og så blev det min tur
Fra : Leif

Dato : 13-07-11 23:48

til at få en underlig oplevelse.

Kom kørende sydpå ad E45 efter Aarhus Nord og
ville trække ud i overhalingssporet, da jeg er lige ved
at overse en dansk reg. bil af nyere usa oprindelse,
fordi han kører uden kørelys - i rækken af andre
med ok lys.

Efter at være på plads igen, trækker jeg ud bagefter
dennes forbikørsel, og for at fortælle han kører uden
lys, blinker jeg med forlys, slukker mit eget og tænder
igen - vel en forståelig besked?

Og hvad gør idioten? Klodser bremserne og jeg
ligeså da jeg ser det. Og vi kører de 130 som vi må.

Endda flere gange - tydelig en tankeløs opførsel, så
hvis I kender en, der kører i en amerikaner-model
og har kørt denne strækning her i aften omkring
kl. 18:45-19.. Og med start DL efterfulgt af -
sikkert 15xxx - kunne ikke nå at se det - blev
faktisk lidt chokeret! må I gerne fortælle, at det
er fand** for farligt med den slags trafik-gener.

Mvh, Leif

Fra : Leo Jensen

Dato : 14-07-11 03:22

On 14 Jul., 00:47, "Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> wrote:
> [...]
> dennes forbik rsel, og for at fort lle han k rer uden
> lys, blinker jeg med forlys, slukker mit eget og t nder
> igen - vel en forst elig besked?
>
> Og hvad g r idioten? Klodser bremserne og jeg
> liges da jeg ser det. Og vi k rer de 130 som vi m .
>
> Endda flere gange - tydelig en tankel s opf rsel, s
> hvis I kender en, der k rer i en amerikaner-model
> og har k rt denne str kning her i aften omkring
> kl. 18:45-19.. Og med start DL efterfulgt af -
> sikkert 15xxx - kunne ikke n at se det - blev
> faktisk lidt chokeret! m I gerne fort lle, at det
> er fand** for farligt med den slags trafik-gener.

Så har du lært at vente med at signalere til du er forbi. Der er mange
tosser, men hán har jo nok opfattet dig som en der først var ved at
kaste bilen ud foran ham og efterfølgende blinker af ham, selv om du
slet ikke må køre hurtigere. Du ved aldrig hvornår du møder en, der
helllere ville have været betjent end bager...

Leo

Fra : Leif

Dato : 15-07-11 20:40

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

slet ikke må køre hurtigere. Du ved aldrig hvornår du møder en, der
helllere ville have været betjent end bager...

Han var nu ikke så tæt, at der var tale om at skabe en - for ham -
farlig situation. Han var bare den sidste i rækken og så uden lys...

Alle andre jeg har blinket til, har efterflg. tændt lyset - kan ses bagpå .

Mvh, Leif

Fra : Mcwm

Dato : 15-07-11 20:48

Den 15-07-2011 21:39, Leif skrev:
> kan ses bagpå
En del biler har desværre kun fronten tændt ved kørelys og skal selv
huske at tænde lyset manuelt.

Venligst
Mcwm

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-07-11 09:43

"Mcwm" <me@home.invalid> skrev i meddelelsen
> En del biler har desværre kun fronten tændt ved kørelys og skal selv huske
> at tænde lyset manuelt.

Det er så kun nye biler ...

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Lars [6710]

Dato : 16-07-11 11:41

Den 16-07-2011 10:42, Per Henneberg Kristensen skrev:
> "Mcwm" <me@home.invalid> skrev i meddelelsen
>

> Det er så kun nye biler ...

Og det har jeg bedt mit værksted om at koble fra.... eller rettere ændre
så baglyset også er tændt ved kørelys...

Det andet er noget klamp...

mvh
Lars

Fra : Henning

Dato : 16-07-11 13:21

On Sat, 16 Jul 2011 12:40:30 +0200, "Lars [6710]"
<lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote:

>Og det har jeg bedt mit værksted om at koble fra.... eller rettere ændre
>så baglyset også er tændt ved kørelys...

Er det ikke bare et spørgsmål om at dække føleren, der ser om det er
dag eller aften, med et stykke sort tape?

Fra : Lars [6710]

Dato : 16-07-11 22:28

Den 16-07-2011 14:20, Henning skrev:

> Er det ikke bare et spørgsmål om at dække føleren, der ser om det er
> dag eller aften, med et stykke sort tape?

Joooo... det ku' da være smart
Men sådan er det ihvertfald ikke i min skoda.
der er det et "flueben" der er sat et eller andet sted i en kode stump i
styreboxen, og her afgøres det om baglyset er tændt konstant

/Lars

Fra : Leif Neland

Dato : 17-07-11 21:35

Den 16-07-2011 14:20, Henning skrev:

> Er det ikke bare et spørgsmål om at dække føleren, der ser om det er
> dag eller aften, med et stykke sort tape?

Det kan så give det problem at lyset i instrumenter og ur bliver dæmpet,
så man ikke kan se det i dagslys, fordi bilen tror det er nat.

Det er ihvertfald umuligt at se uret i 'cruiseren, når der køres med
manuelt "køre"lys om dagen.

Leif

Fra : jan.froerup@gmail.co~

Dato : 14-07-11 10:56

"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev :

>må I gerne fortælle, at det
>er fand** for farligt med den slags trafik-gener.

Nu er historien jo lidt hæmmet af man ikke selv er tilstede, men du
har vel dybest set også haft din andel i det farlige, i og med du
trækker ud uden at have set dig godt nok for ?

..... ovenstående set i lyset af at du skriver "i rækken af biler"

Så kan man nemt tro der ikke har været voldsomt meget plads i den
række, til endnu en bil :)

Men - hvem har ikke oplevet, at man vist ikke fik kigget godt nok `?

--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's

Fra : Leif

Dato : 15-07-11 20:46

<jan.froerup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> række, til endnu en bil :)
>
> Men - hvem har ikke oplevet, at man vist ikke fik kigget godt nok `?

Det var ikke den situation, der var mest farlig.

Han var den sidste i rækken med plads nok op til mig.
Opdagede ham bare ikke tidsnok til at vurdere hans
hastighed og valgte at trække ind igen.
Mener nok jeg havde styr på det, da jeg opdagede ham.
Men at blokere bremserne med 130 foran mig, føler jeg ikke er
sikker hygge for mig.

Men du har ret - mange af os er nok faldet af på den
efter indførelse af kørelyset - det er for nemt at overse
dem uden.

Mvh, Leif

Fra : jan.froerup@gmail.co~

Dato : 15-07-11 22:36

"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev :

>Men du har ret - mange af os er nok faldet af på den
>efter indførelse af kørelyset - det er for nemt at overse
>dem uden.

uden at forsøge at være skinhellig - har jeg tillagt mig vanen at
kigge 2 gange , bare for at opdage det ikke altid er nok.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-07-11 08:51

"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> faktisk lidt chokeret! må I gerne fortælle, at det
> er fand** for farligt med den slags trafik-gener.

Den nummerplade du beskriver - 15xxx - er en MC-nummerplade ...

Skriv aldrig den slags her. Så kommer alle fjolserne frem fra skjul der
beskylder dig for at være idioten.

Fra : Leif

Dato : 15-07-11 20:52

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> www.campingogbil.dk
> (lidt om biler, bilclub og camping)
> Pas på planeten jorden. Jeg har mine ting på den!

Nr.pladen var også af den firkantede type, der ses på mc'er og
på mange us biler.

Om der kommer noget med rettelser vedr. 15xxx tages i stiv arm,
jeg skrev jo "sikkert 15xxx" for jeg var lidt for rystet til at få det
hele med - mine passagerer fra familien ligeså.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-07-11 09:41

> "Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Nr.pladen var også af den firkantede type, der ses på mc'er og
> på mange us biler.

MC´er har numre fra ca. 10.000 til 19.999 - så 15 skal der ikke stå på en
bil. Du kan have læst forkert - eller pladen kan være fra en MC :)

> Om der kommer noget med rettelser vedr. 15xxx tages i stiv arm,
> jeg skrev jo "sikkert 15xxx" for jeg var lidt for rystet til at få det
> hele med - mine passagerer fra familien ligeså.

Det er altid klogt at have noget med at skrive på og med i en nødsituation
:)

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-11 21:29

Jeg tror jeg kender den person i den USA bil som er en Cabriolet ikke ;) din
vist noget Sølv/sort Ford slæde a la max .

Og fik historien da han kom forbi mig den dag

Historien har lige lidt krøller ,

1 Det er ikke hans egen bil men en han havde været til syn med , og syns
manden havde selfølgelig rykket i alle disse knapper som sådan en slæde er
udstyret med

2 han kommer kørende med de 130 km/t i yderbanen da en for ham idiot trækker
ud fra inderbanen uden at orinterer sig , han trækker ind igen , for straks
at trække ud igen , så kommer der et lysshow efter fuldt af endnu et , og
chafuten træder herefter på bremsen for at sige NU ER DET ALSÅ NOK ,
det var alså dig der trak ud foran mig , så du skal alså lige slappe af

3 Han fortæller mig historien , og jeg siger du må sku heller ikke køre uden
lys på , han griner og siger det er alså automatisk på denne lige som alt
andet , det var det så ikke , og nu kunne han se sammenhængen af dit
blinkeri , men i øjeblikket det sker
ser han dig som idioten , men ændrede mening da helheden kom frem , så det
var vist mest en 50/50 er

Men hvis denne historie matcher din er Idioterne fundet ;)

PE

Fra : Ole Sørensen

Dato : 20-07-11 22:35

> Men hvis denne historie matcher din er Idioterne fundet ;)

Det er sgu aldrig i orden at bremse fordi man bliver sur.

I mine øjne er der en der er lidt et fjols fordi han ikke så sig helt
godt nok for.

Og så er der KÆMPEIDIOTEN der bremser hårdt på motorvejen uden grund.

Sidstnævnte skal bare aflevere sit kørekort!

mvh

Ole

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-11 00:03

"Ole Sørensen" skrev i meddelelsen

> [...]

mvh

Ole

Og så er der KÆMPEIDIOTEN der bremser hårdt på motorvejen uden grund.

Ja men hvem gjorde det ? sku altid træææls når historien får en anden
drejning

P.E.
Jeg tror også jeg har lavet en fejl engang i bilen , jeg valgte dog ikke at
aflevere mit pap , men i din perfekte verden .................

Fra : Ole Sørensen

Dato : 21-07-11 16:11

> Og så er der KÆMPEIDIOTEN der bremser hårdt på motorvejen uden grund.
>
> Ja men hvem gjorde det ? sku altid træææls når historien får en anden
> drejning

Bremsede han ikke fordi han blev irriteret? Ikke i orden!

> Jeg tror også jeg har lavet en fejl engang i bilen , jeg valgte dog ikke
> at aflevere mit pap , men i din perfekte verden .................

Styr dit fis med perfekt verden, den behøver ikke være perfekt bare fri
for alt for meget idioti.

Og vi laver alle fejl derude - men de er forhåbentlig ubevidste.
At træde på bremsen fordi man bliver muggen, det er ikke en fejl - det
er en tåbelig handling.

mvh

Ole

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-07-11 21:09

"P.E." <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> var vist mest en 50/50 er
>
> Men hvis denne historie matcher din er Idioterne fundet ;)

Det var så en fejl fra din side at skrive det til mig, der slet ikke har
noget med sagen at gøre ;)

Fra : Leif

Dato : 28-07-11 21:23

> [...]
> er
>
> Men hvis denne historie matcher din er Idioterne fundet ;)

Er undertegnede i C-maxen.

2) Korrekt at jeg trak ud efter ham, jeg var jo også i gang med en overhaling
inden han kom op til mig.
Han trådte faktisk, så hårdt at det ikke bare var lyset, der var i funktion!
Så hvordan hans bil dykkede. Jeg var under 80 efter bremseøjeblikket.

3) Man undersøger da hvordan tingene virker, inden man kører ud.
Mit indlæg herinde har ikke noget med selve den måde vi kommer
om ved hinanden på, udelukkende på at han kunne finde på at bremse op
i den situation. Vi skal opføre os ordenlige i trafikken.

http://lokalavisen.dk/bilist-chikaneri-skyld-i-trafikulykke-med-to-boern/20110726/artikler/307269990/1009?ref=eblistermest

Uanset hvad tror jeg så, vi begge - din bekendt og jeg - har lært noget af det.
Jeg gør fremover ikke nogen opmærksom på de kører uden lys.
Det tør jeg simpelthen ikke..........

/Leif

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-07-11 23:22

Følgende er skrevet af Leif:
> Jeg gør fremover ikke nogen opmærksom på de kører uden lys.
> Det tør jeg simpelthen ikke..........

Jeg holdt op dengang en 2g'er trak håndryggen hen over halsen på en
sigende måde mens han kiggede på mig...

Hans
www.zofiaoghans.dk