Sommerkonkurrence: "Gæt et skilt" - letter~
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-07-11 09:42

Er igennem årene stødt på flere alternative vejskilte; détte har stået
sådan i årevis:

http://kortlink.dk/98xe

Hint: står i nærheden af en skole :)

Det var mig ikke muligt selv på tæt hold at se rester af de forsvundne
bogstaver :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ole Sørensen

Dato : 20-07-11 10:19

> [...]
>
> http://kortlink.dk/98xe
>
> Hint: står i nærheden af en skole :)
>
> Det var mig ikke muligt selv på tæt hold at se rester af de forsvundne

"Fodboldhallerne"?

mvh

Ole

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-07-11 12:57

Ole Sørensen formulerede onsdag:
> "Fodboldhallerne"?

Du er nok tættere på end nogen anden - undertegnede incl. :)

Ville ha det til xxx-banerne, men "b"et passede ikke ind :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ole Sørensen

Dato : 20-07-11 15:19

> Du er nok tættere på end nogen anden - undertegnede incl. :)
>
> Ville ha det til xxx-banerne, men "b"et passede ikke ind :)

Også min første tanke, men den der lodrette streg passe ikke helt med et
b. Som du selv skriver :)

mvh

Ole

Fra : Ole Sørensen

Dato : 20-07-11 15:24

> Også min første tanke, men den der lodrette streg passe ikke helt med et
> b. Som du selv skriver :)

Hvordan er det her forresten kun "lettere" OT? Hehe :)

mvh

Ole

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-07-11 15:29

Ole Sørensen tastede følgende:
> Hvordan er det her forresten kun "lettere" OT? Hehe :)

Det er da et "vej"skilt; overvejer om det overhovedet er OT!? ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-07-11 15:28

Ole Sørensen frembragte:
> Som du selv skriver :)

Jup :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : hanzen

Dato : 20-07-11 11:51

"Hans Paulin (6310)" wrote in message

[...]

Det er sgu smart.
Den dag ungerne begynder i skole drømmer de om den dag de har lært nok til
at læse hvad der står.
Når de så efter nogle års skolegang stadig ikke kan læse skiltet, indser de
det er nødvendigt at følge bedre med i timerne så de kan nå at lære at
læse inden konfirmationen.

-- --
hilzen
Hanzen

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 20-07-11 12:03

On Wed, 20 Jul 2011 10:41:42 +0200, Hans Paulin (6310) wrote:

> [...]
>
> http://kortlink.dk/98xe
>
> Hint: står i nærheden af en skole :)
>
> Det var mig ikke muligt selv på tæt hold at se rester af de forsvundne

Der er ikke mange oplysninger at arbejde med her, men "6310" ledte mig til
sønderjylland.

Hvis der skal stå "Bredebrohallerne", så står skiltet i krydset Søndergade/
Stationsvej i Bredebro og skolen ligger på Trælborgvej.

Men altså, det er et skud.

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-07-11 13:00

Martin Mose Larsen kom med denne ide:
> "6310" ledte mig til
> sønderjylland.

6310 er Broager :)

Skiltet står 9 km. væk fra Broager i 6400 Vester Sottrup :)

"Bredebrohallerne" var et godt bud, men ikke rigtigt :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : alexbo

Dato : 20-07-11 13:24

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> Skiltet står 9 km. væk fra Broager i 6400 Vester Sottrup :)

Så er det jo Sundevedhallerne,

mvh
Alex Christensen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-07-11 13:45

alexbo forklarede den 20-07-2011:
> Så er det jo Sundevedhallerne

Må det være :)

http://kortlink.dk/98xv

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Steffen

Dato : 20-07-11 13:26

Hans Paulin <me@privacy.net> wrote:

> Martin Mose Larsen kom med denne ide:
>
> 6310 er Broager :)
>
> Skiltet står 9 km. væk fra Broager i 6400 Vester Sottrup :)
>
> "Bredebrohallerne" var et godt bud, men ikke rigtigt :)

Så skal der nok stå: "Sundeved hallerne"

<http://www.bns-fodbold.dk/pages/id8.asp>

mvh
steffen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-07-11 13:20

Den 20-07-2011 13:03, Martin Mose Larsen skrev:
> [...]
> Hvis der skal stå "Bredebrohallerne", så står skiltet i krydset Søndergade/
> Stationsvej i Bredebro og skolen ligger på Trælborgvej.

Når man lægger ordet "Bredebrohallerne" ind ovenpå billedet ser det skud
ud til at kunne være meget godt.

Jeg kan bare ikke finde et sted i Bredebro, i nærheden af skolen, hvor
der er en baggrund der vil passe med den på billedet.

"Googlomobilet" har ikke været forbi krydset Borgvej/Langagervej så jeg
kan ikke se om det er der skiltet står. Men der er en baggrund der godt
kunne passe.

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 20-07-11 14:04

On Wed, 20 Jul 2011 13:59:31 +0200, Hans Paulin (6310) wrote:

> Martin Mose Larsen kom med denne ide:
>
> 6310 er Broager :)

Og sønderjylland

> Skiltet står 9 km. væk fra Broager i 6400 Vester Sottrup :)
>
> "Bredebrohallerne" var et godt bud, men ikke rigtigt :)

Først en googlesøgning på "6310" > Broager

Så (Inspireret af Ole) en søgning på >"hallerne" "broager"<, og så dukkede
"Bredebrohallerne" op.

Bredebro Skole må være bygningerne ca. midt i billedet og krydset
Søndergade/Stationsvej ligger så ved skolens nederste (sydligste9 venstre
hjørne.

http://maps.google.dk/maps?f=q&source=s_q&hl=da&geocode=&q=Tr%C3%A6lborgvej
+1,+Bredebro&aq=&sll=55.054856,8.841428&sspn=0.015339,0.033088&gl=dk&g=Tr%
C3%A6lborgvej,+Bredebro&ie=UTF8&hq=&hnear=Tr%C3%A6lborgvej+1,+6261
+Bredebro&ll=55.05641,8.828673&spn=0.007669,0.016544&t=h&z=16

(skal sønderjylland være med stort?)

--
sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-07-11 14:10

Martin Mose Larsen tastede følgende:
> (skal sønderjylland være med stort?)

Sådan ville jeg skrive det, men jeg tvivler på at det er korrekt :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-07-11 14:39

Den 20-07-2011 15:09, Hans Paulin (6310) skrev:
> Sådan ville jeg skrive det, men jeg tvivler på at det er korrekt :)

Sønderjylland er et navn, og derfor skrives det Sønderjylland. Ganske
ligesom man ikke ville skrive jylland i stedet for Jylland.

Stavekontrollen protesterer i øvrigt både mod sønderjylland og jylland.

For ar gøre forvirringen total skrives noget der kommer fra
Sønderjylland så værende sønderjysk.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-07-11 15:23

Den 20-07-2011, skrev Finn Guldmann:
> For ar gøre forvirringen total skrives noget der kommer fra Sønderjylland så
> værende sønderjysk.

For at gøre den total total jerre de synnejysk o synnejysk ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-07-11 00:15

Den 20-07-2011 16:22, Hans Paulin (6310) skrev:
> For at gøre den total total jerre de synnejysk o synnejysk ;)

Nu kommer jeg jo ikke hernede fra, jeg boer her bare.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 21-07-11 07:55

Finn Guldmann formulerede torsdag:
> Nu kommer jeg jo ikke hernede fra, jeg boer her bare.

Samme hér.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 02-08-11 16:22

Den 20-07-2011 15:38, Finn Guldmann skrev:

> For ar gøre forvirringen total skrives noget der kommer fra
> Sønderjylland så værende sønderjysk.

Det er fordi at indholdet er jysk, ligesåvel som at Dannebrog er dansk
og min yndlingswhiskey er skotsk!
Samme gælder forøvrigt også jyderne; danskerne; skotterne m.m.fl.

--
Armand.

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 20-07-11 14:12

Nå, skolen ligger på nordsiden af Trælborgvej!

De bygninger på sydsiden er nok ikke skolebygninger.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-07-11 14:48

Den 20-07-2011 15:11, Martin Mose Larsen skrev:
> Nå, skolen ligger på nordsiden af Trælborgvej!
> De bygninger på sydsiden er nok ikke skolebygninger.

Hallerne skal nok være de to røde bygninger der ligger nordligst i det
kompleks.

Men det hjælper bare ikke noget med at finde ud af hvor det s**de skilt
står.

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 20-07-11 15:21

On Wed, 20 Jul 2011 15:47:56 +0200, Finn Guldmann wrote:

> Hallerne skal nok være de to røde bygninger der ligger nordligst i det
> kompleks.
>
> Men det hjælper bare ikke noget med at finde ud af hvor det s**de skilt
> står.

Bredebrohallerne har adresse Langagervej 64

Følg Søndergade sydpå til Søndergade/Langeragervej-krydset:
http://maps.google.dk/maps?f=q&source=s_q&hl=da&geocode=&q=langagervej+64,
+Bredebro&aq=&sll=55.051457,8.827268&sspn=0.003681,0.008272&gl=dk&ie=UTF8&hq=&hnear=Langagervej
+64,+6261+Bredebro&ll=55.050818,8.825498&spn=0.00767,0.016544&t=h&z=16

På Søndergade kommer du forbi Stationsvej hvor jeg gættede på at skiltet
skulle stå

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-07-11 00:26

Den 20-07-2011 16:21, Martin Mose Larsen skrev:
> [...]
> +64,+6261+Bredebro&ll=55.050818,8.825498&spn=0.00767,0.016544&t=h&z=16
> På Søndergade kommer du forbi Stationsvej hvor jeg gættede på at skiltet

Nu har vi jo så fået oplyst at det handler om Sundeved Hallerne i Vester
Sottrup.

Men vi har stadig ikke fundet hvor skiltet står.

Ved ingen af de kryds jeg kan se hvor der ville være en vis logik i at
anbringe sådan et skilt kan jeg finde en baggrund der passer med den vi
kan se på billedet.

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 20-07-11 15:58

On Wed, 20 Jul 2011 16:22:35 +0200, Hans Paulin (6310) wrote:

> For at gøre den total total jerre de synnejysk o synnejysk ;)

Besynnerligt!

Fra : Armand

Dato : 02-08-11 16:12

Den 20-07-2011 10:41, Hans Paulin (6310) skrev:
> [...]
>
> http://kortlink.dk/98xe
>
> Hint: står i nærheden af en skole :)
>
> Det var mig ikke muligt selv på tæt hold at se rester af de forsvundne

Hans!
Skulle en sommerkonkurrence ikke vare længere end 14 dages tid?
Du er for ofte en bruger på Picasaweb og idag ser jeg kun en vandhane
når jeg følger dit link!

--
Armand.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 02-08-11 23:37

Armand udtrykte præcist:
> idag ser jeg kun en vandhane når jeg følger dit link!

Here goes: :)

http://kortlink.dk/99uv

Hans
www.zofiaoghans.dk