Mobilkøb - licens - 3 abonn. m. TV-pakke
Fra : Knud

Dato : 08-07-11 18:09

Tog ned til min lokale 3 forhandeler for at købe Samsung Galaxy S II. Kom
også så langt tsom til betaling .da jeg fandt på at spørge "hov, hvad med
licens til DR ?" . Det skal siges at jeg ejer ikke et TV da jeg mistede det
for et par år siden da Getmore gik konkurs mid i en rep. af samme. Fik det
aldrig tilbage

Han svarede at det er sjældent at DR-licens kommer forbi, men han kunne ikke
garanterer. Og når de kom *skulle* butikken udleverer oplysninger om køber
af smartphones og andet højhastigheds-internet gadges hvor der er mulighed
for at se TV på.

Det vil sige at jeg kunne regne med en regning fra Licens på ca. 2000 kr pr.
år.

Efter et hurtigt regnestykke, fandt jeg ud af jeg ikke havde råd til mobilen
med den regning oven i uanset om tv-pakken var med eller ej. Så skal der
betalet licens.

Så det skal man lige huske på når man køber en fancy mobil.

Syntes selv det er helt hen i vejret at man skal betale til DR bare fordi
mobilen har internetforbindelse !

Fra : Carsten Stage

Dato : 08-07-11 18:31

"Knud" <ingen@ingen.ru> skrev i meddelelsen

> [...]
> ikke garanterer. Og når de kom *skulle* butikken udleverer oplysninger om
> køber af smartphones og andet højhastigheds-internet gadges hvor der er

Tror ikke at han har helt ret - mener at butikken skal meddele det til DR.

> Syntes selv det er helt hen i vejret at man skal betale til DR bare fordi
> mobilen har internetforbindelse !

I og for sig enig, men det er lovbestemt, så der er ingen vej udenom

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-07-11 19:04

Knud skrev den 08-07-2011 19:08:
> [...]
>
> Efter et hurtigt regnestykke, fandt jeg ud af jeg ikke havde råd til
> mobilen med den regning oven i uanset om tv-pakken var med eller ej. Så

tja, har man betalt licensen er der tilgengæld ingen grænser for
antallet af gadgets husstanden få med i licensen.

> Syntes selv det er helt hen i vejret at man skal betale til DR bare
> fordi mobilen har internetforbindelse !

hvordan skriver du på nyhedsgrupperne?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Pjerrot

Dato : 17-07-11 22:54

On Fri, 8 Jul 2011 19:08:53 +0200, Knud wrote:

> gadges hvor der er mulighed
> for at se TV på.

Hvordan ser man tv på den. Er det via DVB-T eller 3G netværket eller andet?

> Syntes selv det er helt hen i vejret at man skal betale til DR bare fordi
> mobilen har internetforbindelse !

Ja det er lidt uretfærdigt. Det er ret dyrt hvis man er alene om at betale
licensen.

--
Pjerrot