Samba-problem på SUSE 11.4
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-07-11 20:48

Hej

Jeg har opgraderet en SUSE 11.3 til 11.4, det gik glimrende.

Men min Samba-installation er begyndt at drille.

Jeg kan fint få fat i min profiles-share, altså, mit eget homedir på
suse-serveren, fra min windows 7

Men en share med al min musik, den kan jeg ikke længere få lov at røre.
Og jeg kan bare ikke finde ud af hvorfor.

Når jeg prøver, spørger windows bare om brugernavn/password. Min
almindelige brugernavn/password, som jeg kan få fat i f.eks
profiles-sharen med, du'r ikke.

Det mærkelige er bare at jeg fra en dos-prompt kan køre en:
net use p: \\quercus\music
som mapper p: til min music-share. Uden at spørge om password.
Men når jeg så forsøger via dosprompten at liste indholdet af p: får jeg
at vide den er tom. Men jeg kan godt cd'e til et directory på p: hvis
jeg kender navnet. Bare ikke få at vide hvad det indeholder.

Jeg er lost

Min smb.conf:

[global]
   workgroup = ADMIN
   map to guest = Bad User
   printcap name = cups
   logon path = \\%L\profiles\.msprofile
   logon drive = P:
   logon home = \\%L\%U\.9xprofile
   usershare allow guests = Yes
   cups options = raw

[homes]
   comment = Home Directories
   valid users = %S, %D%w%S
   read only = No
   inherit acls = Yes
   browseable = No

[profiles]
   comment = Network Profiles Service
   path = %H
   read only = No
   create mask = 0600
   directory mask = 0700
   store dos attributes = Yes

[testmusic]
   path = /var/data/music
   read only = No
   guest ok = Yes
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-07-11 21:43

On Sun, 24 Jul 2011 21:47:54 +0200, Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk>
wrote:

>Jeg har opgraderet en SUSE 11.3 til 11.4, det gik glimrende.
>
>Men min Samba-installation er begyndt at drille.

Baah! AppArmor er åbenbart installeret på min SUSE - i det skjulte
Nu er det slået fra og det virker igen.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/