Ny bil at gætte
Fra : Ukendt

Dato : 17-07-11 22:04

Ja, den er nok gammel, men spændende
Lidt sværere end Martins konkurrence

Værsgo:
http://www.frodonifinger.dk/gallerier/fun/index.html

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 17-07-11 23:20

On Sun, 17 Jul 2011 23:03:48 +0200, Frodo Nifinger wrote:

> Ja, den er nok gammel, men spændende Lidt sværere end Martins
> konkurrence

jeg skrev også "lettere ende"

> Værsgo:
> http://www.frodonifinger.dk/gallerier/fun/index.html
>
> Mvh

Min første tanke var Buick Roadmaster, men bilen ser for lille ud og
dørhåndtaget sidder for langt fra ruden.

http://www.varbak.com/billeder/billeder-af-gamle-buick-roadmaster-
nb22152.jpg

--
sauonara
Martin Mose Larsen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 18-07-11 00:24

"Martin Mose Larsen" <mamola.dk@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Min første tanke var Buick Roadmaster, men bilen ser for lille ud og
> dørhåndtaget sidder for langt fra ruden.
>
> http://www.varbak.com/billeder/billeder-af-gamle-buick-roadmaster-
> nb22152.jpg

Nej den er her er ikke lige så stor.
Men det er en coupé

Denne bil har så vidt jeg ved one of a kind karosse ud af en iøvrigt
forholdsvis lille bilproduktion.
SÃ¥ vidt jeg ved, befinder bilen sig i Danmark.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-07-11 07:32

Frodo Nifinger har bragt dette til os:
> Denne bil har så vidt jeg ved one of a kind karosse ud af en iøvrigt
> forholdsvis lille bilproduktion.
> Så vidt jeg ved, befinder bilen sig i Danmark.

Dén der blev banket op fra scratch i alu af en dansker; beskrevet i
Motor Classic for en del numre siden?

Har desværre ikke nummeret ved mig.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-11 14:06

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> Frodo Nifinger har bragt dette til os:
>
> Dén der blev banket op fra scratch i alu af en dansker; beskrevet i Motor
> Classic for en del numre siden?
>
> Har desværre ikke nummeret ved mig.

Det er korrekt, at karrossen er en one of a kind lavet af en dansk
karosserimager lavet over en eksisterende sportsvogn.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-07-11 14:19

Frodo Nifinger har bragt dette til verden:
> Det er korrekt, at karrossen er en one of a kind lavet af en dansk
> karosserimager lavet over en eksisterende sportsvogn.

Vil tro at det var den der blev portrætteret i Motor Classic; dén
fandtes kun i én udgave, var danskbygget, hvid og blev - som jeg husker
det - banket op i alu.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-11 18:49

> [...]
>
> Vil tro at det var den der blev portrætteret i Motor Classic; dén fandtes
> kun i én udgave, var danskbygget, hvid og blev - som jeg husker det -

Jeg smider lige en hjælp mere
Karroserimageren, som stadigt lever, var også importør af mærket.
Han har siden lavet to andre biler.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-11 20:49

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Jeg smider lige en hjælp mere
> Karroserimageren, som stadigt lever, var også importør af mærket.
> Han har siden lavet to andre biler.

Der skal åbenbart mere hjælp til:

Når jeg nu siger, at det er Ole Sommer, der har lavet Coupékarossen helt i
aluminium i 1952.
Han var importør af bilmærket i Danmark.
Ole Sommer har stadig et automuseum.
Han har senere bygget to bilmodeller.
Joker i 1972 og OScar i 1984

Nu må I sq da ku gætte, hvad det er for en bil.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-11 22:09

Effield Denta fra 70'erne.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 19-07-11 23:39

">> Eque <<" <n/a> skrev i meddelelsen
> Effield Denta fra 70'erne.

Nope!
Denne bil blev bygget i 1952!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 20-07-11 11:57

"Frodo Nifinger" skrev i meddelelsen

">> Eque <<" <n/a> skrev i meddelelsen
> Effield Denta fra 70'erne.

Nope!
Denne bil blev bygget i 1952!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Hmmm... Sommer importerede Jaguar på dette tidspunkt, så mon ikke det er en
Jaguar. Har dog endnu ikke fundet andet end at den må hedde 'S1'. Leder lige
lidt videre.

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 20-07-11 12:10

">> Eque <<" <n/a> skrev i meddelelsen
> [...]

Jaguar. Har dog endnu ikke fundet andet end at den må hedde 'S1'. Leder lige

Har nu fundet et billede af S1, og der er tilsyneladende ingen
designelementer tilfælles med 'opgaven', og S1 skulle iflg et veteranskrift,
have en Bedfordmotor....
Hvad jeg har kunnet hitte ud af, så har Sommer lavet 4 biler; S1, Volvo
Special, Oscar og Jokeren, og jeg har ikke kunnet finde noget der ligner på
nogen af disse.

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 20-07-11 12:19

">> Eque <<" <n/a> skrev i meddelelsen
> Effield Denta fra 70'erne.

Nope!
Denne bil blev bygget i 1952!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Lede og lede, og så giver det resultat:

Jowet Jupiter 1A!

http://www.marqueart.com/marqueart/background_jow3.htm

Og billedet er figure 11.

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-11 12:51

"Peter Brandt Jørgensen" <peterFJERNES@peterbj.dk> skrev i meddelelsen

> Lede og lede, og så giver det resultat:
>
> Jowet Jupiter 1A!
>

> http://www.marqueart.com/marqueart/background_jow3.htm
>
> Og billedet er figure 11.
> --
Netop!
En jowett Jupiter 1A Coupé designet af Ole Sommer.

Ole Sommer var først i lære som karosserimager hos Jaguar og derefter hos
Jowett.

Du kan se to billeder af den her på den engelske klub hjemmeside fra et træf
i Danmark
http://www.jowettjupiter.co.uk/denmark.htm

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-11 12:25

> [...]
> Hvad jeg har kunnet hitte ud af, så har Sommer lavet 4 biler; S1, Volvo
> Special, Oscar og Jokeren, og jeg har ikke kunnet finde noget der ligner

Ple Sommer har lavet 5!
Bilen er frem til Astolpen identisk med den normale roadster.
Og under vindueskanten har den nøjagtigt samme linier.

Ole Sommer havde meget tætte relationer til firmaet ud over, at ham var
importør af mærket.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 20-07-11 12:43

> [...]
Og under vindueskanten har den nøjagtigt samme linier.

Ole Sommer havde meget tætte relationer til firmaet ud over, at ham var

Jep, har fundet nr. 5
Se anden post.

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-11 18:56

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFfiber.dk> skrev i en meddelelse

> ">> Eque <<" <n/a> skrev i meddelelsen
>>
> Nope!
> Denne bil blev bygget i 1952!

Okay så.
Navnet var bare noget jeg fandt
på on the fly

Fra : Palle

Dato : 18-07-11 13:08

> Ja, den er nok gammel, men spændende
> [...]

Kunne godt ligne en MGA - GT ??

Palle

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-11 13:58

"Palle" <pilgrim.cyclemotors@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Kunne godt ligne en MGA - GT ??

Det er det så ikke!
Men bilen har engelsk oprindelse.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Palle

Dato : 18-07-11 20:39

> "Palle" <pilgrim.cyclemotors@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

'Jensen' - ? - eller 'Sommer'?

Palle

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-11 21:52

> 'Jensen' - ? - eller 'Sommer'?

Sommer for det specifikke Coupé karosseri.

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-11 21:58

> "Palle" <pilgrim.cyclemotors@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Sommer for det specifikke Coupé karosseri.

Jeg fisker stadig efter det specifikke mærke.
Bilen eksisterede i forvejen som roadster, Sommer lavede en Coupé version.
De har samme front og al teknikken er fra Roadsteren.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk