Endnu en hjernedød - dansk - bilist!
Fra : Henrik B.

Dato : 13-07-11 07:32

Så er man sgu ikke rask i roen - og da slet ikke rask nok til at have et
kørekort!
http://ekstrabladet.dk/112/article1586129.ece

En passende straf? Tjah, tvungen afvænning, af med pappet, af med bilen, 6
mdr. i spjældet og en bøde på 20.000,-!

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/

Fra : Henning

Dato : 13-07-11 08:48

>En passende straf? Tjah, tvungen afvænning, af med pappet, af med bilen, 6
>mdr. i spjældet og en bøde på 20.000,-!

Det meste af ovennævnte kommer sikkert også til at passe -
spirituskørsel straffes med bøde afregnet i forhold til din
nettoindkomst, så beløbet er sikkert ikke helt ved siden af.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-07-11 12:04

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> Det meste af ovennævnte kommer sikkert også til at passe -
> spirituskørsel straffes med bøde afregnet i forhold til din
> nettoindkomst, så beløbet er sikkert ikke helt ved siden af.

Du kender allerede spritbilisten promille og indkomst?

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-11 11:29

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message news:4e1d3bd9$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> En passende straf? Tjah, tvungen afvænning, af med pappet, af med bilen, 6 mdr. i spjældet og en bøde på 20.000,-!

Kommer næppe til at ske sådan.
Alt efter promillestørrelse bliver det en betinget eller ubetinget frakendelse af kørekortet.
Er den betinget skal hun op til en ny teori og køreprøve. Er den ubetinget endet det vel
6 mdr.
Bøden bliver afhængig af indkomsten, men den bliver STOR for vedkommende da det
ofte er 1-1½ månedsløn. (Har set for meget Politipatruljen på 4)

Havde hun lavet en ulykke med sprit, var det helt sikkert også blevet til en ubetinget
fængselsstraf. Men mon ikke hun klarer den med 3 mdr betinget fordi der ikke skete
noget.

Desværre tvinger man ikke folk et afvænningskurser i danmark som i f.eks USA. Ved
heller ikke om det gavner ret meget hvis man ser på f.eks Lindsey Lohan.

Har selv mødt en spøgelsesbilist en gang på E45 motorvejen. Man bliver temmelig
chokeret lige når bilen har passeret i forkerte kørselsretning.

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 15-07-11 12:42

> [...]
> da det
> ofte er 1-1½ månedsløn. (Har set for meget Politipatruljen på 4)

Det har efterfølgende vist sig, at hun også i 2007 mistede pappet, efter
spritkørsel!!
Som nævnt - konfisker bilen!

Fra : Mcwm

Dato : 15-07-11 20:45