Opelklub eller forum?
Fra : Jane

Dato : 20-07-11 08:55

Hej

Jeg syntes ikke jeg kan finde et Opelforum på nettet mere, i den jeg finder
ved at søge, kan man kun læse, men ikke skrive nye indlæg, om et Kadett E
st.car 1,6 problem.

Nogen der kender et sted ?
Jørn Hansen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-07-11 09:28

Jane kom med denne ide:
> Nogen der kender et sted ?

Prøv evt. news:dk.teknik.bil :)

Hvad er problemet med Kadetten? :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : hanzen

Dato : 20-07-11 11:52

"Hans Paulin (6310)" wrote in message

Jane kom med denne ide:
> Nogen der kender et sted ?

Prøv evt. news:dk.teknik.bil :)

Hvad er problemet med Kadetten? :)

Godt spørgsmål.
Der er mange muligheder.

-- --
hilzen
Hanzen

Fra : Jane

Dato : 20-07-11 12:09

Tjae!
Symptom: Ved kørsel går den i stå ustandselig, kan sagtens køre op til et
par km. så sker det igen, det virker somom den kun får benzin tilført i
stød, jeg ville selv (efter anvisning) forsøge at rense filtre o.l.

Den har lige været ved en ukendt mekaniker og fået isat en spritny
benzinpumpe, da det tog ham 10 dage at skifte & jeg ikke gad vente sålænge
endnu engang, fandt jeg en ny ukendt (dog troværdig) fritidsmekaniker, idet
starteren i forsøget på at trække den igang med den, også gik en tur (der
blev dog fundet en brugt), men sætter jeg mig ud i bilen og starter nu. går
det strax igang, og kan køre 1-2 km. hvorefter det gentager sig i det
uendelige start-stop osv.
14 dage tidligere fik jeg isat nyt tændkabelsæt, jeg er helt på bar bund.

Den nye mekaniker (fritidsmekanikeren) og jeg er forsåvidt enig om, at han
skal lede efter en gl. Golf 2/van til mig, og derfor skal kadetten skrottes
ihvertfald inden midten af januar, da den skal synes da, men bilen har jo
aldrig fejlet noget, og forstår simpelthen ikke, at dette problem ikke kan
løses.

Det er mig selv der skal klare kadetten, da min samlever ikke er meget
hjemme.
Undskyld den lange smørre.
Jane

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-11 13:01

"Jane" <jornhansen_2@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> det uendelige start-stop osv.
> 14 dage tidligere fik jeg isat nyt tændkabelsæt, jeg er helt på bar bund.

Kan det ikke tænkes, at det er benzintankens låg, der har fået en stoppet
ventil?
Altså, så der opstår undertryk i tanken, fordi trykket ikke udlignes.

Prøv at køre til bilen kvæles. Løb ud og skru tanklåget af øjeblikkeligt.
Hvis luften hørbart strømmer ind i tanken, har du fundet fejlen.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-11 13:02

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Prøv at køre til bilen kvæles. Løb ud og skru tanklåget af øjeblikkeligt.
> Hvis luften hørbart strømmer ind i tanken, har du fundet fejlen.

Fixet er i så fald et nyt tanklåg - Billig reparation

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ole Sørensen

Dato : 20-07-11 15:17

> Prøv at køre til bilen kvæles. Løb ud og skru tanklåget af øjeblikkeligt.
> Hvis luften hørbart strømmer ind i tanken, har du fundet fejlen.

Mon dog. Sådan lyder det hver gang jeg tanker og Civic'en kører fint.
Men er det ikke at prøve en køretur med løst/afmonteret benzindæksel?

mvh

Ole

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-07-11 15:24

Ole Sørensen sendte dette med sin computer:
> Mon dog. Sådan lyder det hver gang jeg tanker og Civic'en kører fint.
> Men er det ikke at prøve en køretur med løst/afmonteret benzindæksel?

Go idé :)

En Carina E puster så vidt jeg husker hver gang man piller dækslet af
:)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Martin Sørensen

Dato : 24-07-11 22:57

> Mon dog. Sådan lyder det hver gang jeg tanker og Civic'en kører fint.
> Men er det ikke at prøve en køretur med løst/afmonteret benzindæksel?

Det gør min Civic også, men det er fordi ventilen er lukket af en fjeder
så der skal et vist undertryk til før den åbner. Derfor hører man altid
et lille sug når man åbner dækslet.

--
Mvh. Martin

Fra : Ole Sørensen

Dato : 25-07-11 16:14

> Det gør min Civic også, men det er fordi ventilen er lukket af en fjeder
> så der skal et vist undertryk til før den åbner. Derfor hører man altid
> et lille sug når man åbner dækslet.

Oki. Jeg tog det nu heller ikke som en defekt - men jeg kan efterhånden
høre et stort sug hver gang jeg tanker. Nu blot fra min pengepung :P

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-07-11 13:15

Følgende er skrevet af Jane:
> forstår simpelthen ikke, at dette problem ikke kan
> løses.

Kan det vel osse :)

Min søster havde samme problem; hos hende var det skidt i kaburatoren.

Den rensede jeg og monterede et benzinfilter hvorefter problemet var
løst :)

Hvis din er med indsprøjtning i stedet for kaburator er det så en anden
snak.

Vand i benzintanken via kondens eller et hul i påfyldningsrøret eller
et andet sted kan selvfølgelig osse gi problemer.

Sidst men ikke mindst er der en mulighed for at udluftningen i
tankdækslet er tilstoppet.

> Undskyld den lange smørre.

Gør ikke spor; tværtimod :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-07-11 13:00

hanzen tastede følgende:
> Godt spørgsmål.
> Der er mange muligheder.

Må vi lige be om kammertonen!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-07-11 14:53

Den 20-07-2011 14:00, Hans Paulin (6310) skrev:
> hanzen tastede følgende:
>
> Må vi lige be om kammertonen!

Dén er sgisme svær, du kan selv læse hvorfor her:

http://da.wikipedia.org/wiki/Kammertonen

Men 440Hz er nok det du forventer

--
Uffe Bærentsen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-07-11 15:25

Uffe Bærentsen kom med følgende:
> Dén er sgisme svær, du kan selv læse hvorfor her:
>
> http://da.wikipedia.org/wiki/Kammertonen
>
> Men 440Hz er nok det du forventer

Hæ hæ ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 20-07-11 11:41

Den 20-07-2011 09:55, Jane skrev:
> [...]
>
> Jeg syntes ikke jeg kan finde et Opelforum på nettet mere, i den jeg
> finder ved at søge, kan man kun læse, men ikke skrive nye indlæg, om et

www.opelpower.dk

Hilsen Matthias

Fra : Jane

Dato : 20-07-11 14:50

Tak Mathias, nu har jeg fundet ind til Opelpower, men grundet min 'gmail'
afventer jeg stadig et svar fra Opel.dk.

Frodo & Hans
Det med at udlufte tanken, klarede mekanikeren ganske enkelt ved at fjerne
gummipakningen ved tankens låg, så der kan udlignes tryk ?

Det er med elektronisk indsprøjtning.

Jane
(help)

www.opelpower.dk

Hilsen Matthias

Fra : Jane

Dato : 20-07-11 14:52

Jeg glemte lige at tilføje, jeg ofte gennem vinter & forår, kører med en
smule kaburatorsprit tilsat, det gør vel en forskel, på om der kan være
skidt noget sted ?
Jane

www.opelpower.dk

Hilsen Matthias

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-11 15:24

> [...]
> Det med at udlufte tanken, klarede mekanikeren ganske enkelt ved at fjerne
> gummipakningen ved tankens låg, så der kan udlignes tryk ?

Det minder mig om nevøens gamle Opel Corsa!
Model B! Jeg mener, det var en 1998'er.

Den døde umotiveret hvor som helst uden varsel, og kunne ikke startes i ca.
5 minutter, hvorefter den kørte fejlfrit igen lidt tid.
En af gangene var midt i en overhaling på motorvejen
Den begyndte kort før garantiperioden udløb, hvilket kostede Opel et
femcifret beløb i reparationsomkostninger, uden at de nogensinde fandt
fejlen.

Det skete hyppigt, og nevøen har fortalt, at på et tidspunkt, hvor han
ufrivilligt holdt pause i vejkanten, standsede en bil op og rullede vinduet
ned. Chaufføren rystede på hovedet og sagde også din! og kørte videre. Så
det var åbenbart ikke et ukendt fænomen.

Det lykkedes Nevøen at rende skrigende væk til sidst, og bytte plageånden ud
med en Chrysler Neon.
Idag kører han Volvo V50.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-07-11 15:28

Jane har bragt dette til verden:
> Jeg glemte lige at tilføje, jeg ofte gennem vinter & forår, kører med en
> smule kaburatorsprit tilsat, det gør vel en forskel, på om der kan være skidt
> noget sted ?

Jo.

Kaburatormodeller er mere følsomme for vand (kaburatoris; men det er
ikke dét du oplever på denne årstid)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-07-11 15:26

Jane forklarede den 20-07-2011:
> Det er med elektronisk indsprøjtning.

Oki :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jane

Dato : 06-08-11 15:44

Hej igen
Slutning af dette indlæg blev, at Kadetten blir' skrottet, både den nye og
nu også min gamle mekaniker i Nyborg har sagt, ar det bliver en for dyr
historie, især i betragtning af at bilen skal synes allerede til januar, og
der til den tid vil komme en ikke ubetydelig gang pladearbejde, kun er det
en skam jeg endte op med at købe reservedele for 4200,- inden.
Jane & Jørn