Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Banken trækker penge tilbage fra køb i but~
Fra : Ole Mikkelsen

Dato : 11-07-11 05:23

Hej

Når banken trækker penge tilbage fra et køb i en fysisk butik med
dankort, med en dækning på 4.000 (har jeg fået oplyst) hvad sker der
så efterfølgende med de resterende penge som forhandleren ikke får
dækket?

Mvh
Ole

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-07-11 12:49

Den 11-07-2011 13:22, Ole Mikkelsen skrev:

> [...]
> dankort, med en dækning på 4.000 (har jeg fået oplyst) hvad sker der
> så efterfølgende med de resterende penge som forhandleren ikke får

Jeg tror, vi mangler nogle oplysninger. Banken trækker vel
ikke bare penge tilbage, som allerede er udbetalt. Prøv at
forklare de nærmere omstændigheder.

Er der fx gjort indsigelse fra kundens side? Er der tale om
et stjålet kort? Er der brugt pinkode eller underskrift, og
i sidstnævnte tilfælde, er der så forevist legitimation?

Og så er det måske bedre at gøre det i gruppen
dk.videnskab.jura.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hold dit livs drømmeferie i Thailand:

Fra : Ole Mikkelsen

Dato : 11-07-11 06:17

On 11 Jul., 13:48, Kim Ludvigsen <use...@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
> et stjålet kort? Er der brugt pinkode eller underskrift, og
> i sidstnævnte tilfælde, er der så forevist legitimation?

Bevist køb (overtræk) med den begrundelse af at overtrækket ville
blive dækket med feriepenge, som nu viser sig ikke at blive udbetalt :-
( Købet/varen kan ikke retuneres!

Kan ikke dække underskud.

Fra : Jesper Lund

Dato : 11-07-11 16:33

Ole Mikkelsen wrote:

> Bevist køb (overtræk) med den begrundelse af at overtrækket ville blive
> dækket med feriepenge, som nu viser sig ikke at blive udbetalt :- (
> Købet/varen kan ikke retuneres!
>
> Kan ikke dække underskud.

Du skylder butikken og banken penge, og afhængig af omstændighederne kan
der måske være tale om bedrageri.

--
Jesper Lund