nummerering af processorer?
Fra : Henrik

Dato : 16-07-11 13:08

jeg har kigget på www.medion.dk og undret mig over de der
nummereringer af processorerne

i den kommende uge har Aldi en maskine på bud med en i3-390M - for et
par uger siden var det med tilbudsavisens ord "2 .generations
processor i3-2310" i en model med større skærm (for 3 måneder siden
var det så en i5-480M)

Hvordan kan lægmand læse (og forstå) de enkelte processor typer - evt..
forstå hvilke processorer der er "gamle" og hvilke der er nye?

Umiddelbart, skal en kommende bærbar ikke bruges til gaming, men aktiv
surfing (mange vinduer åbne), officepakken, billedbehandling, kobles
til et kommende mediacenter (så skal den vel være DLNA kompatibel?),
gerne med USB 3, et stor skærm (ca 17"), HDMi og måske Blue Ray (alm
DVD-dl brænder kan også bruges).

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 16-07-11 23:41

Henrik skrev den 16-07-2011:
> [...]
>
> Hvordan kan lægmand læse (og forstå) de enkelte processor typer - evt.
> forstå hvilke processorer der er "gamle" og hvilke der er nye?

3 cifre efter bindestregem er forrige generation, 4 cifre er den nye
generation

Her kan du få et fingerpeg om ydelsen på en CPU
http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Gamle

Dato : 17-07-11 13:45

Jørgen Nielsen wrote:

> 3 cifre efter bindestregem er forrige generation, 4 cifre er den nye
> generation
>
> Her kan du få et fingerpeg om ydelsen på en CPU
> http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php

Det er forvirrende, http://www.altomdata.dk/mange-hestekraefter-lav-pris
der står nyeste teknologi.
Jeg mener at dem med 4 cifre hører til pro-serien, men det ikke let at finde
ud af, når AOD?s test omtaler nyeste teknologi.

Mvh.
Torben

Fra : Gamle

Dato : 17-07-11 14:39

Gamle wrote:

> [...]
> let
> at finde ud af, når AOD?s test omtaler nyeste teknologi.

Mere forvirring for alm. mennesker http://www.pcworld.dk/art/11432?page=2
/Torben

Fra : Mogens

Dato : 17-07-11 15:29

Den 17-07-2011 15:38, Gamle skrev:

> Mere forvirring for alm. mennesker http://www.pcworld.dk/art/11432?page=2
> /Torben

Nu er det jo en ældgammel artikkel du har fundet, fra feb. 2010.

Mogens

Fra : Gamle

Dato : 17-07-11 16:11

Mogens wrote:

> Nu er det jo en ældgammel artikkel du har fundet, fra feb. 2010.

Ja det fandt jeg ud af bagefter.
Ville bare ikke fylde mere på tråden.

/Torben

Fra : Henrik

Dato : 16-07-11 17:03

On 17 Jul., 00:41, Jørgen Nielsen wrote:
)

> 3 cifre efter bindestregem er forrige generation, 4 cifre er den nye
> generation
>
> Her kan du få et fingerpeg om ydelsen på en CPUhttp://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php

Hej Jørgen
tak for info
De (Intel AMD) gør det ikke nemt for sig selv. Med mindre man er godt
inde i "nummerologien" er det da komplet umuligt at hitte rede i
:-/

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 17-07-11 13:17

Henrik skrev den 17-07-2011:
> On 17 Jul., 00:41, Jørgen Nielsen wrote:
> )

> De (Intel AMD) gør det ikke nemt for sig selv. Med mindre man er godt
> inde i "nummerologien" er det da komplet umuligt at hitte rede i

Som med mange andre ting er det sikkert ikke meningen at du skal
forstå hvad du køber... du skal bare købe.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : ABJ

Dato : 17-07-11 11:48

"Henrik" <hallo.derude@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Aldi Nordtyskland har en væsentlig kraftigere notebook i næste uge, mon ikke
den snart kommer her.
http://www.aldi-nord.de/aldi_multimedia_angebote_ab_mo_18__juli_245_820_11160.html

Fra : Henrik

Dato : 21-07-11 01:00

On 17 Jul., 14:16, Jørgen Nielsen wrote:

> Som  med mange andre ting er det sikkert ikke meningen at du skal
> forstå hvad du køber... du skal bare købe.

Haha ..touché