Hvor sælger man værkstedsinventar og (mege~
Fra : KASO

Dato : 16-07-11 08:58

Jeg hjælper pt. med at lukke et gammelt autoværksted, og der er en del ting,
som måske kunne gøre gavn andetsteds. Det gælder såvel dækmaskiner
(montering/afmontering, afbalancering), giraf, gearkassedonkraft, m.m. som
specialværktøj til f.eks. de gamle Citroëner (model gangster ) samt
forskellig slags olie (i tønder), reservedele (tændspole til Ford T, dele
til Fiat 1100 - 127) m.m.

Som nævnt er det ældre ting - også maskinerne er af ældre dato (dækmaskiner
rækker f.eks. kun til 17"), men kan de sælges og andre få glæde af dem, er
det jo fint. Spørgsmålet er blot: Hvor kan man med fordel sælge sådanne ting
(udover DBA)?

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 16-07-11 09:23

On Sat, 16 Jul 2011 09:57:55 +0200, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>det jo fint. Spørgsmålet er blot: Hvor kan man med fordel sælge sådanne ting

Låsby Svendsen, så får I ikke mere for det, end det er værd. .o))

Alvorligt talt, har I så kontaktet nogle veteranbilklubber?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : KASO

Dato : 16-07-11 19:32

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> Låsby Svendsen, så får I ikke mere for det, end det er værd. .o))
>
> Alvorligt talt, har I så kontaktet nogle veteranbilklubber?

Det står ihvertfald på listen - men tak for input!

Fra : ***Frank***

Dato : 16-07-11 10:34

Der er jo mange muligheder.
DBA, Gul og gratis, QXL.
Desuden kan du mod lidt betaling sælge det feks her:
http://www.altimaskiner.dk/
http://www.york-auktion.dk/
http://www.dam-auktion.dk/

Fra : KASO

Dato : 17-07-11 07:47

"***Frank***" <Frank.opel@gmx.netdk> skrev i meddelelsen
> Der er jo mange muligheder.
> DBA, Gul og gratis, QXL.
> Desuden kan du mod lidt betaling sælge det feks her:
> http://www.altimaskiner.dk/
> http://www.york-auktion.dk/
> http://www.dam-auktion.dk/

Der var nogle (for mig) nye - tak for det!

Fra : Ivan Madsen

Dato : 16-07-11 12:31

> [...]

>det jo fint. Spørgsmålet er blot: Hvor kan man med fordel sælge sådanne ting

Specialværktøjet til Citroen kunne du måske afsætte via citronik.dk.
Tilsvarende vil mærkeklubber nok være interesseret i det andet.

Maskiner mv. kan måske sælges til/via forhandlere af klassiske biler
retrocc.dk, vitesse auto, læborg autohandel, stelvio og hvad de ellers
hedder.

Fra : KASO

Dato : 17-07-11 07:49

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Specialværktøjet til Citroen kunne du måske afsætte via citronik.dk.

Ja - Citronik stod faktisk også på listen - god idé!

> Tilsvarende vil mærkeklubber nok være interesseret i det andet.

Det er ikke store mængder, men der er f.eks. lidt Fiat-stumper - jeg må lige
se, om der findes en Fiat-klub...

> Maskiner mv. kan måske sælges til/via forhandlere af klassiske biler
> retrocc.dk, vitesse auto, læborg autohandel, stelvio og hvad de ellers
> hedder.

Tak for forslagene - jeg kigger nærmere!

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-07-11 13:52

On Sat, 16 Jul 2011 09:57:55 +0200, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

> Hvor kan man med fordel sælge sådanne ting
Det kommer jo an på hvad "med fordel" skal dække over, hvis det er
kroner og øre, så er DBA, QXL, GulOgGratis oplagte, ikke at det giver
mest, men der er trods alt nogle kunder der.
Stumpemarked i Herning er også en mulighed, finder sted 2 gange om
året.
Andre steder vil nok være mod betaling og/eller tidskrævende.
Husk at en god saglig beskrivelse af tingene + billeder giver det
beste resultat.

Men gammelt værkstedsinventar er der ikke mange penge i, nyt koster jo
ikke ret meget.

Men hvis du med "med fordel" mener der hvor nogle vil få glæde af
tingene så er bil (mærke) klubber stedet.

Hvis det er et mærkevare værksted du er ved at rydde kunne det måske
være at nogle ville være intereseret i at overtage det rub og stup for
at genopfører det et andet sted ? Mærkeklubben eller importøren.

Er det gammelt nok og komplet så kunne det også være at et museeum
kunne være intereseret. Men forvent ingen penge for det.

/Hans

Fra : KASO

Dato : 16-07-11 19:31

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Er det gammelt nok og komplet så kunne det også være at et museeum
> kunne være intereseret. Men forvent ingen penge for det.

Tak for input!

For at starte bagfra: Laugets eget museum har fået lov til at "plukke", men
de har pladsmangel

Det er et uafhængigt værksted - og da ejeren er 81år (og har været alene
derinde), har han ikke investeret i nyt grej i en hel del år, da han jo
havde tænkt sig at gå på pension - det kneb bare lidt med at tage
beslutningen

"Med fordel" dækker over at få lidt penge for tingene, men i lige så høj
grad at brugbare ting, som kan være svære at skaffe idag, ikke går til
spilde, men at nogen får glæde af dem.

Jeg har plukket lidt småting til eget brug og enkelte andre dele er afsat
til anden side.

Lejemålet er opsagt, så tingene skal afsættes indenfor relativt kort tid -
der er mao. ikke mulighed for at gå på stumpemarked...

Fra : Martin

Dato : 16-07-11 17:11

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> (dækmaskiner rækker f.eks. kun til 17"), men kan de sælges og andre få
> glæde af dem, er det jo fint. Spørgsmålet er blot: Hvor kan man med fordel

Alternativt kunne du prøve at sælge her. Jeg kunne feks godt bruge et
dækapp. af ældre dato (=lavpris) :)

Martin

Fra : KASO

Dato : 17-07-11 09:43

"Martin" <martinsolkaerSLETTES@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Alternativt kunne du prøve at sælge her. Jeg kunne feks godt bruge et
> dækapp. af ældre dato (=lavpris) :)
>
> Martin

Gruppen må ikke bruges til køb/salg, men du får lige en mail....

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 17-07-11 12:08

Den 16-07-2011 09:57, KASO skrev:
> [...]
> (dækmaskiner rækker f.eks. kun til 17"), men kan de sælges og andre få
> glæde af dem, er det jo fint. Spørgsmålet er blot: Hvor kan man med

Her er også en mulighed.

http://www.veteranposten.dk/

--
MVH