Nedvejning, Motorkontoret/Skat
Fra : JeGy

Dato : 22-07-11 08:00

Hej,

er der nogle her i gruppen der har fået nedvejet en gul-plade bil,

hvor lang ekspeditionstid kan man forvente på Motorkontoret/Skat?

Det er nu mere end 3 uger siden jeg har indsendt de nødvendige papirer, og
jeg har ikke hørt en lyd fra dem.

Er Motorkontoret/Skat en service funktion for borgere eller ????

I den private sektor, hvor jeg altid har arbejdet, er det almindeligt og god
service over for kunderne
at man sender en kvittering for modtagelse, og evt. en forventet
ekspeditionstid.

Fra : Alan

Dato : 22-07-11 10:24

"JeGy" <gydesen.jensREMOVE@THISgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> god service over for kunderne
> at man sender en kvittering for modtagelse, og evt. en forventet

I den private sektor kan kunden gå et andet sted hen, hvis kunden er
utilfreds.

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-07-11 18:09

Alan skrev den 22-07-2011 11:24:

> I den private sektor kan kunden gå et andet sted hen, hvis kunden er
> utilfreds.

Stavnsbåndet er ophævet!

http://www.artnode.org/art/brinch/albertslundraadhus/udmeld.htm

og den seriøse udgave:
http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=54687
(opgiv rådighed over bolig + hav ingen indtægter i DK, så skulle den ged
være barberet).

*privat kommentar*
--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : \"@

Dato : 22-07-11 20:46

Den 22-07-2011 08:59, JeGy skrev:
> [...]
> service over for kunderne
> at man sender en kvittering for modtagelse, og evt. en forventet

Nu er den pågældende institution overbefolket med ansatte der har mere
travlt med at holde møder og kaffepauser, illudere servicefunktion
udadtil, og tilsidesætte lovgivning indadtil.

Jeg har tidligere prøvet at overbevise dem om at aftaleloven også gælder
for dem, men fik bare det svar, at jeg bare kunne vente indtil de fandt
det passende at lave noget. Det blev til en overskridelse af den
indgåede tidsramme på 800%. Naturligvis uden kompensation for mit tab.

Læn dig blot tilbage, og forvent at dine 3 uger, vil tage små 6 måneder.
Smil og vær glad derved, og slip den naive tanke, at SKAT er en
servicevirksomhed for borgerne, for det er det ikke. Det er et hvilehjem
for embedsmænd og aktive medlemmer af FABAE, der er for dovne til at gå
på bistandskontoret, men foretrækker overførselsindkomsten indsat
direkte på egen konto, uden at skulle yde først

Mikael

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-07-11 22:40

"JeGy" <gydesen.jensREMOVE@THISgmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> jeg har ikke hørt en lyd fra dem.
>
> Er Motorkontoret/Skat en service funktion for borgere eller ????

Jeg omreg. en bil Mandag 4/7 og modtog den nye Reg.attest 6/7 - samme år vel
at mærke........
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-07-11 12:54

>"Brian Sørup" skrev i meddelelsen
>Jeg omreg. en bil Mandag 4/7 og modtog den nye Reg.attest 6/7 - samme år
>vel at mærke........

Jeg omregistrerede en campingvogn og indregistrerede en bil den 6/7-2011,
samtidigt på samme motor/skatte kontor.
Den 9/7-2011 fik jeg reg-attesten på campingvognen og i går (den 25/7-2011)
fik jeg først den på bilen.

Men nu bliver det jo også snart ændret, så større forhandlere og visse
synssteder selv kan sælge plader.
Indtil videre skal al afmelding dog stadig foregå hos Skat.
Der skulle også snart blive indført mulighed for omreg via nettet.

Her i Roskilde lukker vores motorkontor ved udgangen af september i år, så
vi fremover skal helt til Tåstrup.
Det bliver ikke sjovt.
I Roskilde er ventetiden typisk mellem 5-20 minutter, i Tåstrup er det ikke
unormalt at den er langt over en time

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : BJ 2620

Dato : 24-07-11 09:14

Måske er der forskel på motorkotorerne. Jeg fik betalt "90% afgift" og
"omregistreret" på max. 2 uger på motorkontoret i Høje Tåstrup. Tilmed var
de hjælpsomme m.h.t. vejledning i fremgangsmåde.
Mvh. BJ

Fra : news.tele.dk

Dato : 24-07-11 12:09

Jeg går ud fra du har været til bilsyn med bilen og at den er godkendt med
den nye vægtgrænse. du afleverer syn og omregisteringsformular på
mototkontoret samtidig med at du betaler for omregistrering.
Herefter går det få dage så modtager du en ny registreringsattest og efter
en uge modtog jeg en check med for meget betalt vægtafgift.

Fra : JeGy

Dato : 24-07-11 14:13

Hej,

Ja, bilen er teknisk nedvejet (af tidligere ejer) for ca. 4 år siden.
Den er synet og omregistreret i mit navn for ca. 1½ md. siden.
Da jeg havde modtaget den nye reg-attest, sendte jeg de formularer ind, som
jeg skulle ifølge
Skat's hjemmeside, for at få nedvejningen fuldendt.

Jeg havde også spurgt på motorkontoret (dengang den blev omreg) hvad jeg
skulle foretage mig, og der var
overenstemmelse med hjemmesidens oplysninger og de svar jeg fik på kontoret.

Jeg har IKKE, hverken set eller hørt at registrerintgsafgiften skal betales
forud, men det er måske det der mangler?

Men jeg synes stadig, at de godt kunne bare ringe eller E-maile, hvis der er
noget der mangler eller er forkert.

Og så er det måske bare i Aarhus at det går langsomt....

Mvh Jens

Fra : news.tele.dk

Dato : 24-07-11 22:34

Hej Jens
Hvilken totalvægt fremgår af registreringsattesten, står der at den ikke
overstiger 2000 kg. modtager du et girokort med den nye nedsatte vægtafgift
når den forfalder, det gør den når bilen er blevet ejerskiftet til dig.
Chris

Fra : JeGy

Dato : 25-07-11 16:29

Hej,

Nej, det er ikke helt sådan det forholder sig.

Den er synet og omregistreret i min navn, og jeg har på normal vis modtaget
den nye gegistreringsattest i mit navn og jeg har betalt den høje
privatanvendelsafgift og vægtafgift gældende for de næste 12 mdr.

Registreringstesten viser at bilen er teknisk nedvejet, idet pkt F.1 er 2025
kg og pkt F.2 er 2000 kg

Derefter har jeg indsendt papirerne til omvejning for nu ca. 4 uger siden.

Og nu forventer jeg snart at få at vide, hvor stort et engangsbeløb der skal
indbetales i registreringsafgift, således at privatanvendelsesafgiften og
vægtafgiften kan blive nedsat.

Fra : tom jensen

Dato : 25-07-11 19:20

"JeGy" skrev i meddelelsen

[...]

hej
jeg snakkede for et stykke siden med en tidligere arbejdskammerat som også
skulle have en gulpladebil vejet ned og betalt 90 % afgift.

rimelig hurtig efter han fik afleveret alle papirerne gik der kun et par
uger inden han fik nyt girokort for den billigere vægtafgift , men sidst jeg
snakkede med ham var der gået over 4 mnd og han havde stadig ikke fået at
vide hvor meget han skulle betale i afgift .
han havde flere gange haft ringet til dem og prøvet at rykke for det ,men
fik bare at vide at han ikke kunne få en dato på hvornår det ville ske ,da
de havde mega travlt med alle de ansøgninger meed 90% afgift.
mvh tom

Fra : JeGy

Dato : 25-07-11 21:04

Hej Tom,

tak for dit referat, det var lige det jag havde behov for at høre!

Venlig hilsen Jens