På polsk
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 23-07-11 12:54

Det bliver ofte debatteret herinde hvor dårligt lastbilchaufførerne
kører. Os der er i branchen påpeger at de værste kommer østfra.

Her har jeg fundet noget polsk, ganske vist i en VW Phaeton, men det
er vist ligemeget hvilken kategori vi kigger på, det er deres
mentalitet.

Det ser meget tilforladeligt ud, indtil man får et kig ud af forruden,
og ser hvor de kører.

http://www.youtube.com/watch?v=z4d1lP10zHY

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan.froerup@gmail.co~

Dato : 23-07-11 15:25

folmer@rasmussen.dk skrev :

>Det ser meget tilforladeligt ud, indtil man får et kig ud af forruden,
>og ser hvor de kører.

Ohh well - vist ikke lige en vejstrækning der er velegnet til
lavtflyvning.

Der findes bestemt strækninger her på Sjælland, der er mere velegnet -
men trækrammerne vil jo dø af skræk :)

--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-07-11 15:34

Den 23-07-2011 13:53, folmer@rasmussen.dk skrev:
> [...]
> mentalitet.
> Det ser meget tilforladeligt ud, indtil man får et kig ud af forruden,

Lidt apropos en anden tråd, så er det vist ikke 'de', men 'han'.

Det er tilsyneladende ham der kører der også filmer.

Om vi så skal kigge på det som evner eller som dumhed vil jeg ikke
afgøre.

Fra : Brian Sørup

Dato : 23-07-11 15:44

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen

> Lidt apropos en anden tråd, så er det vist ikke 'de', men 'han'.
>
> Det er tilsyneladende ham der kører der også filmer.
>
> Om vi så skal kigge på det som evner eller som dumhed vil jeg ikke afgøre.

Prøv at se kommentarerne til video'en - mit Polske er ikke for godt, men mon
ikke *debil* betyder nogenlunde det samme som på Dansk ?
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-07-11 16:20

Den 23-07-2011 16:44, Brian Sørup skrev:
> Prøv at se kommentarerne til video'en - mit Polske er ikke for godt, men
> mon ikke *debil* betyder nogenlunde det samme som på Dansk ?

Det vil jeg tro det gør.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 24-07-11 20:20

Den 23.07.2011 kl. 16:25 skrev <jan.froerup@gmail.com>:

> men trækrammerne vil jo dø af skræk :)

Bare kør. De er i Thy for tiden.

mvh
Henning

Fra : Ivan Madsen

Dato : 24-07-11 20:31

On Sat, 23 Jul 2011 13:53:53 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

> [...]
>mentalitet.
>
>Det ser meget tilforladeligt ud, indtil man får et kig ud af forruden,

Ååh, jo - mangler bare lidt anden trafik. Hvis de overhaler og ikke
kan nå ind pga. "heller" så er det dit problem.
Men hvor fanden finder han veje han kan køre 220 på bortset fra
motorvejen - det lykkedes ikke på turen til Warszawa. ,-))

Fra : Ivar

Dato : 24-07-11 23:39

folmer@rasmussen.dk skrev:

> Her har jeg fundet noget polsk, ganske vist i en VW Phaeton, men det
> er vist ligemeget hvilken kategori vi kigger på, det er deres
> mentalitet.

Vrøvl. Du kan ikke dømme en nation ud fra en gal mands værk.
Så skulle alle nordmænd være massemordere.

Der er generelt ingen problemer med østeuropæiske chauffører. Der
er i hvert fald meget sjældet vrøvl. De kan nogen gange være svære
at forstå, men varerne kommer frem.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 29-07-11 01:16

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Der er generelt ingen problemer med østeuropæiske chauffører. Der
> er i hvert fald meget sjældet vrøvl. De kan nogen gange være svære

Tja, jeg har lige haft fornøjelsen af en tur til Kroatien og retur med
Folmers yndlingsaversion hængt bagpå og med tempo 100 godkendelse.
Nu har man jo diskuteret elefantoverhalinger herhjemme og evt. lovindgreb
for at undgå dem.
På turen derned fik jeg indtryk af at mange af de østeuropæiske lastbiler
af en elller anden grund er hastighedsbegrænset til at kunne køre nøjagtig 1
km stærkere end de øvrige. Vejen derned foregik hovedsaligt i dagslys, og
jeg skal da lige love for, at der var mange af disse elefantoverhalinger.
Jeg kunne så fordrive tiden med at se nærmere på nationaliteten af disse
papnæser. Stort set alle var fra Polen, Tjekkiet og de baltiske lande. Lidt
bemærkelsesværdigt.
Hjemkørslen foregik en del af tiden om natten, og da fandt jeg ud af, at
tyskerne også kan lave disse overhalinger.
Vi kørte gennem Østrig og sydtyskland sidst på eftermiddagen og først på
aftenen, og da bemærkede jeg så et andet særkende for mange østeuropæiske
lastbiler. De slingrede mellem den bane de burde være i og nødsporet og
delvis anden vognbane. Når vi endelig fik mod til at køre forbi dem forsøgte
konen at vurdere om chaufføren var fuld eller meget træt, men det var
desværre ikke muligt, men noget var da helt galt, og det var virkelig mange
af disse slingreidioter vi så.
Nu var det faktisk ikke mange danske lastbiler vi mødte, men dem vi mødte
kørte umiddelbart eksemplarisk - lige indtil det sidste stykke før Rostock,
hvor en chauføør fra N & K Spedition følte anledning til at bruge 13,5 km
til at lave en overhaling - selvfølgelig hvor der kun var 2-sporet. Vi ankom
til Rostock ca. 5 min før de 2 lastbiler - og søreme om ikke det var
lykkedes for den danske chauffør at få lavet en afstand til den overhalede
på næsten 125 m. Det er sgu noget der rykker
Generelt skal jeg måske lige oplyse, at jeg intet har imod
lastbilchauffører.

Kurt

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-07-11 16:19

On Mon, 25 Jul 2011 00:38:42 +0200, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk>
wrote:

>Der er generelt ingen problemer med østeuropæiske chauffører. Der
>er i hvert fald meget sjældet vrøvl. De kan nogen gange være svære
>at forstå, men varerne kommer frem.

>--

Og det har du præcis hvilke forudsætninger for at fastslå?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivar

Dato : 29-07-11 16:42

folmer@rasmussen.dk skrev:

> Og det har du præcis hvilke forudsætninger for at fastslå?

Vi har mange transporter indenfor Europa, meget ofte er det
chauffører fra Østeuropa. Der er ikke flere problemer i dag
med transporten, end der var dengang chaufførerne altid
var danske eller fra bestemmelsestedet.

De fleste beklagelser over chauffører fra Østeuropa kommer
fra danske chauffører, og det skal nok tages med et gran salt.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-07-11 17:53

Den 29-07-2011 17:42, Ivar skrev:
> [...]
> De fleste beklagelser over chauffører fra Østeuropa kommer
> fra danske chauffører, og det skal nok tages med et gran salt.

De nøjes ikke med saltet.

For selvom der nok efterhånden er blevet banket visse dele af "just in
time"-princippet ind i hovederne på dem, får de stadigvæk ikke så meget
for deres kørsel at der kan blive råd til at leve i længere tid med
danske, og vesteuropæiske, priser.

Så det de ikke kan have med hjemmefra skaffet de sig vist stadig på
mindre legale måder.

Køleskabstømningernes tid er vist ikke forbi endnu.

Ligesom rapsen fra godset nok også stadig praktiseres.

Fra : Z

Dato : 29-07-11 09:08

> http://www.youtube.com/watch?v=z4d1lP10zHY

På 0:12 fortæller han at han kun kører med én hånd, derfor kan han ikke
køre hurtigt

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-07-11 16:20

On Fri, 29 Jul 2011 10:07:32 +0200, Z <svari@gruppen.invalid> wrote:

>På 0:12 fortæller han at han kun kører med én hånd, derfor kan han ikke
>køre hurtigt

>--

Det kan du godt få mig til at tro.

--