Sprunget køler, Suzuki Grand Vitara a
Fra : Ole Sørensen

Dato : 13-07-11 12:38

Heysan

Suzuki vil have 3700,- ex moms for en ny køler til en Suzuki Grand
Vitara aut., og åbenbart kan den ikke fåes uoriginal?
Det er ikke lamellerne der har givet op, den er simpelthen gået fra
hinanden oppe i toppen.

Kan sådan en reppes og evt af hvem?

pft og mvh

Ole

Fra : Martin Bak

Dato : 13-07-11 13:52

"Ole Sørensen" <ng@kunos.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> aut., og åbenbart kan den ikke fåes uoriginal?
> Det er ikke lamellerne der har givet op, den er simpelthen gået fra

Hvis det er 100% metal kan den nok nemt repareres, men nu om dage er kølere
ofte en kombination af metal og plast, og så er der næppe noget at gøre.

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 13-07-11 13:54

> "Ole Sørensen" skrev i meddelelsen
> Heysan
>
> Suzuki vil have 3700,- ex moms for en ny køler til en Suzuki Grand Vitara
> aut., og åbenbart kan den ikke fåes uoriginal?

Dét tvivler jeg på!
Hvilken årgang og motor er det? Manuel eller tomatgear? Med eller uden A/C?

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/

Fra : Ole Sørensen

Dato : 13-07-11 17:20

> Dét tvivler jeg på!
> Hvilken årgang og motor er det? Manuel eller tomatgear? Med eller uden A/C?

Det er en 2007, 2,0 benzin, automatgear og med AC.

mvh

Ole

Fra : Rasmus

Dato : 13-07-11 17:31

Den 13-07-2011 18:20, Ole Sørensen skrev:

> Det er en 2007, 2,0 benzin, automatgear og med AC.
>
> mvh
>
> Ole

Der er mulighed for at købe en her:

http://cgi.ebay.de/Kuhler-Wasserkuhler-SUZUKI-GRAND-VITARA-2-0-i-16V-05-/290549570770?pt=DE_Autoteile&hash=item43a61a9cd2

Fra : Ole Sørensen

Dato : 13-07-11 17:42

> Der er mulighed for at købe en her:
>
> http://cgi.ebay.de/Kuhler-Wasserkuhler-SUZUKI-GRAND-VITARA-2-0-i-16V-05-/290549570770?pt=DE_Autoteile&hash=item43a61a9cd2

EBAY! Hvorfor tænkte jeg ikke på det? Takker :)

mvh

Ole

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 13-07-11 19:48

> Det er en 2007, 2,0 benzin, automatgear og med AC.

Jeg vil æde min gamle hat på at Nissens laver en køler til denne. Ned
til Mekonomen og spørge. De plejer at kunne løse problemet.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : alexbo

Dato : 13-07-11 23:03

"Ole Sørensen" <ng@kunos.nu> skrev

> Det er en 2007, 2,0 benzin, automatgear og med AC.

Der er flere udgaver, læg mærke til forskellen på kølerens top, brug reg.
nummer til at finde den rigtige.

http://www.refako.dk/index.php?cPath=1_100000109_245004097_110005489_120019194&tPath=70

mvh
Alex Christensen

Fra : Ole Sørensen

Dato : 14-07-11 17:42

> Der er flere udgaver, læg mærke til forskellen på kølerens top, brug reg.
> nummer til at finde den rigtige.

Ejeren gav og op gik til Suzuki - hvor de udleverede den forkerte køler
på trods af at have fået stelnummer. Pinligt :\

Tak for input!

mvh

Ole

Fra : thl

Dato : 13-07-11 11:54

On 13 Jul., 13:38, Ole Sørensen <n...@kunos.nu> wrote:
> [...]
> Vitara aut., og åbenbart kan den ikke fåes uoriginal?
> Det er ikke lamellerne der har givet op, den er simpelthen gået fra

Jeg har fået repareret kølere hos Arco på Frederiksberg
men der er mange flere:
http://kortlink.dk/google/98mc
mvh
Thorbjørn

Fra : Klaus G.

Dato : 13-07-11 22:26

> [...]
> aut., og åbenbart kan den ikke fåes uoriginal?
> Det er ikke lamellerne der har givet op, den er simpelthen gået fra
Du kan evt. prøve at slå din bil op på www.mekonomen.dk du skal bare
indtaste nr.pladen og så finder den ud af resten. Det kan være de kan sælge
en til dig billigere.

--
Klaus G.

Fra : Ole Sørensen

Dato : 14-07-11 17:44

> Du kan evt. prøve at slå din bil op på www.mekonomen.dk du skal bare
> indtaste nr.pladen og så finder den ud af resten. Det kan være de kan
> sælge en til dig billigere.

Det er HELDIGVIS ikke min bil - det er simpelthen en møgspand!
Automatkassen er også ved at dø (ved ~120.000) og den drikker så meget
benzin at man tror det er løgn.

Men tak for input!

mvh

Ole

Fra : Ole Sørensen

Dato : 14-07-11 17:46

Til alle der har svaret på mit oprindelige indlæg:

Ejeren af bilen har købt en original køler hos Suzuki (Suzuki har så
udleveret den forkerte køler, suk), men i skal alle have tak for input.

mvh

Ole