Konfiguration/lodning af kabler...
Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 16-07-11 17:41

Nu er det fandme nok.....
Har en gammel Triumph med et kabelproblem. Knækkede gaskabler.... ved godt
at den rigtige løsning er at finde årsagen til de knækkede kabler, meen....
Er fand.. træt af at købe færdige kabler, når jeg har masser af
yder/inderkabler hvor den eneste fejl er, at 'duppen' er faldet af. Så nu
vil jeg lære at reparere dem selv. Ergo leder jeg efter et sted at købe dele
til reparation, samt den absolut bedste metode til at lodde. har i nogle
erfaringer/gode råd?

Med sommerhilsen
Carsten, Bonneville 1965

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed...

Fra : Jan B

Dato : 17-07-11 04:44

Jeg mindes at have set dele i MC-nøgle, og vist også hos Biltema

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 20-07-11 07:23

Louis har dem:

http://cdnxl1.louis.de/shop/katalog/2011/pdf/0829.pdf

Og mere præcist det du leder efter.
http://www.louis.de/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10019021

http://www.louis.de/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10019050

--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, KTM LC4 640 Adventure '04

Fra : Edvard

Dato : 21-07-11 12:30

Jeg havde en Ariel VB 600 - Dengang fik jeg lært at lodde kabler!
Det vigtigste fandt jeg hurtigt ud af var at skaffe noget ordentligt
flus, og at få det hele varmt nok. Jeg købte en gigantisk loddekolbe
til opgaven, men fandt ud af, at en lille gasbrænder var en bedre ide.

mvh

Edvard

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 03-08-11 16:42

hej igen

Nu tror jeg har fundet en løsning.
Knopperne var svære at finde... fandt en bortløben 3,2mm popnitte på
værkstedsgulvet. Hovsa... bøsningen lignede da noget jeg manglede. Fat i
bidetangen, af med knoppen på popnitten. Så var der pludselig en bøsning der
passede på kablet Yderligere roden i skufferne afslørede en æske
"amasan" Löddefedt, vist nok svensk. naboen havde en lille gasbrænder,
(vist nok beregnet til Creme Bou....). Så var det bare at prøve....
Kablet blev spændt op i en lille skruestik (ideen var at kæberne skulle
stjæle varmen fra kablet så det ikke blev udglødet). På med bøsningen med
kraven væk fra trækpunktet.En tang til at trevle kablet en smule op for at
give adgang for flushmiddel og loddetin.På med flushmiddel, varme med
gasbrænderen, tilføje alm. elektronikloddetin til bøsningen var fyldt op. En
bidetang gjorde kål på kraven, der bare er i vejen samt den flossede del af
kablet. En træktest viste, at mine beskedne 95 kg ikke var i stand til at
trække knoppen af.

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed...

Fra : Ole Mogensen

Dato : 23-08-11 22:04

Den 03-08-2011 17:41, Carsten Finn Rasmussen skrev:
> [...]
> kablet. En træktest viste, at mine beskedne 95 kg ikke var i stand til at

Jeg ville havet skrevet en længere "howto" med bla. valg af wire,
yderkabel og især lodning af wiren, en gasbrænder er bandlyst, den kan
hurtigt hærde wiren, tro mig, det er rigtigt surt at køre 150 km på
en cylinder fordi en wire knækkede.
Du har stort set ramt rigtigt, du skal bare huske at få skyllet
flushen /helt/ af.

Ole

Fra : Hekto

Dato : 26-08-11 07:11

I det hele taget er lodning på ledninger og stik der er udsat for vibrationer ikke nogen rigtig god idé. Det kræver at man er rigtig god til at lodde og at der ikke trænger loddetin op under isolationen o.s.v. o.s.v.

Krympning er langt at foretrække, men skal selvfølgelig også udføres korrekt.

--

/Hekto