Summa Summarum gratisudgave
Fra : Michael Sørensen

Dato : 14-07-11 00:34

Hej,

Ved I, om Visma har fjernet den gratis udgave af Summa Summarum helt?

Fra : Allan Soerensen

Dato : 14-07-11 15:40

"Michael Sørensen" <ms@skindbeni.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Ved I, om Visma har fjernet den gratis udgave af Summa Summarum helt?

Den forsvandt da Visma tidligere på året indførte et nyt licenssystem til
Summarum.

<SNIP>
Bemærk! Bruger du den gratis og begrænsede freeware udgave af
SummaSummarum - og vil du forsætte
med dette skal du IKKE opdatere til den nye version, da denne mulighed udgår
fra og med version 3.80 som
følge af det nye licenssystem.
</SNIP>

Fra : Charlotte E

Dato : 14-07-11 16:01

Gør heller ikke noget!

MS Dynamics C5 er cirka en milliard gange bedre - og, nej, jeg er ikke
forhandler eller udvikler på C5, eller på anden måde tjener penge på C5 -
jeg har bare prøvet begge systemer, og SS når ikke C5 til sokkeholderne!

Og, til en pris på kun 1.756,- kr. kan man bare ikke vælge forkert ved at
vælge C5...

CE

Fra : Allan Soerensen

Dato : 14-07-11 16:15

"Charlotte E" <sp@m.kills.it> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og, til en pris på kun 1.756,- kr. kan man bare ikke vælge forkert ved at

Kan man så reelt nøjes med en C5 pakke til den pris?
For år tilbage købte jeg en C5 Light og måtte hurtigt erkende at hvis den
skulle bruges til min lille virksomhed, skulle der tilkøbes en stribe
tillægsmoduler og udvidelser. Dermed blev prisen en helt anden, hvilket var
årsagen til at jeg skrottede C5 og købte Summarum, som jeg stadig bruger men
ikke har turdet opdatere efter Visma er kommet til at styre licenserne.

Fra : Michael Sørensen

Dato : 14-07-11 22:03

Den 14-07-2011 17:01, Charlotte E skrev:
> [...]
>
> Og, til en pris på kun 1.756,- kr. kan man bare ikke vælge forkert ved at

Hej Charlotte.

Som revisor kender jeg både SUmma SUmmarum og C5 og vil til enhver tid
også vælge C5.

Til mit projekt - bogføring af privatøkonomi med ca. 100 posteringer - i
en overgang i forbindelse med huskøb, så er 1.756 dog 1.756 kr. for
meget.

Det bliver nok en Excel løsning i stedet med mindre nogle kender til
mulighed for at hente den tidligere (gratis) version af Sumam SUmmarum
(såfremt det ikke strider imod deres retningslinier)

Fra : Karsten H. (7870)

Dato : 15-07-11 01:52

Den 14-07-2011 23:03, Michael Sørensen skrev:

> [...]
> mulighed for at hente den tidligere (gratis) version af Sumam SUmmarum
> (såfremt det ikke strider imod deres retningslinier)

Ha, jeg har da igennem de sidste ca. 25 år klaret mig udmærket med
Concorde 4.03 revisorudgaven i DOS 6.22 med alle moduler åbne - og med
mere en et selskab ad gangen - eneste "ulempe" er naturligvis, at den
ikke kan kommunikere med omverdenen via internet etc., hvilket den
pågældende PC naturligvis helle ikke kan (får lov til). Men det kan jeg
da så selv klare med de småting, vi har nu om dage - og med en
farveladeskærm kan den sagtens vise evt. røde tal på bundlinjen.

Så må vi jo blot "konstruere" en anden bundlinje ind imellem, så enhver
får deres.

Det er mit indtryk, men jeg er jo ikke revisor eller ude i de helt
store, indviklede regnskaber, at den gamle Concorde rummer flere
muligheder en programmer i kr. 2-3000,- klassen.

.....og DOS 6.22 fungerer stadig efter hensigten.

Ha' det rart
Karsten H. (7870)

Fra : Henning

Dato : 15-07-11 07:09

On 2011-07-14 23:03, Michael Sørensen wrote:
> Til mit projekt - bogføring af privatøkonomi med ca. 100 posteringer - i
> en overgang i forbindelse med huskøb, så er 1.756 dog 1.756 kr. for
> meget.

Prøv at kigge på saldi. Det er web-baseret, du kan installere det på din
egen webserver eller webhotel (gratis), eller købe en hosted løsning.

- og så har de en gratis prøveversin.