Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Histogram
Fra : Sune

Dato : 16-07-11 11:43

Er der nogen der ved hvordan jeg finder et histogram på en Canon EOS 60D.

Jeg kan godt finde det når jeg bruger fuldautomatik, men ikke når jeg kører
på Av eller Tv.

--
Vh Sune

Fra : .J.S...

Dato : 16-07-11 13:42

"Sune" wrote in message

Er der nogen der ved hvordan jeg finder et histogram på en Canon EOS 60D.

Jeg kan godt finde det når jeg bruger fuldautomatik, men ikke når jeg kører
på Av eller Tv.

Har ikke en 60D, men normalt er det noget med at man ved billedvisning kan
skifte mellem billede og billede+histogram ved at trykke flere gange på
info knappen.

mvh/JS

Fra : Sune

Dato : 17-07-11 21:07

Den 16-07-2011 14:42, .J.S... skrev:

> [...]
>

> Har ikke en 60D, men normalt er det noget med at man ved billedvisning
> kan skifte mellem billede og billede+histogram ved at trykke flere gange

Ja men skal man ikke kontrollere histogrammet før man tager billedet ?
Jeg ved det ikke, for jeg har ikke prøvet at bruge det før.

--
Vh Sune

Fra : Hans Kruse

Dato : 17-07-11 21:49

On 2011-07-17 22:06:40 +0200, Sune <formel999@hotmail.com> said:

> Ja men skal man ikke kontrollere histogrammet før man tager billedet ?
> Jeg ved det ikke, for jeg har ikke prøvet at bruge det før.

Du kan også anvende live histogram, men det virker kun ved live view og
kun når billedet tages med live view. Læs manualen :)

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Sune

Dato : 18-07-11 00:42

Den 17-07-2011 22:48, Hans Kruse skrev:

> Du kan også anvende live histogram, men det virker kun ved live view og
> kun når billedet tages med live view. Læs manualen :)

Fandt det
Har ellers læst manualen.
Men downloadede den så i PDF og søgte på histogram.
Jeg havde ikke aktiveret Eksp. Simulation.

Tak for svarene.

--
Vh Sune

Fra : Hans Kruse

Dato : 18-07-11 14:56

On 2011-07-18 01:42:14 +0200, Sune <formel999@hotmail.com> said:

> Fandt det
> Har ellers læst manualen.
> Men downloadede den så i PDF og søgte på histogram.
> Jeg havde ikke aktiveret Eksp. Simulation.

Ok, du er ikke den første der missede den option :) Husk også at hvis
du tager billeder med live view med langsom lukkerhastighed så er live
view bedre end spejlås på dit kamera (ligesom de fleste nyere Canon
kameraer) hvis den er indstillet til silent mode 1 (eller hvad det
hedder på dansk). Det betyder at eksponeringen starter med en reset af
sensoren. Dvs. ingen mekanisk bevægelse overhovedet, men selvfølgelig
er det kun relevant hvis du også bruger stativ og trådløs eller
kabeludløser. Ved spejlås hvor spejlet er oppe vil eksponering starte
ved at lukkeren fysisk lukkes op, hvad der kan give (små) rystelser.

Fra : N.B.DK

Dato : 17-07-11 21:50

"Sune" <formel999@hotmail.com> wrote in message
> Ja men skal man ikke kontrollere histogrammet før man tager billedet ?

Nej det skal man ikke, da det jo netop hedder et "histogram" (det er
sjældent historie er noget i fremtiden ;) )

--
MVH
/Nicolai

Fra : Hans Kruse

Dato : 17-07-11 22:58

On 2011-07-17 22:50:15 +0200, "N.B.DK" <N.B_DK@gmail.com> said:

> "Sune" <formel999@hotmail.com> wrote in message
>
> Nej det skal man ikke, da det jo netop hedder et "histogram" (det er
> sjældent historie er noget i fremtiden ;) )

Live histogram !

Fra : Bo Bjerre

Dato : 18-07-11 09:37

On 17-07-2011 22:50, N.B.DK wrote:
> "Sune"<formel999@hotmail.com> wrote in message
>
> Nej det skal man ikke, da det jo netop hedder et "histogram" (det er
> sjældent historie er noget i fremtiden ;) )

Ordet "histogram" betyder ikke, at det er historisk og uninteressant.
Det er faktisk den bedste lysmåler, der findes indbygget i kameraet.

Bo //