Intel eller AMD
Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 17-07-11 15:38

Jeg overvejer at købe en barebone eller en mini pc. Nu er spørgsmålet bør
en sådan købes med Intel CPU eller kan en AMD CPU bruges.Er der fordele ved
en AMD?.

Fra : jk

Dato : 18-07-11 08:18

On Sun, 17 Jul 2011 16:37:46 +0200, "\(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)"
<la@hotmail.com> wrote:

>Jeg overvejer at købe en barebone eller en mini pc. Nu er spørgsmålet bør
>en sådan købes med Intel CPU eller kan en AMD CPU bruges.Er der fordele ved
>en AMD?.

Jeg bruger AMD hellere end Intel. Det skyldes, at jeg har meget DDR2
ram (8 Gb i hver PC), og har kørt op fra tidligere CPU'er. Du kan
stadig få m-ATX bundkort for DDR2, der kan trække 6-core cpu'er. Men
det slutter snart for DDR2 ved næste AMD sokkel skift. Hermed har AMD
de stærkeste opgraderingstilbud for byg-selv folk, især hvis man køber
CPU'er, der bruger imellem 65 og 95 watt, kun.
Hvad man så går glip af med disse bundkort for DDR2 er sata3 og usb3,
men en sata3 kontroller kan man købe i indstiksudgave (asrock) for ca.
150 kr (altså sata 6 Gb/s).

Nej, jeg tror det optimale, ydelsesmæssigt, er noget i3 eller i5 med
DDR3 ram (sandy bridge). Evt med en CPU (1152) med grafik i, hvis det
harmonerer med dine spil-krav.

mvh

John

Fra : jk

Dato : 18-07-11 14:13

On Mon, 18 Jul 2011 09:18:13 +0200, jk <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Nej, jeg tror det optimale, ydelsesmæssigt, er noget i3 eller i5 med
>DDR3 ram (sandy bridge). Evt med en CPU (1152) med grafik i, hvis det

F.eks. denne opskrift:
http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=137676&sid=

Fra : Ivar

Dato : 21-07-11 22:32

(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev:

> Jeg overvejer at købe en barebone eller en mini pc. Nu er spørgsmålet bør en
> sådan købes med Intel CPU eller kan en AMD CPU bruges.Er der fordele ved en
> AMD?.

Generelt er AMD lige en smule billigere for den samme prefomance.
Intel har den fordel at de laver processorer i en tyndere teknologi.
Det gør at de mest strømbesparende er fra Intel. Det er også årsgen
til, at Intel kan lave de mest kraftfulde cpu'er. Så hvis du vil have
low power, eller hi preformance bør du vælge Intel, ellers kan du
tage AMD.

Jeg har for nyligt lavet tre PC'er til mine børn. Det var alle
med Phenom II Quad-core. De var forøvrigt med DDR3, da det er billigst
og hurtigst. Fx 2 stk som disse
http://www.pixmania.com/dk/dk/9823505/art/crucial/pc-hukommelse-ballistix-s.html

Ivar Magnusson

Fra : Kurd

Dato : 21-07-11 23:50

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har for nyligt lavet tre PC'er til mine børn. Det var alle
> med Phenom II Quad-core. De var forøvrigt med DDR3, da det er billigst

Hvis du *vil* skrive på engelsk i stedet for dansk, fordi du tror, du virker
klogere, så lær at skrive rigtigt.

Fra : jk

Dato : 22-07-11 07:27

On Fri, 22 Jul 2011 00:50:13 +0200, "Kurd" <Kurd@Kurt.xy> wrote:

>"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

>Hvis du *vil* skrive på engelsk i stedet for dansk, fordi du tror, du virker
>klogere, så lær at skrive rigtigt.

Små slag ! 'tyndere teknologi' er da en fordanskning.

Fra : Leif Neland

Dato : 22-07-11 12:34

Så hvis du vil have

> Små slag ! 'tyndere teknologi' er da en fordanskning.

Jeg tror der menes denne sætning:

"Så hvis du vil have low power, eller hi preformance"

Hvor det på engelsk ville være "High performance"

Du kan sikkert selv se fejlene

Leif

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-11 16:16

Var der omvendt nogle som IKKE forstod budskabet ??

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-11 16:15

Er din ferie i regnvejr snart slut siden du er så sur ?
Nu er jeg ikke selv ekspert, men er dit bidrag af
kommaer ikke overdrevent ?

Fra : Rasmus Jensen

Dato : 30-07-11 03:05

> Er din ferie i regnvejr snart slut siden du er så sur ?
> Nu er jeg ikke selv ekspert, men er dit bidrag af
> kommaer ikke overdrevent ?

så mangler vi bare lige at få ændret din uvane med at svare i toppen af
tråden...!

mvh
Rasmus