Celeron 3.4 GHz (single core) for langsom ~
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-07-11 16:58

Hejsa,

Jeg var lige hjemme ved de gamle, og blev noget overrasket over hvor
langsomt google maps kørte.
De har en noget ældre computer. Jeg glemte at kigge efter, men mener bestemt
at det er en single core Celeron 3.4 GHz.
Når man kigger i joblisten, så tager iexplore 99-100% af cpu'en, når man
bruger google maps, og det hele går *meget* langsomt.
Det ser ud som om, at de har nok ram (min 2 GB), og den swapper ikke på
HD'en.

Kan det virkelig passe at google maps skal kører så langsomt på den maskine?
Den kører i øvrigt win xp.

mvh Frank

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-11 17:50

Kører temmelig godt på en XP-1800 MED 1 GB her og et onboard GFX.
Tror ikke den er speciel, Google Earth. Slå evt. detaljer fra.

"Frank K. Jensen" <frank-sletdette@sletdette-indbakke.com> skrev i en
meddelelse news:4e19cc09$0$308$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-07-11 19:31

Det er google maps, kørt i Internet Explore.

mvh Frank

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-11 20:07

Okay, men den kræver vel endnu mindre ??
Det er jo blot et kort man kan zoome lidt på ?

Er tiden til en ominstallation ?

"Frank K. Jensen" <frank-sletdette@sletdette-indbakke.com> skrev i en
meddelelse news:4e19efe2$0$315$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-07-11 22:19

"Frank K. Jensen" <frank-sletdette@sletdette-indbakke.com> skrev i
meddelelsen news:4e19cc09$0$308$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> HD'en.
>
> Kan det virkelig passe at google maps skal kører så langsomt på den

Trænger til en oprydning. Start med at fjerne midlertidige internetfiler.
Hvis man ikke gør det jævnligt og bruget nettet meget, kan de slå selv den
bedste pc ihjel.
De har formentlig også en masse ting som starter op samtidig med pc.en, men
som der slet ikke er brug for. Se under kørende processer lige efter
opstart. Brug msconfig til at fjerne unødvendige ting med under startfanen.
Hent evt. Ccleaner og brug den til at rense med. Den tager det værste.
Der burde ikke være problemer med google maps med den processor og antal
ram, så problemet skal findes et andet sted.

Kurt

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 11-07-11 08:45

Kurt B. Andersen skrev den 10-07-2011:
> Trænger til en oprydning. Start med at fjerne midlertidige internetfiler.
> Hvis man ikke gør det jævnligt og bruget nettet meget, kan de slå selv den
> bedste pc ihjel.

Husk også at checke størrelsen på "Midlertidige internetfiler".
Der var vist et problem for nogle år siden, at IE kunne sætte
"Midlertidige internetfiler" til flere GB.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 10-07-11 23:14

Den 10.07.2011 kl. 17:58 skrev Frank K. Jensen
<frank-sletdette@sletdette-indbakke.com>:

> Kan det virkelig passe at google maps skal kører så langsomt på den
> maskine?
> Den kører i øvrigt win xp.

Prøv at installer Google Chrome og se Google Maps få fart på.
Har samme problem på to maskiner. Den ene er med en Atom processor
og den anden er en duralcore processor.

mvh
Henning

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 11-07-11 21:46

"Frank K. Jensen" skrev i meddelelsen

> [...]
> HD'en.
>
> Kan det virkelig passe at google maps skal kører så langsomt på den

Tak for input. Jeg synes heller ikke, at det kunne passe, at den skulle være
så sløv. Jeg må kigge den lidt efter i sømmene, når jeg kommer forbi næste
gang.

mvh Frank

Fra : Leo

Dato : 12-07-11 12:07

"Frank K. Jensen" <frank-sletdette@sletdette-indbakke.com> skrev i en
meddelelse news:4e1b6103$0$314$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> Tak for input. Jeg synes heller ikke, at det kunne passe, at den skulle
> være så sløv. Jeg må kigge den lidt efter i sømmene, når jeg kommer forbi

Eller få installeret Teamviewer på din egen puter, samt dem du hjælper, så
kan du klare det remote, og derved spare dig selv for noget spiltid, og
måske glæde dem i den anden ende.

Du skriver dog ikke noget om hvad deres forbindelses hastighed til nettet
er, her kan der jo også være et lille hul, som kan få det hele til at se ud
som om det køre langsom.