Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Så drejer det sig om : gave/forskud på arv~
Fra : Knud

Dato : 14-07-11 01:57

Mig igen :

Har prøvet at søge på dette spørgsmål men kunne ikke rigtig finde noget info
omkring det ,

Lad os sige at feks. min mor (min far er død) ville give mig et lån på feks.
200.000 kr. Vi laver et gældsbevis og aftaler en afdragsordning. Jeg når
måske at betale et par enkelt afdrag og så flyver min mor til himmels. Hvad
sker der med rest-beløbet jeg har lånt ? Ryger det tilbage i boet ?

Har et til spørgsmål : hvis nu mor istedet vil begave med samme beløb. Skal
jeg selv give Skat besked om dette ,eller finder de selv ud af det ? Kunne
man være så heldig at de simpelthen ikke fandt ud af det, så jeg slap for
15% afgift til SKAT ?

Fra : Michael

Dato : 14-07-11 07:30

> Mig igen :
>
> Har prøvet at søge på dette spørgsmål men kunne ikke rigtig finde noget
> info omkring det ,

Har du set denne, godt nok fra 2009, men giver måske en ide til at flytte
penge:
http://www.dinepenge.dk/skat/ingen-graense-skattefrie-gaver-til-boern

> [...]
> Hvad sker der med rest-beløbet jeg har lånt ? Ryger det tilbage i boet ?

Du skal oprette et adfordringslån, prøv at google det, eller spørg en
advokat om oprettelse.
Hvis din mor så går bort hurtigt, er jeg ikke sikker på, men hvis "boet"
ikke gør krav på beløbet, så kommer der jo heller ikke nogen og kræver
pengene ;)

> [...]
> Skal jeg selv give Skat besked om dette ,eller finder de selv ud af det ?
> Kunne man være så heldig at de simpelthen ikke fandt ud af det, så jeg

De finder ud af det alligevel, også kan du nok ikke nøjes med at betale 15%,
hvis du bevidst snyder, og uvidenhed fritager normalt ikke for straf.

--

MVH
Michael

Fra : Michael

Dato : 14-07-11 08:45

> snip <
> Du skal oprette et (adfordringslån), prøv at google det, eller spørg en
> advokat om oprettelse.

Der skulle stå: Anfordringslån

--

MVH
Michael

Fra : Michael Sørensen

Dato : 14-07-11 11:27

Den 14-07-2011 02:57, Knud skrev:
> [...]

> Skal jeg selv give Skat besked om dette ,eller finder de selv ud af det
> ? Kunne man være så heldig at de simpelthen ikke fandt ud af det, så jeg

Hvis jeg nu snyder i skat, og ikke opgiver de 200.000 kr. jeg har tjent
sort, så kan det være, at jeg er så heldig, at det ikke bliver opdaget.
Det vil da være dejligt, så slipper jeg for at betale skat.

Hvis jeg nu kører 160 på motorvejen, så kan jeg også være så heldig, at
Politiet simpelthen ikke opdager det og så slipper jeg for bøde + klip
i/frakendelse af kørekortet.

Hvis jeg nu skyder en anden mand kunne det også være, at jeg var så
heldig at det ikke blev opdaget. det ville være dejligt, så slap jeg
også for straf.

Kan du se, hvor du er på vej hen.

Fra : Herman Persson

Dato : 16-07-11 18:46

> [...]
>
> Lad os sige at feks. min mor (min far er død) ville give mig et lån på
> feks. 200.000 kr. Vi laver et gældsbevis og aftaler en afdragsordning.

HP: Din mor giver dig forhåbentlig 58.700 om året.

> [...]

> Skal jeg selv give Skat besked om dette ,eller finder de selv ud af det
> ? Kunne man være så heldig at de simpelthen ikke fandt ud af det, så jeg

HP: Din mor kan hæve de fx 200.000 i kontanter, lægge dem i sin rollator
og dappe over til dig med dem. Når hun dør, vil de øvrige arvinger grave
i sagen. Hele din økonomi vil blive kulegravet.
Og du vil blive belønnet med et studieophold på fx Horserød Akademiet,
hvor typer som Mogens Glistrup og Kurt Thorsen har undervist.
Er du enearving, og foretager privat skifte, stiller sagen sig noget
anderledes.
Så er du bare en platugle, der ikke vil betale for alt det du har fået
gennem hele dit liv
Du modtager i hoved og røv fra du er minus ni måneder gammel. Når du er
færdig med skolen har du fået ca. en halv million.
Hvis du har været syg og ligget på hospitalet, har du fået en frygtelig
masse penge.
Hvis du skal på plejehjem får du mellem en halv og en hel million om året.
Det er ikke dit alvor, at vi andre skal betale det hele, vel?

Hilsen Herman.