Klare forbedringer i Sønderjylland.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 23-07-11 09:06

I den forgangne uge har jeg haft fornøjelsen af at levere et læs med
gedigne svenske træbrædder hos Frøslev Træ i Padborg.

I modsætning til teglværket jeg før har beskrevet, så var der her
anderledes fine boller på suppen.

Flinke og omgængelige truckførere, og et nydeligt kvindemenneske i
varemodtagelsen. .o))

Senere på dagen lastede jeg genbrugspapir i Vojens, hvor der bortset
fra kvindemennesket var samme fine betjening.

Det er godt gået med så store forbedringer på under en måned.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 23-07-11 11:27

Den 23-07-2011 10:05, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Det er godt gået med så store forbedringer på under en måned.

Det kan helt sikkert kun skyldes rygtet om din lejlighedsvise
tilstedeværelse på egen.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 23-07-11 11:48

On Sat, 23 Jul 2011 12:27:01 +0200, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

>Det kan helt sikkert kun skyldes rygtet om din lejlighedsvise
>tilstedeværelse på egen.

>--

Man vil jo gerne gå og bilde sig selv ind at man gør en forskel, men
jeg tror nu nærmere at ham skiderikken ude på teglværket er et
enkeltstående tilfælde, og resten af sønderjyskerne er flinke og rare.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 23-07-11 12:43

folmer@rasmussen.dk wrote:
> [...]
> fra kvindemennesket var samme fine betjening.
>
> Det er godt gået med så store forbedringer på under en måned.

Du vil opdage at der er små konger overalt, og selvom de fleste er
omgængelige må ham på teglværket have været noget ganske særligt

/Lars

Fra : Armand

Dato : 02-08-11 19:48

Den 23-07-2011 13:42, Lars Peter Larsen skrev:

> Du vil opdage at der er små konger overalt, og selvom de fleste er
> omgængelige må ham på teglværket have været noget ganske særligt

Hvor jeg tidligere hadede at komme på genbrugspladsen og skulle styres i
hoved og røv af folk der ofte ser ud til at være i jobtræning, har jeg
vendt skytset og får nu den fineste betjening!
Fidusen er at spørge den førstkommende af de ansatte i vældigt
interesseret toneleje - Derved har man fra starten givet ham den
fornemmelse af status, som han forsøger at skabe ved at råbe af alt og alle.

Det kunne være at kongen af teglværket kunne bleve medgørlig v.h.a.
samme metoden :-/
Men det kan jo også være at det er hám der skal lære at bruge den på dig
- Ligesom de tilsyneladende gør på træ hhv. papir -lagrene i
Synnejylland

--
Armand.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-07-11 15:24

> [...]
> anderledes fine boller på suppen.
> Flinke og omgængelige truckførere, og et nydeligt kvindemenneske i

Du har så været heldig ikke at være uheldig, for de har også deres
"Petter".

Men de har så mange at det er nemt at undgå at rende ind i ham.

Jeg skal så lige høre dig hvor i svenskernes land du hentede det der læs
træ. (Sådan lige for at høre om du er kommet til at køre det jeg kørte
engang.)

> Senere på dagen lastede jeg genbrugspapir i Vojens, hvor der bortset
> fra kvindemennesket var samme fine betjening.
> Det er godt gået med så store forbedringer på under en måned.

Der tror jeg ikke jeg har været.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 23-07-11 16:25

On Sat, 23 Jul 2011 16:23:53 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Du har så været heldig ikke at være uheldig, for de har også deres
>"Petter".

>--

Ja, det er en større butik de har fået banket ned, der. Så det kan
ikke undre nogen, hvis en enkelt truckfører ud af de mange, kunne
finde på at skeje ud.

>--

>Men de har så mange at det er nemt at undgå at rende ind i ham.

>--

Det er lige det.

> [...]

>Jeg skal så lige høre dig hvor i svenskernes land du hentede det der læs
>træ. (Sådan lige for at høre om du er kommet til at køre det jeg kørte

Det hentede jeg oppe i Iggesund hos Holmen Timber. Det ligger lidt syd
for Sundsvall.

>--

>Der tror jeg ikke jeg har været.

>--

Der er det Jesus himself der er truckfører. Det kalder de ham
deroppe, fordi han har umådelige mængder hår i hele ansigtet.

Men der er ikke noget i vejen med hans evner.

Jeg tror det hed dansk Affald eller noget i den retning, og det var
papirballer til videre forarbejdning i Sverige.

--

Venlig hiksen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-07-11 17:49

Den 23-07-2011 17:24, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Det hentede jeg oppe i Iggesund hos Holmen Timber. Det ligger lidt syd
> for Sundsvall.

Så er det ikke "mit" træ du kører med.

> Der er det Jesus himself der er truckfører. Det kalder de ham
> deroppe, fordi han har umådelige mængder hår i hele ansigtet.

Det er da altid noget at det er det der er grunden til tilnavnet.

> Men der er ikke noget i vejen med hans evner.
> Jeg tror det hed dansk Affald eller noget i den retning, og det var
> papirballer til videre forarbejdning i Sverige.

Har enkelte gange kørt med genbrug fra Vejen, men de skulle kun på
Djævleøen.

Fra : Armand

Dato : 02-08-11 20:18

Den 23-07-2011 17:24, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Der er det Jesus himself der er truckfører. Det kalder de ham
> deroppe, fordi han har umådelige mængder hår i hele ansigtet.
>
> Men der er ikke noget i vejen med hans evner.

Som håndværker kommer jeg ind imellem til at kaste lidt for meget rundt
med øgenavne overfor sarte civilisters øren. Men folk behøver ikke at
blive fornærmede, for det gode ved øgenavne er jo netop at det er
lettere at støve den ukendte 'Jesus' op frem for en anonym Hans-Jørgen!

Gennem min tid har jeg oplevet utallige meget beskrivende øgenavne
blandt kolleger og andre håndværkere:
Svend-enarm, Lille-Bent, Kæmpebaby'en og Haltefanden giver sig selv ret
hurtigt, og havde man én gang stået ansigt til ansigt med Fissefjæs
eller Nazi-Poul var man heller ikke i tvivl om dém.
Til gengæld skulle jeg engang finde 'Hestepikken' - Men han havde lange
bukser på så det ikke lige var til at spotte ham ved egen kraft

--
Armand.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 23-07-11 15:46

folmer@rasmussen.dk tastede følgende:
> Flinke og omgængelige truckførere

Det er vel rygtes at du er lidt pivset...!? ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 23-07-11 16:29

On Sat, 23 Jul 2011 16:46:01 +0200, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>folmer@rasmussen.dk tastede følgende:
>
>Det er vel rygtes at du er lidt pivset...!? ;)

>--

Nej, det er jeg ikke.

Jeg kan bare ikke li' når folk chikanerer mig, bl.a. ved at insistere
på at få lastbilen flyttet unødigt, fordi de godt véd at det ødelægger
køre- og hviletiderne.

Og så er der jo heller ikke nogen grund til generelt at opføre sig som
et røvhul, hvilket "Petter" gør iflg. de lokale vognmænd jeg talte
med.

--

Venlig hilsen
Folmer