Afbalancering af blæser til AirCon
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 13-07-11 02:26

Hey

Jeg har en VW Passat Variant fra 2005, som jeg er ret glad for. Jeg
har dog haft en del problemer med AirCon over de sidste par år, hvor
den har haft lidt siden egen mening om, hvornår den skulle være
kørende eller ej.

I går fik jeg så skiftet blæseren til AirCon i fronten af bilen, og
det har hjulpet. Nu ruller den helt uden problemer. Men en sideeffekt
er dog, at bilen brummer meget mere nu, som om den har gang i noget
resonans.

Den nye blæser er uoriginal, fordi jeg blev angrebet af nærighed. Men
kan det passe, at dette betyder, at ikke er korrekt afbalanceret? Kan
man selv - i stil med hjul - balancere den? Andre forslag?

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk