Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Filter og modlysblænde
Fra : Henning

Dato : 21-07-11 00:24

Hej NG.
Har netop indkøbt et Canon EOS 600D m EF-S 18-135mm IS.
Nu vil jeg gerne have et filter på objektivet, blot for at beskytte
dette, men da også opnå de andre fordele ved et sådanne. Det skal
"bare" være et billigt filter
Jeg vil også gerne invistere i en modlysblænde til objektivet.

Hvad kan i anbefale og hvor indkøbes det billigst ?

Gode råd modtages

God sommer.

AB

Fra : Mogens Hansen

Dato : 21-07-11 08:16

"Henning" <henning.legaard@gmail.com> wrote in message

[8<8<8<]
> Gode råd modtages

De modtages nok bedst i gruppen dk.fritid.foto.indkoeb som netop er til den
slags spørgsmål.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Valdemar

Dato : 21-07-11 09:14

>Nu vil jeg gerne have et filter på objektivet, blot for at beskytte
>dette, men da også opnå de andre fordele ved et sådanne. Det skal
>"bare" være et billigt filter

Der er ingen andre fordele. Ulemperne er flere glasflader der kan give uheldige reflekser og spejlinger, støvsamling på
for- og bagside og fortegnelse hvis glasset er tilstrækkeligt billigt/dårligt.

>Jeg vil også gerne invistere i en modlysblænde til objektivet.

Der er en overordenlig fornuftig beslutning; den kan også beskytte glasset.

mvh

Valdemar

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-07-11 15:02

Et UV filter er billigt og vil beskytte linsen. Kombineret med en
modlysblænde er du ret godt kørende.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Wed, 20 Jul 2011 23:23:52 -0700 (PDT), Henning