Android telefon backup?
Fra : Lars

Dato : 09-07-11 08:24

Hej

Nogen der ved hvordan man tager en backup af sine kontakter
på en Android telefon?
Det skal være back up på egen computer.... Jeg har ikke
lyst til at det ligger på nettet.

mvh
Lars

Fra : Chano Andersen

Dato : 09-07-11 18:03

Den 09-07-2011 16:24, Lars skrev:
> [...]
> på en Android telefon?
> Det skal være back up på egen computer.... Jeg har ikke

Det er model specifikt...

Mener dog at det er en android funktion, at den kan gemme dem til SD kortet.

På min HTC Desire, har jeg mulighed for at bruge dele funktionen til at
sende en liste af kontakter via Bluetooth til en anden enhed, det bliver
sendt som en vcard fil, der kan læses af de fleste fornuftige programmer
til håndtering af kontakter. Det samme har jeg tidligere gjort på en SE
mobil. Det burde virke for din også. Men om det på min er en HTC ting,
eller en Android ting, tør jeg ikke sige.

- Chano Andersen

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-07-11 22:55

Lars skrev den 09-07-2011 16:24:
> [...]
> på en Android telefon?
> Det skal være back up på egen computer.... Jeg har ikke

Hvis du har en gmail-konto, så kører det op imod den adressebog du har der.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Chano Andersen

Dato : 10-07-11 09:55

Den 09-07-2011 23:54, Carsten Riis skrev:

> Hvis du har en gmail-konto, så kører det op imod den adressebog du har der.

Tror du glemte at læse denne del:

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-07-11 12:25

Chano Andersen skrev den 10-07-2011 10:54:

> Tror du glemte at læse denne del:

Næh.

gmail-konto'ens adressebog kan man downloade til egen computer....og så
slette på konto'en.

Derudover ville jeg drille ham lidt, da jeg kan se, at han kører fra en
hotmail-konto
(((((men det ville naturligvis være sjovest, hvis han responderede på
den del))))).

Sidst men ikke mindst, så er det en naturlig del af smartphonekonceptet,
at data ligger i "skyen" og man så henter dem ned på de gadgets man nu
engang bruger hhv. skifter til undervejs.....så det med at ligge tingene
lokalt på egen maskine, der går ideen med smartphone ligesom fløjten.

Fra : Chano Andersen

Dato : 10-07-11 22:58

Den 10-07-2011 13:24, Carsten Riis skrev:
> [...]
> engang bruger hhv. skifter til undervejs.....så det med at ligge tingene
> lokalt på egen maskine, der går ideen med smartphone ligesom fløjten.

Jeg er ikke helt sikker på det er en del af konceptet, men det er blevet
en naturlig del af den måde de fungere på.

Jeg er f.eks. ganske tilfreds med at HTC lige har valgt, at hvis man
indtaster google konto, facebook konto, twitter konto, exchange konto
mfl. så samler den alle kontakterne i en bunke i kontakt listen, så de
facebook kontakter der har valgt at vise telefonnumre, dukker op
automatisk, det samme fra de andre konti.

Men det er helt klart muligt at holde disse info for sig selv. Jeg har
f.eks. også kontakter i telefonen, der IKKE findes andre steder. Ganske
enkelt fordi de ikke passer ind der, dem ville jeg heller ikke kopiere
til f.eks. gmail bare for at lave en kopi af dem. Jeg ville i stedet
sende dem som vcard til computeren, og retur på en ny enhed.

- Chano Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-11 08:34

Lars den 09-07-2011 16:24:

> Nogen der ved hvordan man tager en backup af sine kontakter
> på en Android telefon?
> Det skal være back up på egen computer.... Jeg har ikke

MyPhoneExplorer
http://www.fjsoft.at/en/