spørgsmålet går på om det er muligt selv at kode kørecomputeren om fra
liter/100km til km/liter. Eller er det overhovedet muligt?

Jeg har pløjet hele intruktionsbogen igennem uden at finde noget, og har
ikke haft meget held med google.

mvh

Ole

Fra : Steen F.

Dato : 26-07-11 02:34

Den 25-07-2011 17:19, Ole Sørensen skrev:
> [...]
> liter/100km til km/liter. Eller er det overhovedet muligt?
>
> Jeg har pløjet hele intruktionsbogen igennem uden at finde noget, og har

Uden at kende svaret så burde det faktisk være muligt med en japansk
bil. De bruger mig bekendt også km/l i Japan frem for l/100 km.
Det er nok noget du skal på værkstedet og have gjort.

Fra : Ole Sørensen

Dato : 26-07-11 17:10

> Uden at kende svaret så burde det faktisk være muligt med en japansk
> bil. De bruger mig bekendt også km/l i Japan frem for l/100 km.
> Det er nok noget du skal på værkstedet og have gjort.

Jeg havde håbet på en eller anden
tænding-hold-den-og-den-knap-inde-løsning :) Man kan kode forskellige
ting i bilen på den måde, bla virkemåden af de elektriske ruder.

Og det er ikke min bil så jeg må nok hellere lade være med at køre den
på værksted :)

mvh

Ole

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-07-11 06:27

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i meddelelsen

> Uden at kende svaret så burde det faktisk være muligt med en japansk bil.
> De bruger mig bekendt også km/l i Japan frem for l/100 km.
> Det er nok noget du skal på værkstedet og have gjort.

Når man stiller VW om til km/liter, så skal man vælge japansk - så det
undrer mig lidt at det ikke allerede er sket. Men måske har bilen været
beregnet til et andet marked, som så er blevet købt billigt til Dk ...

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Ole Sørensen

Dato : 27-07-11 07:47

> Når man stiller VW om til km/liter, så skal man vælge japansk - så det
> undrer mig lidt at det ikke allerede er sket. Men måske har bilen været
> beregnet til et andet marked, som så er blevet købt billigt til Dk ...

Muligt. Den har tidligere været ejet af Nordea Finans.

mvh

Ole

Fra : Leo Jensen

Dato : 26-07-11 04:08

On 25 Jul., 17:19, Ole Sørensen <n...@kunos.nu> wrote:
> [...]
> liter/100km til km/liter. Eller er det overhovedet muligt?
>
> Jeg har pløjet hele intruktionsbogen igennem uden at finde noget, og har

Er det ikke ligegyldigt ? Den viser vel 10 uanset hvordan den er
indstillet ??

Leo

Fra : Ole Sørensen

Dato : 26-07-11 17:17

> Er det ikke ligegyldigt ? Den viser vel 10 uanset hvordan den er
> indstillet ??
>
> Leo

Hehe :P Som sagt er den et behageligt bekendtskab. Og også et ret
tørstigt et. Forbrugsmåleren (som jeg nulstillede da jeg overtog øsen)
viste 8,6l/100km og nu, efter at have hevet en halvtung trailer fra
Frederiksværk til Ballerup, 8,7.

Det er lige over 11 på literen og passer med hvad Mazda selv oplyser.

Ved ikke hvor godt måleren passer med virkeligheden og er også ligeglad
da jeg blot har bilen til låns i fem dage.

mvh

Ole

Fra : Armand

Dato : 02-08-11 20:36