Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotografer tester muligheden for frit at f~
Fra : Soeren Friberg

Dato : 22-07-11 07:45

Fotografer tester muligheden for frit at fotografere i London

http://www.petapixel.com/2011/07/20/six-photographers-test-their-right-to-shoot-in-london/

Ganske tankevækkende. En dansk test falder måske anderledes ud, men..

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk - http://sfriberg.smugmug.com

Fra : ;o)-max-

Dato : 22-07-11 09:21

On 22-07-2011 08:44, Soeren Friberg wrote:
> [...]
>

> Ganske tankevækkende. En dansk test falder måske anderledes ud, men..

Jeg ved ikke lige hvor tankevækkende den er, men underholdende
det er den da. Jeg har forøvrigt oplevet præcis samme argumenter
fra sikkerheds folk i Delhi.
Og her forleden mente en smart ung mand helt bestemt det var
forbudt at skyde folk på gaden her i landet.
Men jeg har printet en side fra Journalist forbundet, den forklarer
bedre end jeg kan at jeg har ret til at knipse.

Det overraskede mig nu alligevel at det ikke er lovligt at knipse
i tog og busser uden tilladelse - det har aldrig været et problem,
men godt at vide så man ikke kommer til at gøre noget ulovligt.
-max-

Fra : Preben

Dato : 22-07-11 09:35

Den 22.07.2011 kl. 10:21 skrev -max- <smileymaxphoto@gmail.com>:

> Og her forleden mente en smart ung mand helt bestemt det var
> forbudt at skyde folk på gaden her i landet.

Det er det faktisk i de fleste lande

--
mvh/Preben

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 22-07-11 10:22

On Fri, 22 Jul 2011 10:34:41 +0200, Preben <pranSLETDETTE@privat.dk>
wrote:

>Det er det faktisk i de fleste lande
Har du lidt mere kød på den ?
En liste over lande og tilsvarende med den relevante lovgivning ?

En ting er at folk tror at det er således og at de til deres død vil
mene at det bør være sådan, det gør det ikke til lov.

Jeg har aldrig oplevet at det var forbudt at fotograferer på
offentligt tilgængelige steder så som veje, gader og pladser, noget
andet er når man træder "ind" i lukkede områder, det være sig bla.
offentlige såvel som private bygninger og transportmidler, så er der
ofte restriktioner (forbud eller mod betaling).

/Hans

Fra : Ivar

Dato : 22-07-11 10:32

Hans Kjaergaard skrev:

> Har du lidt mere kød på den ?
> En liste over lande og tilsvarende med den relevante lovgivning ?

Det burde ikke være nødvendigt.

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-11 10:43

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Det burde ikke være nødvendigt.

Jeg tror, I har misset pointen!

Den kommer af ordet "skyde" istedet for at fotografere.
Det er ironi!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 22-07-11 10:44

On Fri, 22 Jul 2011 11:32:18 +0200, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk>
wrote:

>Det burde ikke være nødvendigt.
Ikke for dem der ved, men for dem der ikke ved, ville det være enddog
meget praktisk.

Selvføleligt er man selv forpligtet til at sætte sig ind i et givent
lands lovgivning, men hvis andre har gjort dette og lavet en listning
at relevant info kan det jo spare mange for st bruge tid på søgningen.

Det er dog mere effektivt at en lille gruppe sætter sig grundigt ind i
et givent område og så viderefornidler imformationen til alle
intereserede, fremfor at alle går rundt og opsporer den samme
information.

Men jeg anderkender fuldt ud at for dem der "ved" så er alt
information jo frit og enkelt tilgængeligt.

/Hans

Fra : Ivar

Dato : 22-07-11 10:50

Hans Kjaergaard skrev:

> Ikke for dem der ved, men for dem der ikke ved, ville det være enddog
> meget praktisk.

Jeg er sikker på, at du har overset Prebens smily.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 22-07-11 11:58

On Fri, 22 Jul 2011 11:49:50 +0200, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk>
wrote:

>Jeg er sikker på, at du har overset Prebens smily.
For dem der vil misforstå er alt jo muligt og ja, jeg læser ikke
smilys, og det hører absolut til undtagelserne hvis jeg selv skulle
finde på at bruge dem.

Jeg læser "skyde" i en foto gruppe som at fotograferer, hvilket i
denne tråd nok er helt i overensstemmelse med hvad Max mener med sit
indlæg.

At den gode Preben skal gøre sig dumsmart må stå for hans egen
regning, der var/er ingen fornuftig grund til det.

/Hans

Fra : Ivar

Dato : 22-07-11 13:32

Hans Kjaergaard skrev:

> For dem der vil misforstå er alt jo muligt og ja, jeg læser ikke
> smilys,

Du skal læse de indlæg, du svarer på.

Fra : Jens G

Dato : 22-07-11 14:24

On Fri, 22 Jul 2011 14:57:55 +0400, Hans Kjaergaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

[...]
>At den gode Preben skal gøre sig dumsmart må stå for hans egen
>regning, der var/er ingen fornuftig grund til det.

Det var da faktisk ret sjovt, og især da du ikke forstod det han skrev

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : Preben

Dato : 22-07-11 12:06

Den 22.07.2011 kl. 12:57 skrev Hans Kjaergaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk>:

> For dem der vil misforstå er alt jo muligt og ja, jeg læser ikke
> smilys, og det hører absolut til undtagelserne hvis jeg selv skulle
> finde på at bruge dem.

Det siger du ikke

> [...]
>
> At den gode Preben skal gøre sig dumsmart må stå for hans egen
> regning, der var/er ingen fornuftig grund til det.

Nu skal du da passe på ikke at tage dig selv alt for højtideligt, ikke
sandt?
Med din sans for humor, bør du nok tildeles en eller anden form for
invalidepension

--
mvh/Preben