Autocamper Tyskland afgift.
Fra : Henning Holm

Dato : 19-07-11 02:46

Hvis man køber en Autocamper i Tyskland og lader den blive der,er der så en
slags vægtafgift eller lign.
der skal betales eller hur.?
Jeg er helt på det rene med, at man ikke må bruge den i DK,men er det
tilladt at køre til boligen,
for at læsse den.?
mvh
Henning Holm

Fra : www.oz1iep.dk

Dato : 19-07-11 04:40

,men er det
> tilladt at køre til boligen,
> for at læsse den.?

nej

Carl

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-07-11 12:21

"www.oz1iep.dk" <oz1iepXXX@qsl.net> skrev i meddelelsen

> ,men er det
>
> nej

Det er da ellers lovligt hvis den er lejet ...

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-07-11 13:23

Den 19-07-2011 13:20, Per Henneberg Kristensen skrev:
> Det er da ellers lovligt hvis den er lejet ...

Nej.
Hvis du lejer en tysk autocamper kan du søge og få en 'transittilladelse'.
Med den må du køre - direkte - fra dansk-tysk grænse til dansk-svensk /
dansk-norsk grænse.

Kun hvis du er så heldig at bo ved den vej kan du - måske - slippe af
sted med at køre hjem omkring.

Lovligt selvfølgelig. Hvad folk slipper af sted med ulovligt er en helt
anden sag.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 21-07-11 18:43

Den 19-07-2011 03:46, Henning Holm skrev:
> [...]
> en slags vægtafgift eller lign.
> der skal betales eller hur.?
> Jeg er helt på det rene med, at man ikke må bruge den i DK,men er det

Ikke at jeg aner meget om det, men måske kan der betales en
tidsbegrænset afgift qva den, som nogle gør med motorcykler. En måned
har jeg set anvendt.

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk - http://sfriberg.smugmug.com

Fra : Henning Holm

Dato : 23-07-11 05:23

"Henning Holm" skrev i meddelelsen

[...]
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Jeg svarer lige mig selv..
Sakset fra denne side:

http://www.123hjemmeside.dk/autocamp/1175667

"I Tyskland og Sverige er vægtafgiften meget lav. I Tyskland ca. kr. 1.500
Ã¥rligt og i Sverige ca. 1.500 svenske kroner !

Udgiften til forsikring er nogenlunde på samme niveau i begge lande. Regn
med ca. 5 – 7.000 danske kroner for ansvars- og kasko-forsikring årligt i
Tyskland og ca. 5.000 svenske kroner for tilsvarende i Sverige."

mvh
Henning Holm

Fra : Brian Sørup

Dato : 23-07-11 15:48

"Henning Holm" <allig8or125@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> en slags vægtafgift eller lign.
> der skal betales eller hur.?
> Jeg er helt på det rene med, at man ikke må bruge den i DK,men er det

Kan du indreg. en bil i DE hvis ikke du har fast adresse dernede ?
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : J-P. Rasmussen

Dato : 16-11-11 00:18

"Brian Sørup" <brizzen@live.dk> skrev i en meddelelse

> "Henning Holm" <allig8or125@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>
> Kan du indreg. en bil i DE hvis ikke du har fast adresse dernede ?

Nej, men du kan melde dig ind i en forening/klub og derigennem have ejerskab
af "din" autocamper.
Kontakt evt. Autocamp:
http://www.autocamp.dk/om-autocamp-danmark/fakta-og-historie/
eller