Spørgsmål om taksering
Fra : HKN

Dato : 11-07-11 11:41

Jeg har været så heldig at jeg fik lov at parkere min bil i bagagerummet på
en anden bil, da han fortrød sin fremkørsel i krydset – jeg får naturligvis
skylden....

Modparten har fået takseret sin bil – så langt, så godt. Jeg har endnu ikke
fået takseret min pga udlandsrejse.

Spørgsmål; er der forskel på om jeg får min bil takseret på et autoriseret,
eller uautoriseret værksted? Og kan jeg bede om at få beløbet udbetalt, og
udbedre skaden selv?

Mvh
Henrik

Fra : Henning

Dato : 11-07-11 11:45

>Spørgsmål; er der forskel på om jeg får min bil takseret på et autoriseret,
>eller uautoriseret værksted? Og kan jeg bede om at få beløbet udbetalt, og
>udbedre skaden selv?

Du får den under ingen omstændigheder takseret uden dit forsikringsselskab gør det for dig De kan
vælge værksted, de bestemmer ubetinget.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 11-07-11 11:57

On Mon, 11 Jul 2011 12:40:46 +0200, "HKN" <henrikndk@hotmail.com>
wrote:

>Spørgsmål; er der forskel på om jeg får min bil takseret på et autoriseret,
>eller uautoriseret værksted?
"Du" får ikke takseret skaden, det er forsikringsselskabet der gør
dette, evt. via en mellemmand efter deres valg.
Nogle værksteder (aut, eller uaut.) stoler forsikringsselskaberne på
og de kan så takserer skaden ellers kommer der en taksator og kigger
på det.

>Og kan jeg bede om at få beløbet udbetalt, og
>udbedre skaden selv?
Ja det kan du godt bede om, men bliv ikke skuffet når det høfligt
afvises.
Er du selv mekaniker med eget moms registreret værksted så kan en
ordning i mindelighed nok arrangeres, men det er du jo nok ikke.

Det vil give alt for meget bøvl hvis det nu viser sig at du har
udbedret skaden forkert, eller hvad nu hvis det viser sig at blive
betydelig dyere end du troede ?

/Hans

Fra : Leif

Dato : 12-07-11 07:00

Den 11-07-2011 12:40, HKN skrev:

> Spørgsmål; er der forskel på om jeg får min bil takseret på et
> autoriseret, eller uautoriseret værksted? Og kan jeg bede om at få
> beløbet udbetalt, og udbedre skaden selv?
Du kan godt få reparationsbeløbet udbetalt, men det kræver, at bilen
bliver afmeldt.
Den kan så først registreres igen, når bilen er "genopbygget" og
taksatoren,
der her virker som myndighedernes forlængede arm, har godkendt den.
Sådan var reglerne i hvert tilfælde, da jeg for 6 år siden arbejdede i
forsikringsbranchen.
Venlig hilsen
Leif